«ویتالیک بوترین» مدیر اتریوم و ادامه کار این ارز حتی در نبود وی

«ویتالیک بوترین» مدیر اتریوم (Ethereum) حالا از ادامه این ارز دیجیتال حتی بدون حضور خود می‌گوید. او می‌گوید: «اتریوم حالا آنقدری بزرگ شده است که بتواند با من یا حتی بدون من به کار خود ادامه دهد.»

«ویتالیک بوترین» مدیر اتریوم

«ویتالیک بوترین» در آرژانتین می‌گوید که اتریوم حالا به اندازه کافی بزرگ است که بتواند با او و یا حتی بدون وجود او به کار خود ادامه دهد. «ویتالیک بوترین» بنیان‌گذار اتریوم، این سه شنبه در کنفرانس «AskVitalikBA» در آرژانتین شرکت کرد. «ویتالیک» در این مراسم عقاید خود را درباره ارزهای دیجیتال و همچنین مسائل اقتصادی اعلام کرد.

بر اساس دیدگاه‌های وی، مدل اثبات سهام (PoS)، مدلی پربازده‌تر است که کمتر در معرض سانسور قرار می‌گیرد. به‌علاوه، او همچنین اعلام کرد که اتریوم حتی می‌تواند در صورت نبود وی به هر دلیلی، همچنان به رشد خود ادامه دهد.

در آخر نیز «ویتالیک» با گفتن آنکه این ایالت برخلاف مردم آن ناتوان است، مردم آرژانتین را تحسین و از دولت انتقاد کرد. او همچنین به اهمیت ارزهای دیجیتال در کشورهای کوچک که در واقع ستون‌های واقعی بخش ارزهای دیجیتال هستند نیز اشاره کرد.

زمانی که از «ویتالیک بوترین» مدیر اتریوم پرسیدند که اگر او نباشد چه اتفاقی برای اتریوم خواهد افتاد، او گفت: «اتریوم با وجود ‘ویتالیک بوترین’ و نبود او همچنان پابرجا خواهد بود.»

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها میان دو ارز دیجیتال بزرگ جهان، به بنیان‌گذاران آن‌ها مربوط می‌شود. در حالی که «ساتوشی ناکاموتو» سازنده بیت کوین به کل ناپدید شد و دیگر با این پروژه ارتباطی ندارد، اما اتریوم همچنان تا حد زیادی به «ویتالیک بوترین» وابسته است.

در عین حال که چشم‌انداز و اوامر «ویتالیک» در حال حاضر برای اتریوم به‌شدت بحرانی است، اما او گفت که حتی اگر ناپدید شود، باز هم این پروژه می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

«من فکر می‌کنم که جامعه اتریوم بزرگ است و حتی اگر من به هر دلیلی هم ناپدید شوم، این جامعه همچنان یک بلاک چین بزرگ باقی خواهد ماند. اما روشن است که من هیچ‌کجا نمی‌روم.»

آیا اتریوم بدون وجود «ویتالیک» به کار خود ادامه می‌دهد؟

چنین سوالی می‌توانست در متن اخبار جعلی سال ۲۰۱۷ آمده باشد که مدعی شده بود «ویتالیک» مرده بوده و همین مرگ موجب شده است که قیمت اتریوم (ETH) در عرض چند ساعت تا تقریبا ۳۰% افت کند. او همچنین از فرصت استفاده کرد تا از سیستم اثبات سهام (PoS) دفاع کند و گفت: «من باور دارم که اثبات سهام بیشتر از اثبات کار در برابر سانسور مقاوم است.»

طبق گفته «ویتالیک بوترین» مدیر اتریوم، دولت‌ها سخت‌تر می‌توانند شرکت‌کنندگان PoS را سانسور کنند. اما از آنجایی که سیستم PoW انرژی زیادی مصرف می‌کند و تجهیزات استخراج زیادی را هم به کار می‌گیرد، پس دولت‌ها می‌توانند راحت‌تر چنین شرکت‌کنندگان PoWای را پیدا کنند؛ درست به همان شکلی که در چین اتفاق افتاد.

«ویتالیک» اشتیاق خود را به مهاجرت به سیستم PoS تا سال بعد ابراز کرد و گفت که مقیاس‌پذیری، چالش بزرگ کنونی است. او اشاره کرد که اگر هر پروتکلی زیاد متمرکز شود، یک شکست در نظر گرفته خواهد شد.

ارزهای دیجیتال در کشورهای نوظوری همچون آرژانتین

دیدار «ویتالیک بوترین» از آرژانتین، توجه تمام جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرد. تمام بلیت‌ها برای دیدن «ویتالیک» به‌سرعت به فروش رفت. همین امر، اهمیت وی هم در اتریوم و هم به‌طور کلی در این صنعت را بیش از پیش افزایش داد.

«ویتالیک» همچنین نکته‌ای مهم را درباره استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور آرژانتین و اقتصادهای مشابه، برجسته کرد. وی گفت که جمعیت در چنین اقتصادهایی قادر است که از ارزهای دیجیتال برای حل مشکلاتی همچون تورم و بوروکراسی خودمحور استفاده کند.

«ویتالیک بوترین» مدیر اتریوم گفت: «من فکر می‌کنم تفاوت میان اینجا یعنی آرژانتین و برخی از دیگر کشورهای غنی‌تر آن است که با وجود اشتیاق مردم هر دو کشور برای ارزهای دیجیتال، اما مردم این کشور عمیقا می‌دانند که این چیزی است که مشکلات واقعی آن‌ها را حل می‌کند.»

بسیاری از افراد به تصمیمات ارزهای دیجیتالی نگاه می‌کنند که از سوی قدرت‌های برتر همچون کشورهای آمریکا و چین گرفته شده است. اما تمرکز حقیقی که جامعه ارزهای دیجیتال باید داشته باشد، بر کشورهای کوچک است؛ چراکه همین کشورها هستند که احتمالا این انقلاب را رهبری می‌کنند. کشورهایی مانند ال سالوادور از دسته همان‌ها به‌شمار می‌رود.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/12/24/ethereum-is-big-enough-to-continue-with-or-without-me-says-vitalik-buterin/

Comments (0)
Add Comment