این هفته در بازارهای رمزارز این ارزها را زیر نظر داشته باشید

امروز ارزش معاملات روزانه بیت کوین افزایش پیدا کرد. به این ترتیب گویا باید در انتظار ادامه روند صعودی این ارز باشیم. این رمزارز مسیر خود به سمت ثبت رکورد بالاترین قیمت را هموار می کند. این طور به نظر می رسد که دیگر ارزهای موجود در بازارهای رمزارز نیز به بیت کوین می پیوندند.

بیت کوین پس از کاهش قیمت های در ماه مارس روند صعودی را پیش گرفته است و به مسیر خود ادامه می دهند. موسسات سرمایه گذاری بیش از هر زمان دیگری به این بازار توجه نشان می دهند. به تازگی ریک ریدر (Rick Rieder) گفته است بیت کوین می تواند به سادگی جایگزین طلا شود. چرا که استفاده از این ارز به مراتب ساده تر از حمل شمش طلاست.

آنچه مسلم است بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال شناخته می شود و روند مطلوبی را در پیش گرفته است. از سوی دیگر پانترا (Pantera) علت افزایش قیمت بیت کوین را خدمات جدیدی می داند که از سمت پی پل عرضه می شود. این شرکت شناخته شده به تازگی خدمات ارز دیجیتال را برای کاربران خود مهیا کرده است.

به نظر می رسد این شرکت در شرایط فعلی چیزی در حدود ۷۰ درصد سکه هایی که استخراج می شود را خریداری می کند. Cash App نیز از سوی دیگر ۳۰ درصد باقی مانده را از آن خود می کند. همین امر سبب شده است که به شدت با کاهش میزان موجود بیت کوین در بازارهای رمزارز روبه رو باشیم.

دیگر آلت کوین ها

بیت کوین متحول می شود

 این رمزارز در گذشته بسیار پر نوسان بوده است. اما این روزها این ارز از ۵۱ درصد سهام موجود در شاخص S&P500 نوسانات کمتری را تجربه می کند. اطلاعاتی از این دست کاربران را بیش از هر زمان دیگری شیفته بازارهای رمزارز کرده است.

چشم ها در انتظار ثبت رکورد تازه ای برای بیت کوین است. آیا دیگر آلت کوین ها نیز بیت کوین را در این روند صعودی همراهی می کنند. در ادامه به بررسی وضعیت دیگر ارزهای موجود در بازار رمزارز می پردازیم.

جفت ارز بیت کوین و دلار BTC/USD

بیت کوین الگوی شمعی دوجی (Doji) را در ۲۱ نوامبر شکل داد. زمانی که روند صعودی با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد و سپس روند متداول خود را پیش می گیرد.

بیت کوین و دلار

آنچه امروز شاهد بودیم، بازگشت قیمت معاملات روزانه در بازارهای رمزارز بود. خریداران با کاهش اندک قیمت ها برای خرید بیت کوین وارد عمل می شوند. چرا که اگر گاوها قیمت را از ۱۸۶۹۵.۷۵افزایش دهند دیگر جایی برای نگرانی از بابت رسیدن به بالاترین رکورد قیمت بیت کوین باقی نمی ماند.

اگر خریداران قیمت را به بیش از ۲۰ هزار دلار برسانند، جفت ارز بیت کوین روزگار خوشی را در تجربه می کند. جالب است بدانید که این جفت ارز از زمان آغاز این روند صعودی و از قیمت ۱۰۵۰۰ دلاری، اصلاحی جدی را تجربه نکرده است.

اگر قیمت این جفت ارز کاهش پیدا کند و به کمتر از ۱۷۶۲۹ دلار برسد، روند کاهشیر برای ۲۰ روز ادامه خواهد داشت. در این حالت گاوها تمایل بیشتری برای خرید در این بازه دارند. حمایت آن ها در این بازه قدرت بیت کوین را برای ادامه روند صعودی افزایش می دهد.

