اهداف و تفاوت‌های bZx Protocol چیست؟ توضیحات کامل

امروز به بررسی BZRX، بلاکچین رتبه ۱۸۴ ام می‌پردازیم. برای درک بهتر این سوال که bZx Protocol  چیست، لازم است به برخی از نکات و خصوصیات این پروژه بپردازیم. ابتدا باید بدانید که BZRX، یکه توکن گاورننس (governance) است و از جمله توکن‌های سوار بر چرخه‌ی اتریوم است، که این امر قابلیت‌های زیادی برای قراردادها و تغییرات احتمالی به این رمزارز می‌دهد. به این معنی که این بلاکچین از قابلیت سیستم رای گیری توسط داردندگان آن برخوردار است و همچنین این قابلیت را دارد که پروتوکل‌های خود را مبتی بر رای دارندگان، بهبود بخشد.

نکات اصلی و نظرات مبتی بر تغییر bZx Protocol  چیست؟

این رمزارز در سال ۲۰۱۸ توسط تام بین (Tom Bean) موسس و پایه‌گذار آن و همچنین کایل کیستنر (Kyle Kistner) مدیر بخش اجرایی آن، عرضه شد. در حال حاضر نظرات بسیاری درباره‌ی ارتقاهای احتمالی وجود دارد و کاربران زیادی، ایده‌های بسیاری برای اعمال تغییرات بر روی این رمزارز را داده‌اند که در اینجا به محبوب‌ترین آنها می‌پردازیم.

  • اشتراک هزینه برای شرکت کنندگان در نظر سنجی.
  • قابلیت ماین کردن برای کاربران پروژه اصلی.
  • استفاده از نقدینگی‌های غیرمتمرکز از کارمزدهای مطالبه نشده برای پاداش ماینینگ.
  • پشتیبانی از ارزش توکن‌ها به وسیله‌ی دارایی‌های بیمه شده.

یکی از خصوصیات جالب این رمزارز، این است که در هنگام تولید، ارزش به وجود آمده آن نیز در داخل خود توکن به وجود آمده می‌نشیند. بدین معنی که در حالت کلی، این سکه به ماینرها به صورت مستقیم هزینه‌ای اعطا نخواهد کرد.

خصوصیات اصلی bZx Protocol

یکی از خصوصیات منحصر به فرد این پروژه این است که تمام خصوصیات، ارزش، تغییرات و تمام نکات اصلی آن در دل خود رمزارز قرار دارد و با تصمیمات جمعی دارندگان آن رقم می‌خورد. از این رو حتی صاحبان اصلی پروژه نیز، تنها ۵۰% دارایی آن را در اختیار دارند و نظرات آنها تنها تا ۵۰% تاثیر گذار است.

همچنین این رمزارز، یک رمزارز بر پایه اوراکل است، بدین معنی که قابلیت تغییراتی را بر ساسا اطلاعات وروردی از طریق سیستم اوراکل را برای قراردادهای هوشمند خود، در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید

قیمت روز bZx Protocol و بهترین صرافی‌های آن:

قیمت روز bZx Protocol هم مانند دیگر پلتفرم‌ها، با تحولات بازار تغییر می‌کند اما در حال حاضر قیمت آن چیزی در حدود ۰.۲۶۰۸۸۲  دلار امریکا است. حجم معاملات bZx Protocol در هر ۲۴ ساعت حدود ۸,۶۴۲,۵۷۸  دلار است و این پلتفرم در رتبه بندی جهانی CoinMarketCap در جایگاه ۱۸۵ قرار دارد.

بهترین صرافی‌های  bZx Protocol در حال حاضر عبارتند از: Binance، Binance.KR، CoinTiger، HBTC و BiKi.

نتیجه گیری

بطور کلی آینده روشنی برای BZRX دیده می‌شود و با اینکه تعداد رمزارزهای موجود در دنیا هر روز رو به افزایش است، قابلیت‌های خاص و اهداف این پروژه، پتانسیل پیشرفت زیادی برای این رمزارز را فراهم آورده است. اما تنها زمان نشان خواهد داد که آینده پیش رو برای bZx Protocol  چیست.

مطالب دیگر را بخوانید

Comments (0)
Add Comment