رکوردشکنی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد

 قیمت بیت کوین رکورد دیگری را در سال جاری به ثبت رسانده است. رکوردشکنی بیت کوین این بار به ۱۶.۷ هزار دلار رسیده است.

معامله گران با نگاهی به گذشته این رمزارز در انتظار ادامه روند افزایشی آن هستند. آنها بر این باور هستند که در  آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش شدید قیمت ها خواهیم بود.

با توجه به افت قیمت های در روزهای اخیر سرمایه گذاران انتظار دارند که رکورد بالاتری را از این رمزارز شاهد باشند.

 چرا سرمایه گذاران تا این اندازه به رکوردشکنی بیت کوین امیدوار هستند؟

افرادی که در جامعه رمزارز حضور دارند در انتظار ادامه روند افزایشی این ارز هستند. آنها برای انتظارات خود دلایل قابل قبولی را مطرح می کنند. نخست آنکه این ارز از قیمت ۱۶ هزار دلاری عبور کرده است و در تاریخ ۱۳ نوامبر به ۱۶۴۷۳ دلار رسیده است.

دوم آنکه در شرایط فعلی تعداد بیت کوین هایی که انباشته می شود به مراتب بیشتر از تعداد بیت کوین هایی است که استخراج می شود. سوم آنکه  با وجود شاخص هایی که نشان می دهند این ارز به بهایی بالاتر از ارزش واقعی خود به فروش می رسد، بیت کوین همچنان به روند افزایش خود ادامه داده است.

تحلیل گران برتر بازار رمزارز اشتباه کردند

بسیاری از تحلیل گران صاحب نام بازار رمزارز در انتظار بروز اصطلاحات در قیمت بیت کوین بودند. اما امروز صبح جان بلونگیر (John Bollinger) معامله گر و خالق شاخص Bollinger Bonds به قضاوت اشتباه خود اعتراف کرده است.

 در ۱۰ نوامبر وی گفت بیت کوین الگوی صعودی کوتاه مدتی را از خود به نمایش گذاشته است. درآن زمان بولینگر مطمئن نبود که این روند افزایش به مسیر خود ادامه می دهد یا با اصلاحاتی روبه رو می شود. او در ادامه گفته بود انتظار می رود بازار به تدریج آرام بگیرد.

آیا بیت کوین آرام می گیرد

 تعداد زیادی از تحلیل گران در انتظار آرام گرفتن بیت کوین بودند. اما رکوردشکنی بیت کوین همچنان ادامه دارد. بولینگر در آخرین اظهارات خود گفته است:

«به نظر می رسد که در مورد احتمال بروز اصلاحات در قیمت بیت کوین اشتباه می کردم.  اما اتفاقی که افتاد اندکی افت بود، درحالی که بیت کوین با قدرت به مسیر خود ادامه داده است. چنین حرکتی به وضوح قدرت این ارز را نشان می دهد. در شرایط فعلی سطح مقاومتی برای این ارز افزایش پیدا کرده است.»

از طرفی معامله گران بر این باور هستند که کاهش قیمت بیت کوین می تواند منجر به بحران فروش شود. چینین رویکردی قدرت و شدت افزایش قیمت بیت کوین را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

یک منبع ناشناس به نام «Light» اعلام کرده است که چیزی در حدود ۳۰۰۰ بیت کوین از زمانیکه بیت کوین به ۱۰۰۰۰ دلار رسید از بازار خارج شده اند. این روند نشان می دهد که میزان تقاضا برای بیت کوین در حال افزایش است و ماینرها از فروش بیت کوین خودداری می کنند. این فرد ناشناس می گوید:

قیمت بیت کوین از خبر تولید واکسن بیت کوین نیز استقبال کرد

زمانی که در تاریخ ۱۲ نوامبر خبر تولید واکسن فایزر در سراسر جهان منتشر شد، قیمت بیت کوین ظرف چند ساعت ۳ درصد افزایش پیدا کرد. در پی انتشار خبر کارگر بودن واکسن نیز قیمت این رمزارز ۵ درصد افزایش پیدا کرد. این درحالی است که طلا در این مدت در حدود ۰.۱۷ درصد افزایش را تجربه کرده است.

آنچه مسلم است در شرایط فعلی عوامل متعددی بیت کوین را استوار نگه داشته اند. حتی اگر کاهش قیمت هایی که به تازگی پشت سرگذاشتیم نیز، اطلاحاتی نباشد که در انتظار آن بودیم ،این ارز سطح حمایت تازه ای را در بازه ۱۶ هزار دلار برای خود دست و پا کرده است.

 با خرید و فروش بیت کوین می توانید با روند صعودی این ارز همراه شوید. برای ورود به این حوزه به اطلاعات بیشتری نیاز خواهید داشت. بنابراین بهتر است همواره آخرین اخبار و قیمت این ارز را زیر نظر داشته باشید. با ما در رمزارز مارکت همواره از تازه های دنیای رمزارز مطلع خواهید بود. سوالات و دغدغه های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. شما روند افزایش قیمت بیت کوین را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا بار دیگر شاهد قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین خواهیم بود؟

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-hits-new-2020-high-at-16-7k-traders-expect-bigger-breakout

Comments (0)
Add Comment