ثبات بیت کوین در چه زمانی به وقوع خواهد پیوست؟

اگر بازار ارزهای دیجیتال را دنبال کرده باشید حتما از نوسانات شدید رمزارزها به خصوص بیت کوین مطلع هستید و حتما این سوال را در ذهن خود مرور کرده‌اید که ثبات بیت کوین در چه زمانی محقق خواهد شد؟ در ادامه با تحلیل بازار بیت کوین، سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

عوامل تاثیرگذار بر ثبات

اگرچه بیت کوین در حال حاضر حدود  60 میلیارد دلار از ارزش بازار را در اختیار دارد، اما در مقایسه با بازارهای بزرگ ارز جهانی هنوز ای میزان چیزی نیست. تا زمانی که بیت کوین به تریلیون‌ها رشد نکند، بعید به نظر می‌رسد که به اندازه کافی پایدار باشد تا بتواند به عنوان یک  ارز به رقابت بپردازد.

برای درک بهتر دلیل نوسانات شدید بیت کوین بهتر است مثالی بزنیم؛ مردی چاق درون یک استخر کوچک می‌پرد و با پرش او درون آب اب مطلاطم شده و مقدار زیادی آب از استخر خارج خواهد شد، اما اگر همین درون یک دریاچه بزرگ بپرد، پرش او اصلا به چشم نخواهد آمد.

در این تشبیه، مرد چاق، یک سرمایه‌گذار بزرگ است و بیت کوین آب است. در این مرحله، بیت کوین هنوز یک استخر کوچک است و از دریاچه بودن فاصله دارد. هر زمان کسی وارد بازار شود یا از آن خارج شود، اثر موج دار گسترده‌ای بر ارزش بیت کوین ایجاد می‌کند. با این وجود، هرگاه بیت کوین مانند دریاچه یا اقیانوس شود، ثبات بیت کوین محقق می‌شود و دیگر نمی‌توانید متوجه تأثیر افراد در بازار شوید.

آینده بیت کوین

Cryptocurrency golden bitcoin coin. Conceptual image for crypto currency, toned

بیت کوین در کشورهایی که سیستم پول سنتی دچار فروپاشی شده است محبوبیت بیشتری دارد، به همین دلیل برخی از تحلیلگران می‌گویند بزرگ‌ترین شانس بیت کوین برای جلب اعتماد مردم، تصویب و نقدینگی، فروپاشی ارزهای سنتی است و ثبات بیت کوین تنها با گذشت زمان محقق خواهد شد. اگر بیت کوین به سطوح تصویب و نقدینگی از ارزهای رایج صادر شده توسط دولت دست یابد، قیمت آن بسیار پایدارتر از امروز خواهد شد.

با نگاهی به تاریخچه پول می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که همه‌ ارزهای سنتی با افزایش تورم، دچار کاهش ارزش خواهند شد اما کاهش ارزش بیت کوین زمانی رخ می‌دهد که این شبکه دچار خرابی یا نقص امنیتی شود و یا قوانین جدیدی برای آن وضع شود. به همین دلیل می‌توان گفت بیت کوین بر خلاف ارزهای سنتی تورم‌زاست و با گذشت زمان ارزش آن افزایش خواهد یاقت و در مقایسه با سایر رمزارزها، بهترین عملکرد را تا به امروز داشته است.

و لازم به ذکر هست شما در ۲۴ ساعت شبانه روز میتوانید از رمز ارز مارکت اقدام به خرید یا فروش تمامی رمز های معتبر را بنمایید.

بیشتر بخوانید

Comments (0)
Add Comment