ترس از ویروس کرونا بیت کوین را از حرکت باز نداشته است

 انتشار خبر ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان ترس را بر فضای بازار حاکم کرده است. قیمت بیت کوین در ماه های گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. با وجود شیوع بیماری کرونا بیت کوین به ۲۴۲۰۰ دلار رسیده است. این ارز در تاریخ ۲۱ دسامبر اصلاحی را پشت سر گذاشته است. در آن زمان بازار سهام نیز در بازه خطرناکی به سر می برد. قیمت بیت کوین روز دوشنبه در حالی که شاخص دلار آمریکا به شدت جهش پیدا کرد، ۶ درصد کاهش را تجربه کرد.

به نظر می رسد که کاهش قیمت به دلیل ظهور ویروس کرونا جهش یافته دیگری روی داده باشد. بنابراین هر اندازه محدودیت های موجود در افق رمزارز بیشتر باشد، تاثیری که روی بازار گذاشته می شود نیز بیشتر خواهد بود.  این همان رویدادی است که در ماه مارس نیز مشاهده شد.

واگرایی خرسی در بازار بیت کوین

کرونا بیت کوین

در نمودار چهارساعته واگرایی خرسی را مشاهده می کنید. این واگرایی نشان م یدهدکه قیمت روز دوشنبه از ۲۴ هزار به ۲۲ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. با این حال اگر کمی از عقب تر به ماجرا نگاه کنیم، متوجه می شویم که این قیمت  همچنان از ارزش این داریی در مقایسه با سه ماه پیش بیشتر است. واگرایی نشان می دهد که این ارز سطح مقاومت گذشته را از دست بدهد.

اگر قیمت به ۲۳۴۰۰ و ۲۳۶۰۰ دلار نرسد، روند نزولی با قدرت بیشتری ادامه پیدا می کند. اما اگر بیت کوین این بازه قیمتی را حفظ کند باید در انتظار ادامه روند صعودی در بیت کوین باشیم.

۱۸۵۰۰ قیمتی حیاتی است

کرونا و اقتصاد

تنها سطحی که باید به دقت زیر نظر داشته باشیم، بازه قیمتی ۱۸۵۰۰ است. در چارچوب زمانی روزانه بالاتری کف بازار برابر با ۱۷۵۰۰ دلار بوده است. به عبارت دیگر اگر بیت کوین بخواهد به روند صعودی ادامه دهد باید قیمتی بیش از این داشته باشد.

اما جالب است بدانید که نمودار هفتگی نشان می دهد که کاهش  به سمت ۱۲ هزار دلاری نیز می تواند دورنمایی صعودی را در نمودار های به تصویر بکشد. با این حال چنین اصلاحی در قیمت ها از اصلاح استانداردی که در روند های صعودی مشاهده می شود نیز بیشتر است. اصلاح استاندارد در چنین روند هایی ۲۰ تا ۴۰ درصد است. اما لزوما حتی کاهش ۵۰ درصدی قیمت ها نیز نمی تواند به معنای پایان روند صعودی بیت کوین باشد.

بازار به دنبال جهش DXY در حال سکندری خوردن است

دلار به بیت کوین

شاخص DXY اندکی جهش را تجربه کرده است. این جهش در نتیجه نابسامانی های اخیر بازار روی داده است.

از آنجایی که سرمایه گذاران به دنبال دستیابی به امنیت در زمان بحران هستند، امکان افزایش شاخص DXY در بازه زمانی کوتاه مدت بالاتر می رود. این همان رویدادی است که در ماه مارس نیز روی داد. پس از این رویداد تراز مالی بی سابقه ای مشاهده شد.

سرمایه کلی بازار به معرض آزمایش گذاشته شده است

ارزش کل سرمایه بازار به دنبال شیوع بیماری کرونا بیت کوین را با رویداد تازه ای رو به رو کرده است. ارزش کل بازار کاهش پیدا کرده است. این بدان معناست که احتمال وقوع اصلاح قیمت ها نیز وجود دارد.

 خرید و فروش بیت کوین همچنان توجه موسسات سرمایه گذاری را به خود جلب کرده است. اگر برای خرید بیت کوین به دنبال فرصت مناسبی هستید، بهتر است بیش از هر زمان دیگری بازار را زیر نظر داشته باشید. به نظر می رسد که بیت کوین روزهای متفاوتی را پیش رو داشته باشد. با ما در رمزارز مارکت اخبار و رویدادهای مهم بازار بیت کوین را زیر نظر داشته باشید. آخرین اخبار دنیای بیت کوین را در کنار ما مطالعه کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-rebounds-despite-covid-20-fears-but-is-the-correction-now-over

Comments (0)
Add Comment