ورود نقدینگی قیمت بیت کوین را ظرف ۲۴ ساعت ۱۶ درصد کاهش داد

قیمت بیت کوین به ۱۶۳۳۴ دلار کاهش پیدا کرد. بسیاری دلیلی این کاهش ناگهانی را افزایش نقدینگی موجود در بازار می دانند. این رمزارز با ۱۶ درصد کاهش خاطره رسیدن به ۱۹۴۸۴ دلاری را آشفته کرده است. اطلاعات نشان می دهند که افزایش نقدینگی در بازار قیمت این ارز را به سمت اصلاحات سوق داده است.

پیش از این رویداد بازار آتی بیت کوین رکورد تازه ای را به ثبت رسانده بود. بازارهای دیگر نیز مملو از حضور خریداران است. همین امر سبب شده است که بازار به یک سمت کشیده شود.

این عوامل در کنار یکدیگر قیمت بیت کوین را کاهش داده است. از سوی دیگر حجم معاملات آتی در بازار نیز افزایش پیدا کرده است. قراردادهای آتی به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار نقد شده اند. این همان اتفاقی است که در تاریخ ۱۲ مارس روی داد و سقوط بازار را در پی داشت.

چه چیزی منجر به افزایش نقدینگی بازار شده است؟

همگام با کاهش قیمت بیت کوین به نظر می رسد که ردپای نهنگ ها پررنگ تر از گذشته دیده می شود. سرمایه گذارانی که دارایی کلانی را در اختیار دارند، بازارهای معاملاتی را در اختیار گرفته اند.

جریان نقدینگی

کی یونگ جو (Ki Young Ju) مدیر CryptoQuant میزان وردوی بازارهای متفاوت را در نظر گرفته است. او می گوید این حرکت نشان می دهد که فشاری که از سوی نهنگ ها به بازار وارد می شود در حال افزایش است.

 در آغاز نهنگ ها قیمت بیت کوین را به شدت کاهش آورده و به ۱۸ هزار دلار رسیده است. اما گویا تعداد قراردادهای بلند مدت بازار رو به افزایش است. اطلاعات نشان می دهد که چیزی در حدود ۱.۹ بیلیون دلار قرارداد آتی در یک روز نقد شده اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از Glassnode در دو زمان متفاوت نقدینگی زیادی بالغ بر ۴۲۵ دلار وارد بازار شد. این اتفاق در ساعت ۳ صبح و ۶ بعد از ظهر افتاد.

تغییرات شدید قیمت ارز بر خلاف انتظارت بوده است. بازار مدت هاست از خرید بیت کوین ناامید شده است. همین مسئله ریسک اصلاح شدید قیمت بیت کوین را کاهش داده است.

اکنون چه اتفاقی می افتد؟

سه سناریو برای بیت کوین وجود دارد. ممکن است این ارز به سرعت روند صعودی را پیش بگیرد. دوم اینکه ممکن است بیت کوین به روند نزولی ادامه دهد. ممکن است این ارز در نهایت قیمت ۱۳۷۰۰ دلاری را تجربه کند. در نهایت نیز ممکن است بازار ارز به ثبات برسد و کمی از شور و اشتیاق بازار کاسته باشد.

رمزارز با فراز و نشیب های زیادی روبه رو بوده است. این ارز اکنون روزگار متفاوتی را  تجربه می کند. اگر تا کنون برای خرید وفروش بیت کوین وارد عمل نشده اید، اکنون بهترین زمان است. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و قیمت این ارز را استعلام کنید. خرید بیت کوین شما را به اهدافتان می رساند و دارایی شما را از خطر تورم در امان نگه خواهد داشت. همین امروز وارد عمل شوید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/how-massive-liquidations-caused-bitcoin-to-plummet-16-in-24-hours

Comments (0)
Add Comment