مهاجرت فصلی ماینرهای چینی و کاهش هش ریت استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین و مساله هش شبکه یکی از مواردی ایست که مستقیما بر روی قیمت پادشاه رمز ارز ها تاثیر گذار است.

 اگر در بازار خرید و فروش بیت کوین حضور دارید، احتمالاً همواره خود را با اخبار روز مربوط به بازار رمز ارز به روز نگه داشته‌اید.

 این ارز دیجیتال در آستانه رویارویی با دومین چالش بزرگ خود است. بیت کوین به دنبال پنجشنبه سیاه دستیابی به بازاری به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار را تجربه کرد. اکنون ماینر های چینی به دنبال باران‌های فصلی سیچوهان در حال مهاجرت هستند. این امر روی هش ریت شبکه تاثیرگذار خواهد بود.

تغییر هش ریت موجود در شبکه

 این اتفاق کاهش شدید نرخ هش استخراج را در پی دارد. باران‌های سیچوهان همواره در این زمان، ماینرها را وادار به ترک این ناحیه می‌کند.

توماس هلر (Thomas Heller) در بلاگ Hashr8 گزارشی را در این خصوص منتشر کرد. در این گزارش آمده که از تاریخ ۲۶ اکتبر هش ریت کاهش پیدا کرده است.

 گویا چیزی در حدود ۲۲ اگزاهش در ثانیه یا EH/s شبکه را ترک کرده‌اند. این امر مصادف با جابه‌جایی فصلی ماینرهای شبکه در روز گذشته روی داده است.

کوین ژانگ (Kevin Zhang) نیز در این باره می‌گوید که متوسط هش ریت استخراج بیت کوین از ۱۳۲.۹ EH/s به ۱۱۲.۹ EH/s کاهش یافت.

دیگر آمار مربوط به هش ریت استخراج بیت کوین

به گزارش Blockchain.com هش ریت بین کوین از ۱۵۱.۱ در تاریخ ۲۴ اکتبر به ۱۱۶.۳ EH/s نزول پیدا کرده است.

 سیچوهان منطقه‌ای باران‌خیز است و ماینر‌های زیادی را به خود جلب می‌کند. ماینرها به دنبال مزایای استخراج در این منطقه هستند.

 به دلیل استفاده از دو نیروی متفاوت در تامین برق منطقه، بهای قیمت برق در این منطقه بسیار پایین است.

 همین امر سبب می‌شود که ماینرهای زیادی برای استفاده از هزینه‌های پایین تامین انرژی برق راهی این منطقه شوند.

بر‌اساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از دانشگاه کمبریج ۲۵ در صد از هش ریت جهانی بیت کوین از آوریل سال ۲۰۲۰ در این منطقه تامین می‌شود. اینطور که به نظر می‌رسد این میزان در مقایسه با نرخ استخراج پیش از فصل بارانی افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

آمار نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۸۰ درصد از ماینر‌های چینی به منطقه سیچوهان  مهاجرت کردند. اطلاعات به دست‌آمده از CoinShare نشان می‌دهد که در دسامبر سال ۲۰۱۹‌، منطقه سیچوهان ۵۴ درصد قدرت استخراج شبکه را در خود جای داده بود.

مهاجرت ماینر‌ها به این منطقه کاهش هش ریت استخراج بیت کوین را در پی خواهد داشت و این امر تا حد زیادی روی قیمت بیت کوین تاثیرگذار خواهد بود.

 با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و از تازه‌های بازار رمز ارز باخبر شوید. ما تنها به خرید بیت کوین یا فروش آن اکتفا نمی‌کنیم و برای یک حرکت آگاهانه رفتار کلی بازار را زیر نظر می‌گیریم.

Comments (1)
Add Comment