خطر انتشار کربن با بیت کوین

مدیران سرمایه گذاری به فعالان بازار و شرکت هایی مانند تسلا و پی پل هشدار داده اند که سرمایه گذاری در دارایی هایی که به سلامت محیط زیست آسیب می زنند، می تواند اعتبار آنها در نزد سرمایه گذاران را خدشه می کند. انتشار کربن با بیت کوین یکی از عوامل مخربی است که محیط زیست را تهدید می کند.

سرمایه گذاری در این بازارهای نارضایتی سرمایه گذارانی را در پی دارد که نگران سلامت محیط زیست هستند. در مقالاتی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده به این نکته اشاره شده است که مدیران سرمایه Block Rock اعلام کرده اند که این شرکت تنها در پروژه هایی سرمایه گذاری می کند که برنامه ای برای تغییرات آب و هوایی داشته باشند.

سرمایه گذاری تسلا

شرکت تسلا با سرمایه گذاری خود در بیت کوین اعتبار خود را لکه دار کرده است. استخراج رمزارز و تراکنش های این بازار به توان محاسباتی و الکتریسیته زیادی نیاز دارد. این انرژی تا حد زیادی از سوخت فسیلی تامین می شود.

 در این نشریه به پی پل، Square و تسلا به عنوان شرکت هایی اشاره شده است که در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند. این شرکت ها با پیوستن به شبکه بیت کوین تا حد زیادی بر حجم تراکنش های بیت کوین افزوده اند. تمام این موارد منجر به طرح این سوال می شود که آیا توجه سرمایه گذاران به شرکت هایی که از نظر اجتماعی و قانون گذاری به دنبال ایجاد محیط زیست سالم تری هستند، تهدیدی برای بیت کوین به شمار می رود.

Sorkin نویسنده ای که به این موارد اشاره کرده است کتابی را در رابطه بحران بانکداری وال استریت با نام «بیش از برای سقوط بزرگ است» را در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد. این کتاب برای شش ماه به عنوان پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز شناخته می شد. در نهایت نیز بر اساس این کتاب در سال ۲۰۱۱ کتابی نوشته شد.  

 حفاظت از محیط زیست یا تخریب آن

در سال ۲۰۲۰ شرکت تسلا ۱.۵ میلیارد دلار را از سوی پرداخت کنندگان مالیات آمریکا دریافت کرد. این هزینه باید در جهت حفظ محیط زیست صرف می شد. این شرکت های شاخه ای با این هدف ایجاد شده اند که به حفظ محیط زیست کمک کنند. اما شرکت تسلا همین مبلغ را به خرید بیت کوین اختصاص داد که به اتلاف الکتریسیته می انجامد و محیط زیست را به خطر می اندازد.

به همین دلیل ماه فوریه این شرکت انتقاد های زیادی را متحمل شد. به نظر می رسد که این شرکت باید در کنار سرمایه گذاری در این بازار باید اندازه گیری و مدیریت بازار را در نظر داشته باشند. شرکت تسلا باید در خصوص اقداماتی که در زمینه حفظ محیط زیست انجام داده است، شفاف تر صحبت کند. این شرکت باید بیشتر در رابطه با خطر انتشار کربن با بیت کوین صادق باشد.

امیدواریم که اگر این شرکت به خرید بیت کوین ادامه داد یا استخراج را آغاز کرد، میزان مصرف انرژی برای این اقدامات را شرح دهند.

 شاخص دارایی های دیجیتال

براساس سومین شاخص دارایی های رمزنگاری شده در جهان که از سوی دانشگاه کمبریج منتشر شده است، به نظر می رسد که ۳۹ درصد استخراجی که در شبکه انجام می شود از انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند. بخش عمده انرژی مصرفی در این بخش انرژی است که از آب تامین می شود. پ

 تقریبا دو سوم استخراج های جهان در کشور چین انجام می شود. بخش عمده انرژی الکتریسیته در این کشور از انرژی های تجدید پذیر تامین می شود. اما با این وجود ذغال همچنان منبع اصلی تامین انرژی در این کشور است. بسیاری از دکل های استخراج این کشور به این دلیل که موفق به تامین استانداردهای لازم نشدند، تعطیل شدند.

 با وجود تلاش هایی که برای استفاده از انرژی سبز در استخراج بیت کوین انجام شده است، اما خطر انتشار کربن با بیت کوین از همه جا به گوش می رسد. در فوریه یک هکر خودمختار خواستار نابودی بیت کوین شد. او در تشریح خواسته خود به این نکته اشاره کرد که این ارز به شدت برای محیط زیست خطرناک است.

در حالی که شبکه بیت کوین به اندازه شرکت های متوسط انرژی مصرف می کند. برخی از شرکت ها مانند شرکت Jack Dorsey اعلام کرده است که راهکارهایی را برای استفاداه از انرژی سبز برای تامین بیت کوین به کار می گیرد.

در آخر

 خطر انتشار کربن با بیت کوین یکی از بزرگترین نگرانی هایی است که در جهان امروز مشاهده می شود. بسیاری از شرکت ها به دلیل سرمایه گذاری در این بازار به تخریب محیط زیست متهم شده اند. این در حالی است که کسانی که در این بازار فعالیت دارند، تلاش می کنند تا جای ممکن از انرژی های تجدید پذیر برای استخراج بیت کوین استفاده کنند. بخش اعظم استخراج بیت کوین در کشور چین انجام می شود.

این کشور تا حد زیادی از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کند. با این وجود بخش عمده انرژی این کشور از ذغال تامین می شود. این نکته باعث شده است که بسیاری از فعالان محیط زیست بیت کوین را دشمنی برای محیط زیست قلمداد کنند. اگر به دنبال استخراج بیت کوین هستید، سعی کنید تا جای ممکن از انرژی های پاک برای استخراج این ارز استفاده کنید. با خرید بیت کوین از رمزارز مارکت تا حد امکان از تولید کربن بیشتر خودداری کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/existential-threat-to-bitcoin-investing-companies-from-carbon-fallout