نمودار شمعی بیت کوین بالاتر از ۱۳ هزار دلار بسته شد

نمودار شمعی بیت کوین پس از سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار بالاتر از ۱۳ هزار دلار بسته شد. دران زمان قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار رسیده بود.

اکنون نمودار شمعی ماهانه این رمزارز در ماه اکتبر در نزدیکی ۱۳ هزار دلار بسته شده است. این اتفاق در حالی روی داد که نمودار شمعی هفتگی و روزانه این ارز در نزدیکی سطح مقاومت بسته شد.

 معالمه گران اغلب از نمودار ماهانه بیت کوین برای ارزیابی عملکرد ارز در درازمدت استفاده می کنند. به این ترتیب رویکرد ارز در دراز مدت ملاک ارزیابی خواهد بود.

نمودار ماهانه بیت کوین عملکرد بیت کوین را در طول یک ماه نشان می دهد. به همین دلیل عبور پرقدرت قیمت ها از مرز مهمی مانند ۱۳ هزار دلار می توانند نشانه یک رکورد تازه باشد.

 رسیدن به ۱۳ هزار دلار نوید از قیمت ۲۰ هزار دلاری می دهد

محققان و کارشناسان بسیاری به اهمیت این بازه قیمتی اشاره کرده اند. کتی وود (Cathie Wood) یکی از این افراد است. او چیزی در حدود ۱۱ بیلیون دلار را در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. او بر این باور است که بیت کوین برای رسیدن به قیمت ۱۳ هزار دلاری و عبور از قیمت ۱۲ هزار دلاری با کمی مقاومت روبه رو است. این بدان معناست که اگر بیت کوین از بالاترین بازه قیمتی خود عبور کند به احتمال زیاد در آستانه ثبت رکودری تازه است. او در ادامه گفت:

«سطح ۱۳ هزار دلاری برای بین کوین بسیار حائز اهمیت است. اگر بتوانید از این بازه عبور کنیم با کمی مقاومت روبه رو می شویم. اما در ادامه مسیری را تا رسیدن به بالاترین قیمت ثبت شده این ارز باقی نمانده است. هیچ کس نمی داند که آیا قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین دوباره مشاهده می شود. اما آنچه در حال حاضر روی داده است نیز بی سابقه است.»

البته قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار و در سال ۲۰۱۹ به ۱۳۹۷۰ دلار رسید اما تاکنون نمودار ماهانه بیت کوین به ۱۳ هزار دلار نرسیده است. این امر به این دلیل روی می دهد که بیت کوین در فاصله این دو بازه قیمتی با مقاومت شدیدی رو به رو بود.

نمودار ماهانه بیت کوین در مدت اخیر بیت کوین ثبات بیشتری را به نمایش گذاشته است و با افزایش قیمت این ارز، روند صعودی ببا ثبات بیشتری همراه بوده است. همین امر سبب شده است که خط حمایت مشخصی برای قیمت بیت کوین مشخص شود.

معامله گران در بازه زمان کوتاه مدت باید در انتظار چه باشند؟

با توجه به نمودار شمعی بیت کوین در آینده نزدیک معامله گران انتظار کاهش قیمت ها را دارند. از نظر فنی نمودار ماهانه بیت کوین کمی بالاتر از متوسط میانگین قیمت ها بسته می شود. یک سرمایه گذار ناشناس به اسم لوما گفته است که بیت کوین به احتمال زیاد به ۱۳۱۰۰ دلار برسد و در ادامه روند صعودی را در پیش بگیرد.

میانگین متوسط حرکت در بازه ۵ روزه ۱۲۲۵۶ دلار است، بنابراین اندکی کاهش در قیمت ها از ۱۳ هزار دلار نشان دهنده سلامت بازار است.

برخی نیز بر این باور هستند که کاهش قیمت ها به زیر ۱۲ هراز دلار نیز به احتمال زیاد روی می دهد. اما آنچه که مسلم است این است که این رمزارز روند صعودی را در پیش می گیرد.

اگر هنوز به جمع دارندگان بیت کوین نپیوسته اید بهتر است با خرید بیت کوین و اطلاع از قیمت این رمزارز در سایت رمزارز مارکت وارد بازار رمزارز شوید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-monthly-candle-closes-above-13k-for-the-first-time-since-2017

Comments (1)
Add Comment