یکسال پس از شیوع بیماری کرونا در آرژانتین

 در این مقاله قصد داریم به بررسی رویدادهایی بپردازیم که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آرژانتین روی داده است. به این ترتیب با نظرات افرادی که از نزدیک در این رویدادهای حضور داشته اند آشنا می شویم.

 سال ۲۰۲۰ به عنوان سال آغاز شیوع بیماری کرونا در تاریخ ثبت می شود. شیوع بیماری کرونا در آرژانتین و ضربه ای که این بیماری به اقتصاد این کشور وارد کرد، تاریخی بوده است. اما این نکته نیز قابل تامل است که آرژانتین دهه های متمادی با مشکلات اقتصادی دست به گریبان بوده است. کاهش ارزش پول رسمی کشور در کنار فشار مالیاتی از سوی دولت اوضاع اقتصادی را به بهم ریخت. در طی این سال ها خرید رمزارز از کشورهای خارجی با محدودیت هایی روبه رو شده است.

از این گذشته رویدادهایی در راستای قانون گذاری در فضای رمزارز روی داده است. این در حالی است که بسیاری از شرکت های خصوصی به بازار رمزارز پیوسته اند و مشارکت هایی در این بازار روی داده است. در ادامه به بررسی رویدادهایی که در سال گذشته رخ داده است، می پردازیم. از این گذشته با نظرات مردمی که در این گیرو دار زندگی کرده اند نیز آشنا می شویم.

 فصل اول سال ۲۰۲۰

  • با وجود این که راه های متفاوتی برای محاسبه قیمت با دلار آمریکا وجود دارد. مردم از دلار بیت کوینی یاد می کنند.
  • از این گذشته امکان سرمایه گذاری در توکن های دیجیتالی امکان پذیر شده است. از طرف دیگر بازار رمزارز Bitso در آرژانتین راه اندازی شد.
  • رئیس سابق بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرده است که پول دیجیتال تازه ای را راه اندازی می کند. دولت آرژانتین امکان انتشار رمزارزها را ارزیابی کرده است.

فصل دوم سال ۲۰۲۰

  • در این زمان قابلیت های منحصر به فرد بیت کوین در مقابل سیستم بانکی آرژانتین خودنمایی کرد.
  • از طرفی تقاضا برای خرید و انتقال رمزارز افزایش پیدا کرد. به دلیل شیوع بیماری کرونا در آرژانتین بانک ها محدودیت هایی را برای دریافت پول ایجاد کردند. رئیس شرکت NGO Bitcoin هشدار داده است که احتمال ایجاد دیکتاتوری به دنبال شیوع بیماری کرونا در آرژانتین وجود دارد.
  • قیمت یک بیت کیون در آرژانتین به یک میلیون پزو رسید. واحد هایی که وظیفه تحلیل و بررسی تراکنش ها را برعهده دارند، مدیریت سخت گیرانه ای را برای رمزارز در نظر گرفتند.
  • هاوینگ بیت کوین در این زمان روی داد. محدودیت هایی برای خرید دلار اعمال شد.
  • سیستم پولی در حال حاضر با سیستم پولی سی سال پیش تفاوت شده است. ابزاری به نام Bitcoinario راه اندازی شد. این ابزار برای مقایسه بیت کوین به کار گرفته می شود.

 فصل سوم سال ۲۰۲۰

  • اطلاعات مالی نشان می دهند که واحد هایی وجود دارند که رفتار خریدارانی که با استفاده از دلار رمزارز خریداری می کنند، افزایش پیدا کرده است.
  • قیمت یک بیت کوین در آرژانتین به یک میلیون پزو رسیده است.
  • شرکت Athena Bitcoin اولین دستگاه خودپرداز را در آرژانتین راه اندازی کردند. کاربران می توانند با پرداخت دلار در این دستگاه ها بیت کوین خریداری می کنند.
  • نظر سنجی های انجام شده در این کشور نشان می دهد که سرمایه گذاری در بازار رمزارز بهترین راه برای ذخیره و سرمایه گذاری است.
  • در حقیقت روز به روز افراد بیشتری متوجه می شوند که خرید دلار در آرژانتین دیگر منطقی به نظر نمی رسد.

