این هفته از این ۵ رمزارز چشم برندارید؛ بیت کوین در روند صعودی تنها نیست

اگر بیت کوین در روند صعودی خود روی قیمت ۱۶ هزار دلار به ثبات برسد و تنها چند روز این قیمت را حفظ کند، ممکن است توجه معامله گران به سمت بازار آلت کوین ها و دیگر توکن های دیفای معطوف شود.

 بیت کوین مدت هاست که به عنوان طلای دیجیتال توجه همگان را به خود جلب کرده است. اکنون این دارایی دیجیتالی محبوب اولین بحران اقتصادی را از زمان تولد تجربه می کند. این دارایی خود را به خوبی اثبات رسانده است و اینطور به نظر می رسد که این ارز در مقایسه با طلا نیز عملکرد به مراتب بهتری را از خود نشان داده باشد.

این امر دو نکته را نمایش می دهد. نخست آنکه بیت کوین به عملکرد خود ادامه خواهد داد و دوم اینکه این ارز در مقایسه با طلا عملکرد بهتری داشته است.

موج تازه ای از سرمایه گذاران

بیت کوین در روند صعودی میزبان برخی از سرمایه گذاران سنتی به این بازار بوده است. تحلیل گران می گویند که سرمایه گذاران بزرگ  در بازه ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار برای خرید بیت کوین وارد عمل شده اند.

از سوی دیگه آمار نشان می دهد که حجم معاملات انجام شده در بازار رمزارز نیز به شدت در حال افزایش است. مایک نواگراتز (Mike Novogratz) یک سرمایه گذار موفق است که با اطمینان خاطر می گوید که سرمایه بسیاری از شرکت ها در سال ۲۰۲۱ وارد این بازار می شود.

اینطور که به نظر می رسد نظر بسیاری از سرمایه گذاران در خصوص بیت کوین خوشبینانه است.گویا تعداد گاوها در بازار مدام در حال افزایش است. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که تعدادی از نهنگ ها بر این باور هستند که روند مذکور در بازه زمانی کوتاه مدت با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد.

 اکنون زمان آن رسیده است که نگاهی به عملکرد ۵ رمزارز دیگر بازار در کنار بیت کوین در روند صعودی خود بیندازیم.

جفت ارز بیت کوین و دلار آمریکا BTC/USD

قیمت بیت کوین از میانگین متحرک نمایی (exponential moving average) 10 روزه پایین تر نیامده است. این امر نشان می دهد که روند افزایشی قیمت بیت کوین بسیار قدرتمند است. گویا گاوها با هر بار کاهش قیمت اندکی بیت کوین به دارایی خود افزوده اند. آنها به هیچ عنوان منتظر اصلاح قیمت ها و ریزش شدید بیت کوین نمانده اند.

روند صعودی میانگین متحرک نمایی و شاخص قدرت نسبی بازار به محدوده خرید به بهای بالاتر از ارزش دارایی رسیده است. این امر نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. خریداران در تلاش هستند که قیمت را بالاتر از سطح حمایتی ۱۶ هزار دلاری نگه دارند.

اگر موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز بیت کوین و دلار به روند افزایشی خود ادامه می دهد و به بازه ۱۷۲۰۰ می رسد.

از سوی دیگر اگر میانگین متحرک نمایی این ارز از این میزان پایین تر بیاید، به این معنا خواهد بود که سرمایه گذاران سود خود را در بازه ای بالاتر رزرو کرده اند. اکنون یک سطح حمایتی حداقلی در بازه ۱۴۸۰۰ دلار ایجاد شده است.  در این حالت اصلاح قیمت ها تا مرز ۱۴ هزار دلار ادامه خواهد داشت.

میانگین متحرک نمایی ۱۰روزه در نموداری که برش ۴ ساعته را نمایش می دهد به ثبات رسیده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به اواسط نمودار رسیده است. واگرایی خرسی در شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که در این زمان ها بازار دجار ضعف شده است.

اگر خرسها بتوانند میانگین متحرک را به کمتر از ۵۰ برسانند، قیمت به ۱۴۸۰۰ سقوط می کند. در ادامه ممکن است شاهد قیمت ۱۴۴۰۰ دلاری نیز باشیم.  در غیر اینصورت به زودی شاهد قیمت ۱۶۵۰۰ دلاری بیت کوین خواهیم بود.

