واکنش نهنگ ها به کاهش قیمت بیت کوین از ۱۸ هزار دلار

قیمت بیت کوین سطح حمایتی ۱۸ هزار دلاری  از دست رفته است. اما به نظر می رسد که چندین گروه از نهنگ ها بر این باورند که کاهش قیمت ها ماندگار نخواهد بود و بیت کوین به روند صعودی خود ادامه می دهد. قیمت بیت کوین از ۱۸ دلار پایین تر آمده است. این اتفاق درست بعد از افزایش حجم خرید بیت کوین از سوی معامله گران موسساتی روی داده است.

قیمت بیت کوین

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین منجر به افزایش قیمت این ارز شده است. حجم معاملات انجام شده در صندوق بیت کوین در بازار افزایش پیدا کرد. این میزان در فصل چهارم سال به شدت افزایش داشته است.

 بازار OTC شاهد استقبال موسسات سرمایه گذاری بوده است. ایالت متحده آمریکا امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را در این فضا میسر کرده است.

کاهش قیمت بیت کوین

روند جدید به دنبال ورود موسسات آغاز شده است

روند افزایش امروز با روندی که در سال ۲۰۱۷ مشاهده شده است، تفاوت بسیار زیادی دارد. این بار بیت کوین بیت کوین مقاومت و ثبات بیشتری را در روند صعودی از خود نشان داده است. همین امر سبب شده است که سطح مقاومتی بالاتری برای این ارز در نظر گرفته شود.

بیت کوین افزایش شدید قیمت را تجربه کرده است، بازار آتی با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده است. از طرفی میزان تقاضای سرمایه گذاران موسساتی نیز رو به افزایش است. اما با این وجود معیارهای متفاوتی مانند گوگل ترند نشان می دهند که میزان توجه کاربران به بازار رمزارز به نسبت گذشته کاهش پیدا کرده است.

ترکیب این دو عامل قیمت بیت کوین را به شدت افزاش داده است. استقبال موسسات از بازار بیت کوین منجر به خرید بیت کوین در بازه درازمدت می شود.

این روند نشان می دهد که چرا در نوامبر شاهد خرید بیش از اندازه بیت کوین بوده ایم. به گزارش Cointelegraph گویا سرمایه گذاران بزرگ بازار با کاهش قیمت بیت کوین اقدام به خرید این ارز می کنند. میکائیل نوگراتز (Michael Novogratz) سرمایه گذار میلیاردر دنیای رمزارز در این باره گفته است که بیت کوین به دارایی محبوب موسسات مالی بدل شده است.

 طی ماه های اخیر موسسات و صندوق های مالی بیشتری از این بازار استقبال کرده اند. حتی بسیاری از موسسات سرمایه گذاری بیت کوین را با طلا مقایسه کرده اند. نواگراتز در گفتگو با CNBC گفته است:

«بیت کوین در شرایط فعلی یک دارایی موسساتی به شمار می رود. اما هنوز تعداد موسساتی که به این بازار روی آورده اند اندک است. به همین دلیل سال ۲۰۲۱ درمقایسه با سال ۲۰۲۱ سال به مراتب بهتری خواهد بود.»

۳ گروه از نهنگ ها در انتظار شکار یک موقعیت خوب هستند

نهنگ ها یا سرمایه گذاران بزرگ از بازار OTC برای انجام معاملات همزمان استفاده می کنند. در ماه نوامبر تحلیل گران بازار بیت کوین نقشه فعالیت نهنگ های حاضر در بازار را استخراج کردند. مشخص شده است که گروه های بزرگی از سرمایه گذاران به این بازار روی آورده اند.

 این گروه های در لحظاتی وارد بازار شده اند که آنها اقدام به خرید بیت کوین کرده اند. این خریداران دیگر سرمایه های خود را خرج نکرده اند و ارزهای خریداری شده را نگهداری کرده اند.

قیمت بیت کوین

اطلاعات به دست آمده از نقشه حضور نهنگ های در بازار نشان می دهد که این سرمایه گذاران به برخی از قیمت ها توجه ویژه ای نشان داده اند. آنها در بازه ۱۶۴۱۱، ۱۶۲۷۸ و ۱۵۶۹۱ اقدام به خرید بیت کوین کرده اند. علاوه بر این با وجود اینکه بیت کوین شاهد روند بازگشتی در قیمت هاست.

 خرید افراطی نهنگ ها در نوامبر سبب شده است که سطح حمایتی مهمی در این بازار ایجاد شود. در بازه زمانی نزدیک و به دنبال اصلاحاتی که به تازگی در قیمت بیت کوین روی داده است، شاهد کاهش قیمت این ارز از ۱۸۸۶۵ به ۱۸۰۰۰ دلار بوده ایم. به این ترتیب به نظر می رسد که گروه های متشکل از نهنگ ها نقش مهمی در ایجاد سطح حمایتی موجود ایفا می کنند. سطح ۱۷۳۰۰ و ۱۶۴۱۱ دلار به عنوان سطح حمایتی قدرتمندی به روند خود ادامه می دهد.

 بنابراین می توان گفت که حضور نهنگ ها در بازار رمزارز پیش بینی این بازار را بسیار مشکل کرده است. با اخبار دنیای رمزارز و کاهش قیمت بیت کوین همراه باشید. به این ترتیب می توانید در نزدیک ترین زمان ممکن بهترین بازه را برای خرید بیت کوین در نظر بگیرید. این بازه می تواند نقطه آغازی برای سرمایه گذاری شما در دنیای رمزارز باشد.

با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و برای ورود به این فضا تصمیم گیری کنید. شاید امروز بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال باشد. اطلاعات خود را در زمینه رمزارز افزایش دهید و با قدرت قدم به بازار رمزارز بگذارید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-dips-below-18k-time-to-watch-these-whale-cluster-support-zones

Comments (0)
Add Comment