حضور پر قدرت گاوها در بازار بیت کوین و اتریوم قوی تر از همیشه

 این روزها قیمت اتریوم بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار دارد. اما اطلاعات نشان می دهند که معامله گران حرفه ای به شدت به قیمت ها خوش بین هستند.

طی روزهای اخیر قیمت بیت کوین در مقایسه با اتریوم ۲۰ درصد ضعیف تر عمل کرده است. با وجود اینکه به نظر می رسد بیت کوین برای عبور از مرز ۱۸۸۰۰ دلار با مشکلاتی دست به گریبان باشد، هر دو رمزارز روندی گاوی را از خود به نمایش گذاشته اند.

 اتریوم نمودار تازه ای را از خود به تصویر کشیده است. خوش بینی در این دو بازار موج می زند. با وجود اینکه حرکت قیمت بیت کوین و اتریوم مشابه با یکدیگر نیست اما معامله گران هر دو بازار به نظر خوش بین می آیند.

 قراردادهای آتی همچنان در بازار اتریوم و بیت کوین خوشبینانه است

تحلیل شاخص های بنیادی برای مشاهده روند انجام کارها بسیار سودمند است. یک بازار سالم برای عقد قراردادهای آتی کارمزدهای ۵ تا۱۰ درصدی سالانه را در نظر می گیرد. از سوی دیگر معاملات آتی زمانی با تخفیف همراه خواهد بود که در روند خرسی بازار انجام شود.

گاوهای اتریوم

نمودار اتریوم نشان می دهد که این ارز بین ۱۰ تا ۲۰درصد کارمزد در پی خواهد داشت. این امر نشان می دهد که بازار اتریوم شاهد افزایش میزان تقاضا بوده است.

روند صعودی بیت کوین و اتریوم

نمودار بیت کوین نیز به همین شکل است. با توجه به عملکرد منفی بیت کوین در این روزهای اخیر، بسیاری از معالمه گران انتظار دارند که شاهد ادامه روند صعودی باشند. به نظر می رسد که میزان کارمزد دریافتی برای این ارز در بازه زمانی یک ساله ۱۰ درصد افزایش داشته است. معامله گران تنها به یک دلیل چنین بهایی را برای استفاده از قراردادهای آتی پرداخت می کنند. و آن اینکه آنها می دانند که بازار فعلی تا حد زیادی گاوی بوده است.

معامله گران آپشن حاضر به ایجاد جایگاه خرسی نیستند

با مشاهده نمودار Skew 25 delta در می یابیم که احساسات سرمایه گذاران حاضر در بازار چگونه است. افزایش ۲۵ درصدی این شاخص نشان می دهد که ایجاد جایگاه فروش در مقایسه با ایجاد جایگاه خرید گران قیمت تر تمام می شود. از سوی دیگر کاهش این شاخص نشان دهنده گاوی بودن بازار است.

 این شاخص معمولا بین -۲۰ و +۲۰ در نوسان است. اگر این اتفاقی نیست که در هفته های اخیر برای اتریوم روی داده باشد.

قیمت اتریوم

افزایش قیمت اتریوم در ۲۱ نوامبر نشان دهنده خوشبینی بیش از اندازه ای است که در بازار حکم فرما شده است. به نظر می رسد که معامله گران آپشن کاهش -۲۰ درصدی شاخص Skew  را تجربه کرده اند. این میزان منجر به افزایش ۲۸ درصدی حضور سرمایه گذاران در بازار شده است. شاید با نگاهی به عملکرد منفی این ارز در این لحظه باید در انتظار افزایش بدبینی معامله گران باشیم. اما این اتفاق به هیچ عنوان روی نداده است.

درک بهتر داده ها

اطلاعات نشان می دهد معامله گران آپشن به شدت نسبت به بازار خوش بین است. به نظر می رسد که روزهای گذشته به شدت برای معامله گران دشوار بوده باشد. چرا که راه های زیادی برای خواندن یک نمودار واحد وجود دارد. اما تحلیل های تکنیکال نشان می دهدکه این ارز آنچنان که باید و شاید با خوشبینی همراه نبوده است.

روند اتریوم

 معامله گرانی که ترجیح می دهند در بازه های زمانی کوتاه مدت تفسیر بهتری از بازار دارند. در همین حال سرمایه گذاران حرفه ای به خوبی از روند آتی بیت کوین مطلع هستند. بنابراین به نظر نمی رسد که چیزی از خوشبینی معامله گران به بازار کاسته شده باشد. در شرایط فعلی عاملی منجر به ایجاد شک در روند پیشرفت قیمت بیت کوین نشده است. این درحالی است که اتریوم عملکرد بهتری از بیت کوین داشته است. اما این امر چیزی از توجه و اعتماد مردم به بیت کوین کم نکرده است.

 برای ورود به بازار بیت کوین آماده شوید. این نکته را به یاد داشته باشید که این روند می تواند به بالاترین رکورد بیت کوین از سال ۲۰۱۷ بیانجامد. برای حضور در بازار بیت کوین آماده شوید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و خرید بیت کوین را در اولین فرصت انجام دهید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/key-bitcoin-and-ethereum-options-metrics-show-traders-are-wildly-bullish

Comments (0)
Add Comment