جفت ارز اتریوم و دلار آمریکا ETH/USD

اتریوم نیز پس از کاهش قیمت ها به بازه ۷۸۴.۰۵۸ دلاری اکنون به ۴۸۸.۱۳۴ دلار رسیده است.

 با این حال اگر گاوها به جفت ارز اتریوم و دلار آمریکا اجازه عقب نشینی ندهند، قیمت این ارز از ۴۸۸.۱۳۴ دلار نیز افزایش پیدا می کند. اما با افزایش قیمت ها احتمالا خرس ها وارد عمل می شوند. آنها سعی می کنند قیمت را در بازه ۵۰۰ دلار ثابت کنند.

اگر گاوها قیمت را به ۵۰۰ دلار برسانند، احتمال افزایش قیمت تا ۵۵۰ دلار نیز خواهد بود. اطلاعات به دست آمده از نمودارهای و شاخص قدرت نسبی نشان می دهند که در شرایط فعلی اوضاع به نفع گاوهاست.

جفت ارز ریپل و دلار آمریکا XPR/USD

 قیمت ریپل طی دو ماه گذشته در بازه ۰.۲۳و ۰.۲۶ دلار باقی مانده است. خرس ها با تمام قوا از افزایش قیمت این ارز از این بازه جلوگیری می کنند. کشمکش میان خرس ها و گاوها می تواند در نهایت قیمت این ارز را تا ۰.۲۶ دلار کاهش دهد. اگر گاوها با این قیمت خرید کنند، این سینگال را می فرستند که آینده روشنی در انتظار این ارز است. در شرایط فعلی کنترل این بازار در دست گاوهاست و هدف بعدی ۰.۳۰ دلار است.

اما اگر خرس ها کنترل را به دست بگیرند بهای جفت ارز ریپل و دلار به کمتر از ۰.۲۶ دلار می رسد.

 میانگین متحرک نمایی در نمودار ۴ ساعته روبه افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز بالاتر از ۵۹ قرار دارد. این امر نشان می دهد که بازار به نفع گاوها به روند خود ادامه می دهد. اما اگر خرس ها قیمت را به کمتر از ۰.۲۶ دلار برسانند، اوضاع به گونه دیگری خواهد بود.

جفت ارز مونرو و دلار آمریکا XMR/USD

 مونرو از تاریخ ۲۶ اکتبر تا کنون در روند اصلاحی بوده است. گاوها در تاریخ ۱۰ نوامبر قیمت این ارز را به شدت افزایش دادند و در حال حاضر گاوها تلاش می کنند که قیمت را از ۱۱۸.۱۰ به ۱۲۰.۷۷۷۳ برسانند.

اگر آنها به موفقیت برسند، جفت ارز XMR/USD می تواند به ۱۲۸ دلار نیز برسد. اگر قیمت به این بازه برسد دیگر رسیدن به قیمت ۱۳۹.۲۸۸۵ کار چندان دشواری نخواهد بود. در شرایط فعلی شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که فشار فروش در بازار به شدت کاهش پیدا کرده است.

 نمودار ۴ ساعته الگوی مثلثی پیش رونده ای را نشان می دهدکه کمی بالاتر از ۱۱۸.۱۰ بسته خواهد شد. گویا این روند قیمت ۱۳۲.۹۰ را هدف قرار داده است.

اما اگر خرس ها وارد بازار شوند قیمت از  سطح حمایتی نیز پایین تر می آورد و قیمت را به ۱۱۰ دلار می رساند.

بازار رمزارز را دریابید

 اگر تا کنون اقدام به خرید و فروش بیت کوین نکرده اید، بهتر است این گزینه را در نظر داشته باشید. این ارز اکنون در روند صعودی قرار دارد و می تواند ارزش دارایی های شما را دو چندان کند. این نکته را به یاد داشته باشید که بازار رمزارز روزگار متفاوتی را پشت سر می گذارد. در آینده ای نه چندان دور ارزهایی که از نگاه شما بی ارزش هستند بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص می دهند.

 برای اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین و دیگر رمزارز ها از سایت رمزارز مارکت بازدید کنید. آخرین اخبار مربوط به رمزارز را با ما دنبال کنید و اطلاعات خود را در خصوص سرمایه گذاری در این بازار افزایش دهید. خرید و فروش بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتالی نیازمند دانش و آگاهی است.  ما در این راه در کنار شما هستیم.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-eth-xrp-xmr-uni

Comments (0)
Add Comment