شاخص قیمت بیت کوین از ترس سرمایه گذارهای خرد خبر می دهد

 سرمایه گذاری در قرار دادهای آتی بازار بایننس از بازار Deribit پیشی گرفته است. این امر در تاریخ منجر به کاهش قیمت بیت کوین یا به ثبات رسیدن آن شده است. نرخ سرمایه گذاری در رمزارز های بزرگی مانند اتریوم و بیت کوین در ۴۸ ساعت گذشته افزایش پیدا کرده است. این رویداد در حالت عادی به این معناست که بازار قراردادهای آتی بیش از اندازه داغ شده است. شاخص قیمت بیت کوین از عقب نشینی قیمت ها خبر می دهد.

بازار بیت کوین

قدم بعدی برای بیت کوین چیست؟

 بیت کوین کاهش قیمت ها را تجربه کرده و در ادامه به ثبات رسیده است. ظرف دو روز از تاریخ ۱۶ دسامبر و ۱۷ دسامبر قیمت بیت کوین از ۱۹۳۰۰ دلار به ۲۳۸۰۰ دلار رسیده است. واقعیت این است که پس از ۲۳ درصد افزایش کاهش ۳ تا ۴ درصدی بسیار ناچیز است. با افزایش ۰.۱ درصدی سرمایه گذاری در قراردادهای آتی در تاریخ ۱۸ دسامبر باید منجر به اصلاح قیمت ها می شد. بازار قراردادهای آتی از سیستمی به نام funding  برای تعیین تعادل بازار استفاده می کند. اگر قراردادهای خرید موجود در بازار بیشتر باشد، نرخ سرمایه گذاری مثبت می شود. در این حالت خریداران یا دارندگان قراردادهای خرید باید وجه مورد نظر را به فروشنده پرداخت کنند و برعکس.

در تاریخ ۱۸ دسامبر نرخ سرمایه گذاری از ۰. درصد عبور کرد. این رویداد از زمان رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۹ هزار دلار بی سابقه بوده است. در آن زمان پس از این که بازار قراردادهای آتی بیش از اندازه داغ شد، بیت کوین کاهش عظیمی در قیمت را تجربه کرد. در آن زمان قیمت بیت کویت به ۱۶ هزار دلار رسید.

ادامه روند صعودی

اصلاح احتمالی قیمت بیت کوین

کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت ها در آن زمان بعدی به نظر نمی رسید، به همین دلیل نرخ سرمایه گذاری همچنان بالا بود. در حوالی این تاریخ نرخ سرمایه گذاری کاهش پیدا کرد. به این ترتیب احتمال ثبات قیمت از اصلاح قیمت ها قوی تر است. معامله گر ناشناسی به افزایش نرخ سرمایه گذاری قراردادهای آتی بازار بایننس از بازار Deribit اشاره کرده است.  اگر این اطلاعات چندان مرتبط به نظر نمی رسد، اما روند تاریخی قیمت ها نشان می دهد که زمانی که چنین اتفاقی روی می دهد، روند بیت کوین با عقب نشینی همراه خواهد بود. این معامله گر در ادامه افزوده است:

«درست مانند همیشه نرخ سرمایه گذاری بازار بایننس از Deribit پیش گرفته است. شاید این شاخص قیمت بیت کوین همان شاخص  FOMO است»

یکی از دلایل چنین رویدادی این است که نرخ سرمایه گذاری در بازار بایننس نشان دهنده احساسات کلی بازار بیت کوین است.

زمانی که قیمت بیت کوین شاهد تغییرات زیادی باشد، قراردادهای آتی بایننس شاهد افزایش نقدینگی خواهد بود.

افزایش سرمایه گذاری ناشی از ترس از جا ماندن از بازار است. اگر می خواهید خود و دارایی های خود را از این ترس نجات دهید، سرمایه گذاری در بیت کوین آغاز کنید. این بازار در انتظار ثبت رکوردی تاریخی است. قیمت بیت کوین ۱۳ درصد افزایش را در ماه های گذشته تجربه کرده است. با اطلاع از آخرین قیمت ها برای خرید بیت کوین وارد عمل شود. اخبار روز بیت کوین را از ما در رمزارز مارکت بخواهید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/did-bitcoin-price-just-see-a-retail-fomo-peak-signal-this-indicator-says-yes

Comments (0)
Add Comment