افزایش قیمت بیت کوین چه زمانی تورم ناشی از دلار را پاک می کند

 تورم بی سابقه دلار این سوال را مطرح می کند که بیت کوین چه زمانی می تواند تورم سه ساله دلار را از میان بردارد. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ تقریبا به ۲۰ هزار دلار رسید. در ادامه این ارز با کاهش ۸۰ درصدی همراه شد و بازاری خرسی را پیش گرفت. در طول این سال ها این دارایی هرگز دوباره به این قیمت نزدیک نشده است. در زمان انتشار این خبر اولین رمزارز جهان به ثبت این رکورد نزدیک شده است. افزایش قیمت بیت کوین چه قدرت خریدی را در پی دارد.

با وجود این که ممکن است به زودی قیمت ۲۰ هزار دلار را پشت سر بگذاریم، اما به دلیل تورم شدید ناشی از دلار، قدرت خرید بیت کوین چندان که باید و شاید افزایش پیدا نمی کند.

ولد کوستی (Vlad Costea) به تازگی در توییتی اینگونه نوشته است که: اگر اویل دسامبر سال ۲۰۱۷ بیت کوین خریداری کرده بودید، تنها زمانی قدرت خریداری مورد نظر را در اختیار خواهید داشت که قیمت بیت کوین به ۲۱.۲۴ دلار برسد.

کوستی برای دست پیدا کردن به این عدد قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین را در نظر گرفته است. سپس با قرار دادن تاریخ و اعداد در محاسبه گر میزان تورم عدد دقیق را شناسایی کرده است.

دارندگان دلار آمریکا تقریبا ۲ درصد از قدرت خرید خود را در مقایسه با سال گذشته از دست داده اند. اطلاعات رسمی نشان می دهند که میزان تورم در سال ۲۰۱۷ برابر با ۲.۱۳ درصد، در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲.۴۹ درصد، در سال ۲۰۱۹ برابر با ۱.۷۶ و در سال ۲۰۲۰ نیز به ۱.۸۶ دلار رسیده است.

قدرت خرید بیت کوین در کنار دلار

قیمت بیت کوین در بازارهای معاملاتی متفاوت بوده است. شاخص قیمت Coinbase نشان می دهد که بیت کوین در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷ به بالاترین رکورد خود رسید. این ارز در این تاریخ قیمت ۱۹۸۹۱.۹۹ دلار را به ثبت رسانده است. با استفاده از این اعداد و ارقام در می یابیم که اگر بیت کوین به ۲۱۱۳۱.۰۲ دلار برسد، همان قدرت خریدی را به همراه خواهد داشت که در آن تاریخ داشته است.  این اعداد با استفاده از  محاسبه گر سایت Officialdata.org به دست آمده است. با نگاهی به قیمت بیت کوین تاثیر تورم را در تاریخ این ارز مشاهده می کنیم. جالب است بدانید که  قیمت ۱۲۰۰ دلاری بیت کوین در سلا ۲۰۱۳ امروز برابر با ۱۳۴۱ دلار است.

با وجود تمام دلارهایی که درایالت متحده آمریکا چاپ می شود، در آینده متوجه می شویم که سالی در آن حضور داریم چه نقشی بر میزان تورم این کشور خواهد داشت.

 قیمت بیت کوین برای مقابه با تورم ناشی از چاپ اسکناس های تازه باید افزایش پیدا کند. درواقع زمانی که قیمت این ارز به ۲۱ هزار دلار برسد، قدرت خریدی برابر با سال ۲۰۱۷ خواهد داشت. آنچه مسلم است افزایش تورم اقتصاد جهانی است. بیت کوین راهی برای فرار از این مرداب است. بخشی از دارایی خود را در طلا و بخشی از آن را در بازار رمزارز سرمایه گذاری کنید. به زودی از این تصمیم خرسند خواهید شد.

 با ما در رمزارز مارکت تازه های دنیال دیجیتال را از نظر بگذرانید. به یاد داشته باشید که این بازار هرروز قدرتمند تر از روز قبل به مسیر خود ادامه می دهد. تصمیم بگیرید و با ما در تماس باشید. خرید بیت کوین کار چندان دشواری نیست، از داخل ایران و با حساب بانکی خود خرید را انجام دهید ودارایی را در والت مورد نظر ذخیره کنید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/will-money-printer-go-brrr-rob-bitcoin-of-its-all-time-high

Comments (0)
Add Comment