به همین سادگی امنیت رمزارزهای خود را افزایش دهید

شما باید بانک خودتان باشید. شاید عملی کردن این جمله در وهله اول چندان دشوار به نظر نرسد. در ادامه نکاتی را با شما در میان می گذاریم که شما را در تامین امنیت رمزارز یاری می کند.

اکنون بیت کوین در یک روند صعودی قدرتمند قرار گرفته است و با سرعت خوبی به روند خود ادامه می دهد. قیمت این رمزارز به زودی به بالاترین رکورد خود خواهد رسید. تمام این موارد نگرانی هایی را در خصوص امنیت رمزارز ها به وجود می آورد. محافظت از دارایی های شخصی، اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.

بیت کوین در تاریخ ۱۲ نوامبر به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر سرمایه موجود در این بازار، از آستانه ۱۶ هزار دلاری عبورکرد. پس از روند صعودی سال ۲۰۱۷ این آمار بی سابقه بوده است. تاریخ بیت کوین نشان می دهد که این ارز تنها ۱۲ روز در بازه ۱۶۳۰۰ دلاری قرار داشته است و در ادامه به سرعت به روند صعودی خود ادامه داده است.

 بیت کوین اکنون در بالاترین سطح تاریخی خود ایستاده است. همه در انتظار ثبت رکورد تازه ای برای این ارز هستند. اما نباید امنیت رمزارز ها را نادیده بگیریم. در ادامه اقداماتی را مشاهده می کنید که سلامت و امنیت بیت کوین ها را تامین می کند

از والت کاغذی یا سخت افزاری برای تامین امنیت رمزارز استفاده کنید

بیت کوین از آن دسته از دارایی هایی است که به شما اجازه می دهد بانک شخصی خود باشید. به این ترتیب شما مسئول بیت کوین های هستید. به قول یک مثل رایج در دنیای بیت کوین «بدون کلید، بیت کوینی نیز در کار نیست». این بدان معناست که کسی که کلید را در اختیار داشته باشید، مالک بیت کوین های مورد نظر خواهد بود.

انواع متفاوتی از والت در دنیای امروز وجود دارد. والت های نرم افزاری، والت های سخت افزاری و کاغذی هر کدام سطح متفاوتی از ایمنی را در اختیار شما می گذارند.

والت های نرم افزاری

 نرم افزارهای هستند که به کاربر اجازه می دهد به رمزارزهای خود دسترسی داشته باشند. در این حالت بیت کوین ها در کامپوتر بایا تلفن همراه نگهداری می شود. غالبا این والت های رایگان هستند و به سادگی نیز استفاده می شوند. اما این والت ها به دلیل اتصال به اینترنت در معرض خطر حملات سایبری هستند. ممکن است اطلاعات کاربر به بیرون درز پیدا کند و امنیت رمزارز های او به خطر بیفتد.

والت کاغذی برای امنیت رمزارز

یک تکه کاغذ است که حاوی آدرس و کلید شخصی کاربر است. این اطلاعات در قالب یک کد QR  از سایت دریافت و روی کاغذ چاپ می شود. این والت ها در مقایسه با والت های نرم افزاری از امنتی بالایی برخوردار هستند.

 والت های سخت افزاری

این والت راهکار بسیار خوبی برای تامین امنیت رمزارز هاست. چرا که این والت ها کلید های و اطلاعات حساب کاربر را از اینترینت دور نگه می دارد. از این والت های با نام والت سخت افزاری یا والت سرد نیز یاد می شود. والت سخت افزاری غالبا منجر به افزایش ایمنی دارایی های فرد می شود. این ولت به گونه ای طراحی شده است که دارایی فرد را از هرگونه خطری به دور نگه می دارد.

تایید دو مرحله ای را فعال کنید

همیشه بهتر است تایید دو مرحله را فعال کنید. در این حالت همواره کد فعالی سازی برای گوشی تلفن یا ایمیل شما ارسال می شود. به این ترتیب امنیت والت نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. به این ترتیب هکر نیز نمی تواند  به سادگی به ارزهای فرد دسترسی داشته باشد.

برای امنیت رمزارز ها هم که شده، هرگز کد خود را در اختیار کسی قرار ندهید

به منظور تامین امنیت رمزارز های خود بهتر است، هرگز این کلید را در اختیار کسی قرار ندهید. در این صورت دارایی خود را به شدت در معرض خطر قرار می دهید. به یاد داشته باشید که بازارها و شرکت های معتبری که در زمینه رمزارز فعالیت دارند هرگز کلید حساب شما را در خواست نمی کنند.

آدرس دریافت کننده را بررسی کنید

همواره پیش از تایید انجام تراکنش اطلاعات حساب دریافت کننده را بررسی کنید. حتی یک اشتباه ساده در اطلاعات می تواند بیت کوین ها را به حساب فرد دیگری واریز کند. همانطور که می دانید در بیت کوین امکان بازگرداندن دارایی های انتقال داده شده وجود ندارد. بنابراین بهتر است همواره چندین بار اطلاعات دریافت کننده را بازبینی کنید. این کار تا حد زیادی امنیت رمزارز ها را بهبود می بخشد.

گول وعده های دروغین را نخورید

وعده وعیدهای دروغین زیادی در بازار رمزارز شنیده می شود. ممکن است فردی ادعا کنید که با دریافت بیت کوین، دوبرابر بیت کوین های ارسالی را به شما باز می گرداند. اما این ها تنها فریب های کوچکی هستند که بیش تر از همه در توییتر به چشم می خورند. به یاد داشته باشید که این خطرها غالبا تازه کارها را تهدید می کند. در سال ۲۰۲۰ فردی با هک حساب کاربری توییتر ایلان ماسک چیزی در حدود ۱۲ بیت کوین را به همین شیوه از آن خود کرد.

در حجم کوچک و از بازارهای متفاوت برای انتقال دارایی استفاده کنید

بهتر است برای امنیت رمزارز های خود یکباره تعداد زیادی بیت کوین را جابه جا نکنید. اگر نیاز دارید که حجم زیادی از بیت کوین را جابه جا کنید. بهتر است این کار را در چند مرتبه و از بازارهای متفاوت انجام دهید.

 پس از خرید بیت کوین مهمترین گام تایمن امنیت بیت کوین هایی است که در اختیار دارید. با رعایت این موارد امنیت دارایی های خود را تامین کنید.

 برگ برنده شما در بازار ارز های دیجیتال میزان اطلاعاتی است که در خصوص سرمایه گذاری در این بازار در اختیار دارید. برای اطلاع از آخرین اخبار و روش های سرمایه گذاری در بازار بیت کوین با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. شما کدام یک از روش های فوق را برای نگهداری بیت کوین های خود انتخاب می کنید؟ آیا راهکار بهتری برای تامین ایمنی دارایی های دیجیتال خود سراغ دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/simple-steps-to-keep-your-crypto-safe

Comments (2)
Add Comment