فصل چهارم ۲۰۲۰

  • به دلیل محدودیت هایی مربوط به دلار تعداد مردمی که از کارگزاری ها و بازارها استفاده می کنند افزایش پیدا کرده است.
  • قیمت یک بیت کوین در آرژانتین به دو میلیون پزو رسیده است.
  • از سوی دیگر Dai به عنوان یک انتخاب ارزشمند برای آرژانتین ها روی کار آمد. پس از شیوع بیماری کرونا در آرژانتین مردم بیشتری این ارز را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند.
  • در تاریخ ۲۹ اکتبر پروژه ای ایجاد شده است که قوانینی را در حوزه رمزارز پیاده می کند.
  • بانک مرکزی آرژانتین به طور رسمی پروژه های تازه ای را راه اندازی کرده است.
  • قانون گذاری های بسیاری در این حوزه انجام شده است و تغییراتی در این روند ایجاد می شود. از این گذشته قانون گذاری هایی در حوزه رمزارز پیاده سازی شده است.
  • کتاب تازه ای در این حوزه نوشته و رونمایی شده است.

تلاش برای وضع قانون

راه کارهای متعددی برای قانون گذاری در حوزه رمزارز در نظر گرفته شده است. ۱۵ نماینده ملی در مجلس به اجرای این قانون رای مثبت داده اند. به این ترتیب قوانینی در حوزه مدنی و تجاری و در رابطه با تراکنش های رمزارز اعمال شده است. از سوی دیگر تماندگان آرژانتین پروژه رمزارزی را در دست اجرا دارند. آنها جلسات بسیاری را در برنامه های خود گنجانده است. این پروژه ها روی بخش های متفاوت رمزارز متمرکز شده است.

علاوه براین در برخی از ایالت های آرژانتین لایحه هایی برای وضع قانون در حوزه رمزارز در نظر گرفته شده است. راه اندازی موفقیت آمیز قوانین مربوط به رمزارز می تواند شرایط را برای توسعه هرچه بیشتر این بازار فراهم کرد. اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بازار ایجاد شده است. به این ترتیب از این تکنولوژی برای پیاده سازی ایده های نو استفاده می شود.

 افزایش قیمت و پذیرش بیت کوین

 با شیوع بیماری کرونا در آرژانتین، قیمت بیت کوین در نخستین سال پس از شیوع این بیماری افزایش پیدا کرده است. در هفته های گذشته شاهد افزایش غیر منتظره قیمت این ارز بوده ایم. بیت کوین بار دیگر رکوردهای تاریخی را ثبت کرده است. این رکورد های تاریخی از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است. این امر را نباید فراموش کنیم که سالی که پشت سر گذاشتیم شاهد هاوینگ دیگری بوده ایم. بسیاری بر این باور هستندکه هاوینگ دلیل اصلی افزایش قیمت است.

 در سال ۲۰۲۰ راهکارهای متفاوتی در رابطه با رمزارز روی داده است. بازارهای مالی رونق پیدا کرده اند و حجم معاملات بازار ۴ تا ۵ برابر شده است. به این ترتیب توسعه های بیشتری در زمینه رمزارز و بلاک چین انجام شده است.

 مهمترین نکته در مورد بازار رمزارز در سال ۲۰۲۰ افزایش میزان پذیرش این ارز بوده است. شیوع بیماری کرونا و قرنطینه به ما آموخت که همه چیز غیر مجازی است. خرید از سوپرمارکت ها و فروشگاه ها غیر مجازی انجام می شود. رویدادها و تولد ها نیز مجازی برگزاری می شوند. از این گذشته سرمایه گذاری و پس انداز نیز مجازی شده است.

 پس انداز رمزارز

از سوی دیگر تخمین زده شده است که پیش از ممنوعیت خرید دلار در آرژانتین، سرمایه گذاران و کسانی که از گذشته پس انداز می کرده اند، فرصت های طلایی را در بازار بیت کوین شناسایی کرده اند. به این ترتیب این دلار مجازی محبوبیت بسیاری را پس از شیوع بیماری کرونا در آرژانتین به دست آورد. از سوی دیگر استیبل کوین ها به عنوان دلار مجازی توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده اند. به این ترتیب سرمایه گذاران به تدریج متوجه فرصت های متفاوت موجود در این بازار شدند. مردم بیشتری ترس سرمایه گذاری در بازارهای مجازی را کنار می گذارند. به این ترتیب خریداران بیشتری در این بازار مشاهده می شود.

 از این گذشته هاوینگ بیت کوین در سالی روی داد که بانک های مرکزی به فکر انتشار دوباره پول افتاده بودند. این پول ها از پشتوانه برخوردار نبودند. به همین دلیل نشانه هایی از شکسته شدن بازار مالی پراکنده شد. به این ترتیب بیت کوین در ادامه با افزایش قیمت روبه رو بود. سرمایه گذاران بیشتری این بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند.

 سال گذشته به معنای واقعی کلمه سال رمزارز در آرژانتین بوده است. تغییرات بسیاری در طول این سال در این بازار روی داده است. قرنطینه و افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین از ماه مارس شرایط را برای پیوستند صدها هزار آرژانتینی به بازار بیت کوین مهیا کرد.

