معاملات بیت کوین ۳۲ هزار دلاری نشانه ای از صعود قیمت هاست

 برخی از معاملات بیت کوین در بخش معاملات آپشن روی قیمت ۳۲ هزار دلار بسته شده اند. اگر این معاملات در ماه اکتبر بسته شده بودند، هیچ کس به آنها توجهی نمی کرد. اما در شرایط فعلی قیمت بیت کوین از ماه ژانویه ۹۵۰ درصد افزایش را تجربه کرده است. همین امر سبب شده است که چنین اعداد و ارقامی نیز چندان دور از ذهن به نظر نرسند.

یک ماه پیش چنین اعدادی دست نیافتنی بودند. اما با وجود کاهش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر نیز همچنان شاهد رشد ۱۴۰ درصدی بیت کوین در مقایسه با قیمت ۱۳۳۰۰ دلاری این ارز هستیم.

 در همین راستا اواخر ماه اکتبر معامله ای ۳۲ هزار دلاری برای ماه ژانویه در اکتبر بسته شد. این معامله در بازار Deribit انجام شد. حاشیه سود این معامله برابر با ۶۷ دلار یا ۰.۰۰۵ بیت کوین است.

خرید و فروش بیت کوین

 از آن زمان تا کنون همین معامله به میزان ۷۰۵ دلار افزایش داشته است. این قیمت ۱۰ برابر افزایش سود را در یک بازه ۴ هفته ای نشان می دهد. البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که با وجود افزایش قیمت بیت کوین به ۱۹۴۸۴ دلار، این ارز همچنان باید ۶۷ درصد دیگر افزایش داشته باشد. درغیر این صورت به ۳۲ هزار دلار نمی رسد.

افزایش قیمت بیت کوین

با وجود رشد بیت کوین، معاملات آپشنی که در بازار مشاهده می شود روی ۱۱ درصد سود بسته شده اند.  نوسانات موجود در بازار اوضاع را اندکی تغییر داده است. اکنون معامله گران به دنبال درصد های بیشتری هستند که خطر حضور آنها در چنین بازار بی ثباتی را توجیه کند.

تغییر جهت ها ناگهانی قیمت، نوسانات را بیشتر کرده است. از سوی دیگر هر خبری که از بازار می رسد، قیمت این ارز را دستخوش تغییر می کند.

نوسانات دنیای بیت کوین

به نوسانات این ارز در تاریخ ۳۰ اکتبر نگاهی بیندازید. از آن زمان تاکنون قیمت ۷۵ درصد افزایش داشته است.  چنین رویدادی از نگاه معامله گران صعودی است. حتی اگر قیمت بیت کوین در همین بازه بماند نیز معاملات آپشن تغییر خواهند داشت.

احتمالات را قطعی در نظر می گیرد

قیمت معاملات آپشن تا حد زیادی به تاریخ انقضای این معاملات بستگی دارد. ممکن است معامله ۳۳۲ هزار دلاری دو روز پس از اتمام مهلت قرارداد کاملا بی ارزش شود. به همین دلیل بهتر است بیش از اندازه به قیمت های این معاملات توجه نکنید.

تغییرات قیمت بیت کوین

با نگاهی به گزینه های آپشن در ۲۵ دسامبر به نظر می رسد که افزایش قیمت ۲۶ درصدی قیمت ها بسیار بعدی به نظر می رسد. هرچه باشد کاهش ۱۸ درصدی در یک ماه به نظر غیر منطقی می آید. جالب است بدانید که حافظه تاریخی معامله گران بسیار ضعیف است.  اما افزایش ۱۸ درصدی قیمت ها در یک بازه زمانی ۳۰ روزه از ۱۲ ماه سال در ۹ ماه روی می دهد.

نمودار بیت کوین

درواقع آخرین باری که شاهد چنین افزایش بوده ایم چندان دور نیست. در ۲۳ آگوست قیمت بیت کوین ۱۱۶۴۵ دلار بود. این میزان افزایش ۲۲ درصدی قیمت ها را نشان می دهد.

معامله گران و سرمایه گذاران باید معاملات بیت کوین و گزینه های آپشن را در تصمیم گیری های خود در نظر بگیرند. بهتر است همواره تاریخ انقضای طولانی مدت تری را در نظر بگیرید. کسانی که روی افزایش قیمت ۱۵۰ درصدی بیت کوین شرط بندی کرده اند، اکنون بسیار راضی و خوشنود هستند.

 معاملات بیت کوین از آن دسته معاملاتی است که به اطلاعات زیادی نیاز خواهد داشت. درواقع اگر به تازگی خرید و فروش بیت کوین را آغاز کرده اید، بهتر است استفاده از این گزینه را اندکی به تاخیر بیندازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه در زمینه رمزارز بهتر است با ما در رمزارز مارکت همراه باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/high-priced-32k-bitcoin-options-show-some-pro-traders-expect-more-upside

Comments (0)
Add Comment