قیمت بیت کوین به دلار با بازگشت سهام آمریکا به میادین کاهش پیدا کرد

با کاهش نگرانی های ناشی از شیوع بیماری کرونا به نظر می رسد  بازار سهام قدرت خود را باز می یابد. در همین حال قیمت بیت کوین در تاریخ ۸ دسامبر به کمتر از ۱۸۸۰۰ دلار رسیده است. این ارز در تکاپو برای رسیده به قیمت ۱۹۵۰۰ دلاری ناکام بوده است.

سهام و بیت کوین

با وجود تمام این موارد روند شیوع بیماری در آمریکا و انگلستان در حال افزایش است. فاصله اجتماعی و قرنطینه تاثیر چندانی روی شدت شیوع این بیماری نداشته است. کشور سوئیس نیز در این بین رویکردهای تازه ای را در پیش گرفته است.

 از تاریخ ۳۰ اکتبر ارزش شاخص دائو جونز نیز ۱۳.۴۶ درصد افزایش داشته است. این میزان افزایش ظرف مدت ۶ هفته روی داده است. شاخص S&P 500   نیز در این مدت افزایش ۱۳ درصدی را پشت سر گذاشته است.  

بازیابی بازار سهام

 پس از ۶ هفته صعودی در بازار رمزارز، گویا زمان بازیابی روند بازار سهام فرارسیده است. این روند روی ادامه مسیر بیت کوین تاثیر گذار خواهد بود. به نظر می رسد که تحلیل گران بر این باور هستند که بیت کوین در آینده نه چندان دور به قیمت ۱۹۵۰۰ تا ۱۹۶۰۰ دلار نیز می رسد. در این صورت این ارز روند صعودی را ادامه خواهد و رکورد تازه ای را به ثبت می رساند.

 از سوی دیگر اگر قیمت بیت کوین از این بازه نیز پایین تر بیاید، باید در انتظار سطح حمایت تازه ای در ۱۴ هزار و ۱۶ هزار دلار باشیم.

زمان بندی بازار بیت کوین و تطابق روند این بازار با بازار سهام شایسته تقدیر است. بازار سهام در هفته های گذشته روند صعودی را تجربه کرده است. بازار سهام زیر فشار ناشی از شیوع ویروس کروناست.پ

 منبع اصلی ترس و عدم قطعیت در بازار سهام از خبر انتشار دلارهای تازه نشات می گیرد. با وجود خوشبینی مردم به واکسنی که برای کرونا تهیه شده است به نظر می رسد که محدودیت ها وممنوعیت های تازه ای در اورپا و آمریکا اعمال می شود. چنین رویدادی فشار زیادی را به بازار سهام وارد می کند. بازار سهام به تازگی توان خود را باز یافته است و هنوز تا بهبودی کامل راه درازی را در پیش دارد. اعمال ممنوعیت تازه از سوی دولت این کشور ها بازار سهام بیش از همیشه با مشکل روبه رو می کند.

سهام یا بیت کوین

بیت کوین و شاخص های سهام

 بیت کوین، شاخص سهام S&P500 و طلا از ماه اکتبر روند نزولی را تجربه می کنند. بایان حال کاهش ارزش بازار سهام به احتمال زیاد منجر به کاهش قیمت طلا و بیت کوین نیز می شود. این همان رویدادی است که در ماه مارس نیز تجربه شده است.

بازار سهام و بیت کوین

به گزارش Cointeleraph متغیر دیگری که در این روند ایفای نقش می کند، حجم معاملاتی است که به دنبال ترس و طمع سرمایه گذاران دیده می شود. شاخص ترس و طمع وجود چنین رویدادی را تایید می کند. میزان معاملات روزانه بیت کوین در مقایسه با هفته گذشته کاهش پیدا کرده است.

خوشبینی JPMorgan را نیز نمی توان نادیده گرفت

با وجود اینکه به نظر می رسد احساسات موجود در بازار به خوبی مشخص نیستند، اما به گفته این شرکت ما همچنان در یک روند صعودی قرار داریم. استراتژیست های شرکت JPMorgan مدعی شده اند که سهام دراز مدت با استقبال روبه رو شده است. احتمال دارد که در ماه ژانویه با اصلاح قیمت این ارز نیز مواجه شویم. با این حال این تحلیل گران نکات دیگری را نیز مطرح کرده اند. به عنوان مثال آنها تاکید دارند که اصلاح قیمت ها فرصت مناسبی برای خرید این ارز است. آنها در این رابطه می گویند:

«اصلاح قیمت سهام و دیگر دارایی ها فرصت مناسبی برای خرید این دارایی ها را ایجاد می کند. به نظر ما روند گاوی شروع شده و به پایان نرسیده است. ما همچنان در یک روند گاوی هستیم.»

خرید بیت کوین در بازاری که به دلیل ترس از شیوع بیماری کرونا با رکورد همراه شده است، اقدام هوشمندانه ای خواهد بود. به این ترتیب دارایی خود را از خطرات احتمالی ناشی از تورم نجات می دهید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و دانش خود را در زمینه خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها افزایش دهید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-risks-losing-critical-technical-level-as-stocks-under-pressure

Comments (0)
Add Comment