 انتخاب های بهتر

 یکی از مهمترین عواملی که منجر به افزایش استقبال مردم از بازار بیت کوین شده است، قوانین و شرایط پیپچیده اقتصادی حاکم بر آرژانتین است. در روزگاری که ارزش پول رسمی آرژانتین روز به روز کاهش پیدا می کرد، رمزارزها به عنوان راهکاری مناسبی برای پس انداز انتخاب شدند. از سوی دیگر محدودیت هایی برای خرید ارزهای خارجی نیز در این کشور اعمال شده است.

 به این ترتیب ارزی مانند Dai به شدت با استقبال روبه رو شده است. این ارز یک استیبل کوین است. قیمت این ارز در ارتباط مستقیم با دلار آمریکاست. بسیاری از آرژانتینی ها این ارز را خریداری کرده اند. خریداران در آرژانتین قادر هستند ماهانه ۲۰۰ دلار خریداری کنند. به این ترتیب خرید Dai با استقبال بسیاری روبه رو شده است. در حقیقت میزان خرید Dai در آرژانتین از بیت کوین نیز افزایش پیدا کرده است. چرا که مردم نگران کاهش ارزش پول هستند.

از سوی دیگر با مسئله افزایش قیمت بیت کوین روبه رو هستیم. افزایش قیمت بیت کوین توجه رسانه ها و مردم را به خود جلب کرده است. به این ترتیب کسانی که تا کنون وارد فضای رمزارز نشده اند نیز متوجه ثبات این دارایی شده اند.

 دسترسی ساده به بیت کوین

شاید دو مورد از مهمترین رویدادهای سال ۲۰۲۰ عملکرد و دسترسی به بیت کوین بوده است. از نظر ساختاری، دسترسی ساده به بیت کوین خبر بسیار بزرگی است. دسترسی به بازار های رمزارز به سادگی امکان پذیر شده است. سرمایه گذاران بازار را زیر نظر دارند. از این گذشته آنها با استفاده از بازار بایننس بیت کوین و اتریوم خریداری می کنند. به این ترتیب راهکاری برای سرمایه گذاری در رمزارز ایجاد شده است. فعالیت های همتا به همتا راهکارهای تازه ای برای سرمایه گذاری میلیون دلاری مردم در بازار رمزارز مهیا کرده اند.

اگر بخواهیم از زاویه قیمت به بازار بیت کوین نگاه کنیم متوجه می شویم که بیت کوین پس از شیوع بیماری کرونا در آرژانتین راهکار بسیاری خوبی برای مبارزه با کاهش ارزش دارایی بوده است. در کنار افزایش قیمت این ارز نکته دیگری نیز به خوبی نمایان شده است. بیت کوین دارایی ارزشمندی برای حفظ ارزش است.

 دولت قبلی راهکارهای متفاوتی را برای بازار سرمایه پیشنهاد داد. اما عدم قطعیت های موجود در بازار رفع شد. Dai در بازارها خرید و فروش می شد.

 در ادامه با تغییر دولت بحران اقتصادی وخیم تر شد. به این ترتیب مردم بیشتری خواستار خرید بیت کوین با پزو شدند.

 استیبل کوین ها

گمان می کنم مهمترین نکته افزایش پذیرش بیت کوین، Dai و USDT است. چرا که پرداخت با ارز دیجیتال پس از شیوع بیماری کرونا در آرژانتین افزایش پیدا کرده است.

بسیاری از مردم از والت های موبایلی استفاده می کنند. بسیاری از آنها از والت های رمزارز بازارهای مبادلاتی استفاده می کنند.

نکته مهم دیگری که در بازار روی داده است افزایش تعداد افرادی است که به حقیقت نهادین بازار رمزارز پی برده اند. چرا که بیت کوین تنها دظرف چند ماه از ۱ میلیون پزو به ۳ میلیون پزو رسیده است.

همین مسئله توجه مردم زیادی را به بازار رمزارز جلب کرده است. این کشور به عنوان یکی از کشور هایی که بیشتری فعالیت رمزارز را مشاهده تجربه کرده است شناخته می شود. با وجود اینکه اوضاع اقتصادی وخیم شده است، اما شرایط بد اقتصادی توجه مردم بیشتری را به بازار بیت کوین جلب کرده است.

سرمایه گذاران بیشتری در این بازار حاضر شده اند. افرادی بیشتری به دنبال پیدا کردن راهکاری برای حفظ ارزش دارایی در مقابل کاهش ارزش پول بوده اند. همین انگیزه سرمایه گذاران بیشتری را به بازار رمزارز سوق داده است.

