قراردادهای آتی ۱ میلیارد دلاری شدند و قیمت بیت کوین کاهش یافت

اطلاعات موجود نشان می دهد ارزش قراردادهای آتی به ۱ میلیارد دلار رسیده است. قیمت بیت کوین به دنبال این اتفاق کاهش پیدا کرد. زمانی بازار BitMEX بر تمام بازارهای موجود در زمینه رمزارز ارجحیت داشت. در سال ۲۰۱۹ سهم این بازار از مبادلات موجود در بازار رمزارز برابر با ۵۰ درصد بود. به همین دلیل همه نگاه ها به سمت قیمت های این بازار بود. قراردادهای آتی و نرخ سرمایه گذاری با توجه به اطلاعات موجود در این بازار تعیین می شدند.

در تاریخ ۲ آگوست به دلیل کمبود حاشیه کافی ارزش قراردادهای آتی این شرکت ۱ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. معامله گران از این اتفاق حیرت زده شده اند. مشخص است که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ زمانی که ارزش قرارداد آتی به بیش از ۱ میلیارد دلار رسید و قیمت بیت کوین به شدت کاهش پیدا کرد.

خطر ناشی از افزایش قراردادهای هوشمند به میزان نقدینگی موجود در بازار بستگی دارد. در فصل سوم سال ۲۰۱۹ حجم بیت کوین های موجود در بازار بیت کوین به ۲.۴ میلیارد دلار رسید.

بیت کوین قرارداد آتی

 با توجه به نمودار بالا به نظر می رسد که نزدیک شدن ارزش قراردادهای آتی به ۱ میلیارد دلار با کاهش قیمت بیت کوین در ارتباط است. جالب است بدانید که تعداد قابل توجهی از این قراردادها به وضوح در دسته قرارداد های گاوی و خرسی قرار می گیرد.

نیمه دوم سال ۲۰۱۹ تقریبا خرسی بود

نیمه دوم آن سال برای رمزارز بسیار دشوار بود. معامله گران آن روزها اتفاق های ناخوشایندی را تجربه کردند. ترامپ نیز که در آن زمان  کرسی ریاست جمهوری را در دست داشت، در ملا عام بیت کوین را به باد انتقاد گرفت. تمام این اتفاق ها در حالی روی داد که رییس خزانه ملی قوانین جدیدی را نیز وضع کرد.

قراردادهای آتی بیت کوین

در نمودار بالا به وضوح ارتباط مستقیم سهم بازار BitMEX در رویدادهای آن زمان را مشاهده می کنید. در آن زمان سهم این بازار از تمام بازار رمزارز برابر با ۴۰ درصد بود.

با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰ بازار BitMEX به وسیله OKEx از میدان به در شد. ارزش قراردادآتی این بازار در تاریخ ۲۵ جولای به ۱ میلیارد دلار رسید.

بیت کوین در آینده

دیگر بازارهای موجود نیز با تمام قوا سعی داشتند سهم خود را در بازار افزایش دهند. به تازگی سه بازار بایننس، CMEو BYbit موفق شده اند از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کنند.

بازار امروز شباهت زیادی به بازار سال ۲۰۱۹ دارد

پس از ریزش ۱۶ درصدی قیمت بیت کوین به ۱۶۳۳۴ بازار رمزارز شباهت زیادی به سال ۲۰۱۹ پیدا کرده است. البته مشخص است که خطرات موجود در بازار این روزها در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کمتر است. ارزش کل قراردادهای آتی در سپتامبر ۲۰۱۹ برابر با ۳ میلیارد دلار بود. در آن زمان ارزش قرارداد آتی ۴ بازار به بیش از ۱ میلیارد دلار می رسید.

در سال جاری با وجود اینکه سود قراردادهای آتی به بیش از ۷.۴ میلیارد دلار رسید، ارزش معاملات روزانه نیز به شدت افزایش پیدا کرد. به این ترتیب این حقیقت که یک بازار به تنهایی ۱ میلیارد دلار قراردادآتی را در اختیار داشته باشد به اندازه سال ۲۰۱۹ خطرناک نیست.

اگر در فکر خرید و فروش بیت کوین هستید بهتر است بازار را به دقت زیر نظر داشته باشید. ارزش قرارداد آتی موجود در بازار را در نظر بگیرید و بهترین زمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. در رمزارز مارکت اطلاعات خود را درباره قیمت بیت کوین و تازه های دنیای رمزارز افزایش دهید و سرمایه گذاری ایمنی را آغاز کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/data-shows-bitcoin-price-drops-days-after-btc-futures-open-interest-hits-1b

Comments (0)
Add Comment