جایزه ۱۰۰ هزار دلاری برای پیدا کردن هکر هاروست فایننس

اگر در بازار خرید و فروش بیت کوین فعالیت دارید، احتمالا نام پروژه هاروست فایننس را شنیده ‌اید. پروژه هاروست فایننس  (Harvest Finance) پس از خسارت شدیدی که در جریان حمله امروز به این شبکه متحمل شد، به دنبال یافتن هکر هاروست فایننس است.

این بازار یکی از بزرگ‌ترین پروژه ‌های غیر متمرکز در دنیای رمز ارز و خرید بیت کوین است. چندی پیش این پروژه مورد حمله قرار گرفت. در این حمله بیش از ۲۴ میلیون دلار از نقدینگی موجود در استخر این پروژه به سرقت رفت.

این موضوع هاروست فایننس را خشمگین کرد و منجر به پیگیری شدید موضوع شد. در همین راستا جایزه‌ ای به ارزش ۱۰۰ هزار دلار را برای یافتن فرد مهاجم در نظر گرفته شده است.

اقدامات هاروست فایننس

اخبر حمله و اقدام هکر هاروست فایننس تأیید. این پروژه اعلام کرد که با تمام قوا به دنبال یافتن عالمان حمله و به حداقل رساندن احتمال بروز چنین حملاتی در آینده است.

جالب اینجاست فردی که این حمله را انجام داده است، در ادامه چیزی در حدود ۲.۵ میلیون تتر (USDT) را به توسعه‌ دهندگان این پروژه بازگردانده است.

هاروست فایننس نیز اعلام کرده است که این مبلغ را بین مال‌ باختگان تقسیم می کند.

این پروژه با همکاری پروتکل رن (Ren Protocol) موفق به شناسایی چند آدرس‌ شد. گویا این آدرس ها برای ارسال بیت کوین‌ها استفاده شده اند.

این پروژه در ادامه از بازارهایی چون بایننس و کوین بیس کمک خواست. به این ترتیب هاروست فایننس از این بازارها تقاضا کرد مانع از داد و ستد بیت کوین‌های سرقتی شوند.

در طول ۲۴ ساعت گذشته در کنار نوسانات موجود در قیمت بیت کوین قیمت توکن هاورست فایننس FARM  نیز کاهش ۶۰ درصدی را تجربه کرده است.

از این گذشته میزان ارزش دارایی ‌هایی که در این پروژه ذخیره ‌سازی شده نیز از یک بیلیون دلار کاهش یافت. ارزش کل دارایی های این پروژه از ۱ بیلیون دلار در تاریخ ۲۵ اکتبر به ۵۷۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.

منبع

https://cointelegraph.com/news/harvest-finance-puts-100k-bounty-on-alleged-hacker

Comments (1)
Add Comment