 هاوینگ بیت کوین

علاوه بر رویدادهایی که در سطح جهانی روی داده است، باید هاوینگ را در نظر بگیریم. در تاریخ ۱۱ می هاوینگ برای سومین بار انجام شده است. پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش پیدا کرد. زمانی که بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد، پاداش استخراج هر بلاک ۵۰ بیت کوین است. این تعداد پاداش پس از ۲۱۰ هزار بلاک نصف می شود. این تعداد بلاک پس از هر چهار سال استخراج می شود. به این ترتیب در سال ۲۰۱۲ تعداد بیت کوین هایی که پس از استخراج بیت کوین پاداش داده می شود به ۲۵ عدد رسیده است. در ادامه در سال ۲۰۱۶ تعداد پاداش استخراج بلاک به ۱۲.۵ عدد رسید.

پدیده هاوینگ یک یادآوری است که به ما نشان می دهد، بیت کوین بسیار نادر است و موجودی آن بسیار محدود است.

بازارهای بدون مرکزیت

بازارهای بدون مرکزیت یا دیفای پدیده جهانی دیگری است. پس از شیوع بیماری کرونا در آرژانتین نیز تحولات بسیاری در این بخش انجام شد.

 افزایش استقبال مردم از این بازار به دنبال شنیدن نکاتی در مورد این بازار روج پیدا کرده است. به این ترتیب به تدریج توسعه های بیشتری در این حوزه ایجاد شد. بسیاری از این توسعه ها در نتیجه افزایش پلتفرم های دیفای در سال جاری روی داد. این امر نقش مهمی در پذیرش این ارز از سوی مردم داشته است. پس از انفجار پروژه های دیفای، سود به دست آمده از این پروژه ها به ۵ تا ۸ درصد رسید. این امر تا حد زیادی روی تصمیم گیری دیگر سرمایه گذاران تاثیر گذار بوده است.

 از سوی دیگر قیمت بیت کوین پس از مدت ها رکورد های تازه ای را ثبت کرده است. نباید فراموش کنیم که با افزایش اطلاعات سرمایه گذاران و حضور آنها در بازار و همچنین برگزاری وبینارهای متفاوت در رابطه با سرمایه گذاری در بازار بیت کوین، توجه بسیاری به این بازار جلب شده است.

 دهکده رمزارز

 یکی از مهمترین رویدادهای رمزارز پس از انتشار بیماری کرونا در آرژانتین، ایجاد شهری در سن مارتین د لوس آندس (San Martin de los Asdes) است. این شهر به عنوان پیشگام در این حوزه وارد عمل شده است. زیرساخت های مورد نیاز برای برپایی شرکت ها، استارت آپ ها، آکادمی و سازمان ها نیز ایجاد می شود.

از سوی دیگر تا کنون بیش از ۶۰۰ تاجر دارایی دیجیتال را برای پرداخت ها و تسویه ها پذیرفته اند. این شهر به طور مستقیم زیر نظارت وزارت دارایی و اقتصاد عمل می کند. از سوی دیگر وزارت گردشگری نیز حمایت هایی را از این شهر به عمل آورده است. علاوه بر این در کنار برگزاری وبینارها و انجام تحقیقات گسترده از سوی دانشگاه های سراسر جهان ایجاد این شهر بررسی شده است. پس از شیوع بیماری کرونا، افزایش مالیات و کاهش ارزش پول پذیرش رمزارز به شدت افزایش پیدا کرده است.

 در آخر

 خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال به عنوان دارایی ارزشمندی که ارزش سرمایه را در برابر کاهش ارزش دلار و ارزهای سنتی حفظ می کند افزایش پیدا کرده است. شیوع بیماری کرونا در آرژانتین مردم این کشور را به سمت بازارهای بدون مرکزیت و رمزارزها سوق داده است. اکنون تعداد افرادی که در این بازار سرمایه گذاری می کنند، به مراتب افزایش پیدا کرده است. با در نظر گرفتن این نکته بهتر است شما نیز برای سرمایه گذاری در این بازار آماده شوید.

 بیت کوین دارایی مناسبی برای حفظ ارزش است و ارزش دارایی شما را برای آینده حفظ می کند. میزان استقبال مردم آرژانتین از این ارز به اندازه ای بوده است که بناست دهکده رمزارزی در این کشور بنا شود. این اولین منطقه شهری خواهد بود که بر پایه بیت کوین و دیگر رمزارزها ایجاد می شود. اگر برای خرید این رمزارز آماده هستید، با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. به نظر شما میزان پذیرش بیت کوین در ایران نیز به دنبال شیوع بیماری کرونا افزایش پیدا کرده است؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/a-year-into-the-pandemic-how-argentina-s-economy-struggled-while-its-crypto-ecosystem-flourished