دارندگان بیت کوین از سودآوری این ارز خوشنود هستند

 این روزها از ملکه انگلستان گرفته تا سرمایه گذاران وال استریت تمام نگاه ها به بیت کوین دوخته شده است. پادکست خبری Bad Crypto بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. یک هفته دیگر با روند صعودی به اتمام رسید و دارندگان بیت کوین از خوشحالی در پوست خود نمی گنجند.

ارزش بیت کوین پس از رسیدن به قیمت ۱۹ هزار دلار همچنان ۱۷ هزار دلار است. در این میان توجه سرمایه گذار های وال استریت به این ارز جالب توجه است. همه متوجه علاقه شدید این سرمایه گذاران به بیت کوین شده اند. بیت کوین راه خود را به صفحهاول روزنامه وال استریت نیز گشوده است.

 میزان جستجوهای عبارت بیت کوین در یک سال گذشته به بالاتری حد خود رسیده است. این نکته را به یاد داشته باشید که این سکه در مقایسه با زمانی که در انتظار هاوینگ بود، عملکرد بهتری دارد. هاوینگ قیمت این ارز را تا مرز ۲۰ هزار دلار افزایش داد. اکنون ملکه انگلستان نیز به شبکه بلاک چین علاقه مند شده است.

 یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین ورود پی پال به میادین است. این شرکت از یک ماه پیش خدمات رمزارز را برای کاربران خود مهیا کرده است. از سوی دیگر این شرکت ۷۰ درصد بیت کوین هایی که به تازگی استخراج می شوند را نیز خریداری کرده است. Square Cash App هم ۳۰ درصد باقی مانده را از آن خود کرده است. به این ترتیب تمام بیت کوین هایی که به تازگی استخراج می شوند از آن یکی از این دو شرکت می شود. این دو شرکت در حالی به بازار بیت کوین پیوسته اند که شرکت هایی مانند Coinbase در مقابل تامین تقاضا ناتوان مانده اند. افزایش تقاضا نیازمند حضور شرکت های بیشتری در این حوزه است.

اما بیت کوین چه مسیری را در پیش می گیرد؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده از تحلیل حرکت گاوها این امر بدان معناست که اگر بیت کوین قیمت ۲۵ هزار دلار را تجربه کند به زودی قیمت ۱۶۰ هزار دلار را نیز تجربه خواهد کرد.

 البته دولت ها همواره مانع چنین اتفاقی می شوند. بانک فدرال رزرو قوانین تازه ای را برای جمع آوری اطلاعات بیشتر از تراکنش های کوچک به کار گرفته است. این تراکنش ها شامل تراکنش های رمزارز نیز می شود. رئیس جمهور آمریکا جو بایدن(Joe Biden) جانت یلن (Janet Yellen) را به سمت وزیر خزانه این کشور منسوب کرده است. یلن نیز بیت کوین را اینگونه توصیف کرده است:«هرچیزی، به جز مفید». از سوی دیگر اندریو یانگ (Andrew Yang) برای قبول سمت وزیر بازرگانی این کشور پا پیش گذاشته است. یانگ همان کسی است که پیشنهاد داده بود از سیستم بلاک چین برای برگزاری انتخابات استفاده شود. او برنامه هایی برای نظامند کردن رمزارز نیز در سر دارد. به نظر می رسد که اوضاع در کشور نیجریه بهتر است. دولت نیجریه درباره ایجاد چارچوبی برای رمزارز وارد مذاکره شده است. آنها قصد دارد اقدامات لازم برای تامین امنیت این بخش انجام دهند.

بیت کوین تنها نیست

 این روزها تنها بیت کوین نیست که روزگار خوشی را پشت سر می گذارد. Celsius 25 هزار بیت کوین را به اتریوم ۲.۰ افزوده است. به این ترتیب اولین بلاک این ارز نیز تکمیل شد. فردا ۱ دسامبر روز ثبت این بلاک خواهد بود. قیمت ریپل نیز در این میان دو برابر شده است. البته هنوز مشخص نیست که چه عاملی منجر به افزایش قیمت این ارز شده است.

آنچه مسلم است ما باید درک بهتری از عملکرد رمزارز داشته باشیم. در غیر این صورت درک درستی از رویدادهای این بازار نخواهیم داشت. شبکه CNBC  برنامه ای تلویزیونی با نام Crypto Banter را در نظر گرفته است. این برنامه اولین برنامه ای است که به صورت اختصاصی به بیت کوین و دنیای رمزارز اختصاص دارد. اخبار و اطلاعات مربوط به دنیای رمزارز در این برنامه به نمایش گذاشته می شود. هدف از تهیه این برنامه انتشار اطلاعات دست اول و معتبر است.

 پادکست Bad Crypto  با همکاری DIVI پروژه ای با نام «دوچرخه برای آینده» را آغاز کرده است. تا کنون این همکاری بودجه لازم برای خرید ۷۷ دوچرخه برای کودکانی که در آفریقای جنوبی زندگی می کنند را تامین کرده است. از این تعداد ۳۰ دوچرخه تحویل داده شده اند و این روند ادامه خواهد داشت.

 در آخر

 دنیای رمزارز هر روز با تحولات بزرگی همراه است. اگر با اخبار و رویدادهای این بازار همراه بوده باشید، به خوبی می دانید که هیچ اتفاقی در این بازار دور از انتظار نیست. نخست سرمایه گذارهای وال استریت برای استفاده از مزایای این ارز وارد عمل شدند و اکنون ملکه انگلستان به بلاک چین علاقه مند شده است و اخبار مربوطه را دنبال می کند.

 به زودی همه بیت کوین را به عنوان یک ذخیره ایمن به رسمیت می شناسند. پذیرش بیشتر این ارز در کنار افزایش تعداد سرمایه گذاران بازار به تدریج قیمت این ارز را افزایش می دهد.

برای اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. اخبار مربوط به این ارز را دنبال کنید و در بهترین فرصت برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/hodlers-thankful-as-bitcoin-is-gainful-bad-crypto-news-of-the-week

Comments (0)
Add Comment