نوسانات بیت کوین از سهام کمتر است

شرکت سرمایه گذاری ون اک (Van Eck) تحقیقاتی در مورد میزان ترس سرمایه گذاران از بیت کوین و سهام انجام داده است. روز جمعه این شرکت مدیریت سرمایه نتیجه آخرین تحقیقات خود را منتشر کرد. به نظر می رسد که نوسانات بیت کوین از چیزی در حدود یک چهام تا یک سوم سهام موجود در شاخص S&P500 کمتر است.

 مدت ها بیت کوین به عنوان یک دارایی سرشار از نوسان شناخته می شد که قابل مقایسه با سهام موجود در شرکت های موجود در بازار نیست. اما درواقع گویا بزرگترین ارز دیجیتال جهان از بسیاری از سهام موجود در بازار ثبات بیشتری دارد.

شاخص S&P500 و بیت کوین

 به نظر می رسد که ۲۹ درصد از سهام موجود در شاخص S&P500 در مقایسه با سال گذشته نوسانات بیشتری را تجربه کرده اند. این میزان در مقایسه با نوسانات بیت کوین به مراتب بیشتر است. این درحالی است که ۲۲ درصد سهام موجود در این شاخص در بازه ۹۰ روزه نیز نوسانات بسیاری را تجربه کرده اند.

نتایج این تحقیق بسیار قابل توجه است. چرا که این شرکت سرمایه گذاری تمرکز خود را روی رقیب بیت کوین یعنی طلا قرار داده است.

این شرکت تقریبا مدیریت ۵۰ دلار دارایی را در اختیار دارد. بخش عمده این دارایی متعلق به بازار طلاست. این شرکت نخستین بار در سال ۱۹۶۸ صندوق سهام طلا را بنیان گذاری کرد. در ادامه آنها اولین کسانی بودندکه در سال ۲۰۰۶ ماینر طلای ETF را به کار گرفتند.

با وجود اینکه تمرکز این شرکت روی فلزهای گرانبها، آنها هرگز از بازار بیت کوین روی برنگردانده اند. امکان خرید و فروش بیت کوین نیز در این پلتفرم مهیا شده است. موسسات مالی نیز می توانند بدون هیچ مشکلی از خدمات این شرکت استفاده کنند.

از سوی دیگر این شرکت به تازگی گزارش هایی را منتشر کرده و به سرمایه گذاران گفته است باید بیت کوین را به سبد خرید خود بیفزایند.

اگر تا کنون خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها را تجربه نکرده اید، بهتر است هرچه زودتر وارد عمل شوید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و از تازه های دنیای ارز دیجیتال با خبر شوید.

 آخرین اخبار و تازه های دنیای رمزارز را از ما جویا شوید. سوالات خود را مطرح کنید و با آگاهی کامب قدم به دنیای هیجان انگیز رمزارز بیندازید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/van-eck-declares-bitcoin-less-volatile-than-many-stocks

Comments (0)
Add Comment