ارز دیجیتال بیت کوین سومین دارایی محبوب جهان

مدیران سرمایه سراسر جهان دیگر اعتقاد چندانی به دلار ندارند. آنها به دنبال دارایی هایی هستند که در برابر تورم مقاوم است. چنین دارایی هایی نیاز مشتریان آنها را به بهترین شکل ممکن برطرف می کند. ارز دیجیتال بیت کوین جای خود را در بین محبوب ترین دارایی ها باز کرده است.

 به تازگی نظرسنجی هایی در جهان سرمایه گذاری انجام شده است که نشان می دهد بیت کوین در رده دارایی های محبوبی چون طلا و اوراق بهادار قرار گرفته است. این ارز جایگاه سوم فهرست بهترین و محبوب ترین دارایی ها را از آن خود کرده است.۱۵ درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی باور دارند که بیت کوین یکی از پر مخاطب ترین دارایی های حال حاضر جهان است.

بیت کوین خرید

در این نظر سنجی خرید سهام وابسته به تکنولوژی با ۵۲ درصد رتبه اول و فروش دلار آمریکا با ۱۸ درصد در جایگاه دوم قرار گرفته اند. نظر سنجی انجام شده از سوی صندوق سرمایه جهانی از سوی بانک مریل لانچ
(Merill Launch) انجام شد. این نظر سنجی از تاریخ ۴ تا ۱۰ دسامبر با حضور ۲۱۷ شرکت کننده انجام شد. این افراد در مجموع مالکیت ۵۳۴ میلیارد دلار دارایی را در اختیار دارند.

در این نظر سنجی سوال های متعددی مطرح شد. یکی از این سوال های این بوده است که آیا حاضر هستند به جایگاه خرید بیت کوین بپیوندند. بیش از ۱۵ درصد شرکت کنندگان به این سوال پاسخ مثبت داده اند. این میزان در مقایسه با نتایج نظرسنجی ماه گذشته سه برابر شده است. در آخرین نظرسنجی این آمار برابر با ۵ درصد است.

بیت کوین تاریخچه

 بازار سرمایه در سال ۲۰۲۰

در سال جاری انتشار دلارهای تازه در کنار ترس از افزایش تورم عده زیادی از سرمایه گذاران را از پول به سمت دارایی هایی از قبیل ارز دیجیتال بیت کوین کشانده است. بسیاری از سرمایه گذارای بیش از هر زمان دیگری به سرمایه گذاری در بازار رمزارز و بیت کوین علاقه مند شده اند. بسیار از آنها برای اولین بار در تاریخ خرید بیت کوین را تجربه کرده اند، شرکت Microstrategy، Square و پائول تئودور جونز (Paul tudor jones) برخی از کسانی هستند که برای نخستین بار بیت کوین را به سبد سرمایه خود افزوده اند.

سابقه بیت کوین

 نکته دیگری که در نظر سنجی های این بانک آمریکایی مشخص شده است که مدیران سرمایه موجودی پول نقد خود را کاهش داده اند. این مدیران دارایی هایی مانند بیت کوین، سهام و کالا را در چند ماهه اخیر به دارایی های خود افزوده اند.

این اولین باری نیست که بیت کوین در آمار نظرسنجی های ماهانه بانک آمریکا دیده می شود. در دسامبر سال ۲۰۱۷ نیز بیت کوین با ۳۲ درصد امتیاز در صدر فهرست قرار گرفت. این ارز در سپتامر سال ۲۰۱۷ نظر ۲۶ درصد از شرکت کنندگان را به خود جلب کرد. بیت کوین اکنون با ۴۵ درصد از بانک آمریکا پیشی گرفته است.

این نتایج نشان می دهند که خرید و فروش بیت کوین یکی از بهترین انتخاب هایی است که پیش روی سرمایه گذاران وجود دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که خرید بیت کوین دارایی را از تورم به دور نگه می دارد از کاهش ارزش آن می کاهد. در رمزارز مارکت به آخرین قیمت این ارز پی ببرید و برای خرید بیت کوین آماده شوید.  

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-the-third-most-crowded-trade-in-global-fund-manager-survey

Comments (0)
Add Comment