اگر قیمت بیت کوین از این بازه عبور کند، در مسیر صعودی خود پیش خواهد رفت

قیمت بیت کوین ۷ چراغ نمودار شمعی خود را با موفقی سبز کرده است. آنچه شاهد بودیم، نمایش قدرت این رمزارز بود. این ارز طی ۶ هفته بیش از ۶۰ درصد افزایش را تجربه کرده است. قیمت این ارز از ۱۰ هزار دلار به ۱۶۵۰۰ دلار رسیده است. بسیاری از سرمایه گذاران از روند صعودی بیت کوین جا ماندند.

آنها در انتظار کاهش قیمت ها و خرید در بازه ۹.۶۰۰ دلار بودند. اما این اتفاق هرگز روی نداد. حال آیا باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم یا بیت کوین از همیشه قوی تر به مسیر خود ادامه می دهد.

بیت کوین ۶ نمودار شمعی هفتگی سبز رنگ را پشت سر گذاشته است

نمودار شمعی بیت کوین اطلاعات ارزشمندی را در خود نهفته است. اگر قیمت بیت کوین به مسیر صعودی خود ادامه دهد، به احتمال زیاد سطح مقاومت گذشته باید به سطح حمایت تبدیل شود.

این اتفاق در گذشته نیز روی داده است. بازه ۱۳۲۰۰ سطح مقاومتی بود که با افزایش قیمت ها جای خود را به سطح حمایتی جدید بیت کوین داد. اکنون ۱۵۵۰۰ و ۱۵۷۰۰ دلار نقش همان سطح ۱۳۲۰۰ را ایفا می کند. ایستادگی در این سطح به معنای افزایش قیمت هاست.

نمودار هفتگی نشان می دهد که مقاومت شدیدی در سطح ۱۲ هزار دلاری دیده می شود. این سطح ۶ هفته پیش شکسته شد. سطح مقاومت بعدی برابر با ۱۵۷۵۰ و ۱۶۵۰۰ خواهد بود. هفته گذشته این بازه نیز پشت سر گذاشته شد. برخی از سرمایه گذاران بر این باور هستند که همچنان این احتمال وجود دارد که شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

اکنون بازار از دست خرس ها در آمده و کنترل اوضاع در اختیار گاوهاست. در شرایط فعلی کاهش قیمت ها از مرز فعلی نیز نباید غافلگیرکننده باشد. نمودار های نشان می دهند که همچنان این احتمال وجود دارد که شاهد کاهش قیمت ها در بازه ۱۲ هزار دلار باشیم.

 شاخص ترس و طمع می گوید بازار بیش از اندازه داغ است

این شاخص معیارهای متفاوتی را در نظر می گیرد و در نهایت احساسات بازار را به بهترین شکل ارزیابی می کند. با وجود اینکه این شاخص اکنون ۹۰ از ۱۰۰ را نشان می دهد؛ اما انچه که به وضوح دیده می شود طمع است.

تنها یک بار چنین بازه ای را تجربه کرده ایم. آخرین بار این آمار در سال ۲۰۱۹ مشاهده شد. نمی توان کاملا این شاخص را ملاک قرار داد و معامله گران نباید استراتژی های خود را بر اساس این شاخص تغییر دهند. با این وجود این شاخص حاوی اطلاعات ارزشمندی است. بانگاهی به این شاخص از وضعیت احساسی بازار اطلاع پیدا می کنید.

با وجود این که شاخص  FOMO (شاخص ترس از جا ماندن) اکنون به وضوح مشاهده می شود، اگر اصلاحی در قیمت ها روی دهد، عده زیادی به روند عادی زندگی باز می گردند. درواقع چنین رویدادی برای بازاری که بیش از اندازه داغ شده است بسیار سودمند خواهد بود.

نمودارهای چه می گویند

 نمودار چهار ساعته بیت کوین نشان می دهد که روند قیمت بیت کوین بی شک صعودی است. در کادر قرمز رنگ مشاهده می کنیدکه میزان نقدینگی بازار از همیشه بالاتر است. اگر بیت کوین بخواهد به مسیر صعودی خود ادامه دهد، باید در این بازه اصلاحاتی را پشت سر بگذارد. به این ترتیب سطح ۱۶۵۰۰ به سرعت به سطح مقاومت تازه ای برای بیت کوین تبدیل می شود. در غیر این صورت ممکن است که افزایش قیمت واقعی نباشد و تمام این رویدادهایی تلاشی برای افزایش نقدینگی پیش از بازگشت بازار باشد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، بازه ۱۵۶۰۰ و ۱۵۷۵۰ برای بیت کوین بسیار حائز اهمیت است. اگر سطح حمایت و مقاومت خرسی در این بازه روی دهد ، بیت کوین روند نزولی را در پیش خواهد گرفت. در صورت وقوع این اتفاق سطح حمایتی بعدی این ارز ۱۳۷۰۰ تا ۱۳۹۰۰ یا ۱۲۸۰۰ تا ۱۳۲۰۰ خواهد بود.

شما اوضاع بیت کوین را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا به نظر شما این ارز در شرایط فعلی مسیر تازه ای را در پیش گرفته است؟ آیا در انتظار اصلاح قیمت ها و خرید بیت کوین هستید؟ قیمت بیت کوین را زیر نظر بگیرید و در زمان مناسب برای خرید و فروش بیت کوین وارد عمل شوید.

 ما در رمزارز مارکت با اخبار و آموزش های متنوعی در کنار شما هستیم. موفقیت شما در سرمایه گذاری های دیجیتالی اعتبار ما خواهد بود. ما را در این راه در کنار خود داشته باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-must-break-this-key-level-to-extend-6-week-winning-streak

Comments (0)
Add Comment