شاخص قدرت نسبی در نمودار ۴ ساعته واگرایی خرسی را به تصویر کشیده است و این به هیچ عنوان علامت خوبی نیست. البته خرس های در پایین آوردن قیمت ها ناکام بوده اند و این نشان دهنده حضور قدرتمند گاوها در بازارهای رمزارز است.

 جفت ارز اتریوم و دلار ETH/USD

اتریوم روند صعودی خود را از ۲۰ نوامبر آغاز کرده است. این ارز امروز به قیمت ۵۶۱.۲۲۳ دلار معامله می شود. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بیش از ۵۶۱.۲۲۳ دلار برسانند، روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. آنچه مسلم است گاوها تسلط بازار رمزارز را در دست دارند.

اگر قیمت این ارز کاهش پیدا کند، موج خرید بزرگی ایجاد می شود و ممکن است قیمت به کمتر از ۴۸۸.۱۳۴ دلار نیز برسد.

بیت کوین خرید

جفت ارز ریپل و بیت کوین XRP/USD

ریپل از تاریخ ۲۱ نوامبر ۴۰.۴۸ درصد افزایش را تجربه کرده است. خریداران این ارز به دنبال ترس ناشی از FOMO وارد بازار شدند و ارز بیشتری را خریداری کردند.

بیت کوین

اگر قیمت این آلت کوین بیشتر از ۰.۴۶ دلار شود، گاوها روند صعودی را در اختیار می گیرند. در این صورت قیمت این ارز به بیش از ۰.۵۰ دلار نیز می رسد. در این صورت روند صعودی ادامه خواهد داشت و بازه های بالاتری را نیز در این جفت ارز شاهد خواهیم بود.

 شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز در شرایط فعلی نیز به بهایی بیش از ارزش واقعی خود فروخته می شود. گویا معالمه گران با افزایش قیمت ها دارایی خود را می فروشند و با کاهش تدریجی قیمت ها برای خرید دوباره وارد عمل می شوند.

جفت ارز لایت کوین و بیت کوین LTC/USD

بازار لایت کوین از قدرت خوبی برخوردار است و گاوها به خوبی کنترل اوضاع را در دست گرفته اند. قیمت این ارز به ۸۸.۳۳۷۴ دلار رسیده است. اما گویا امرزو خرس ها  قیمت خرید را پایین آورده اند. اگر قیمت به روند صعودی خود ادامه دهد، این ارز به زودی قیمت ۱۰۰ دلار را تجربه می کند.

اما گر خرس ها از این سطح مقاومتی دفاع کنند ممکن است قیمت به دنبال پیروی از دنباله فیبوناچی کاهش ۳۸.۲ درصدی را تجربه کنند. در این صورت قیمت این ارز به ۷۲.۵۵۲۱ دلار باز می گردد.

ارز های دیجیتال و بیت کوین

جفت ارز دش و دلار DASH/USD

این ارز نیز در ۲۱ نوامبر قیمت ۹۴.۱۸۱۳ را پشت سرگذاشت. اکنون قیمت این ارز به ۹۵.۴۵۴۹ دلار رسیده است.

رمزارز های موجود در بازار

اگر قیمت روند بازگشتی را در پیش بگیرد، باید در انتظار قیمت ۸۲.۷۷۶۱ دلاری این ارز باشیم. اما اگر قیمت این ارز به مسیر خود ادامه دهد شاهد افزایش قیمت این ارز خواهیم بود. در این صورت به زودی قیمت ۱۰۴ دلار را مشاهده می کنیم.

اگر گاو ها در افزایش قیمت ناکام بمانند، قیمت این ارز بنابر اصل فیبوناچی کاهش ۵۰ درصدی را تجربه می کند و به ۷۸.۸۵۹۶ دلار می رسد. اگر این سطح قیمتی نیز از مقاومت کافی برخوردار نباشد کاهش ۶۱.۸ درصدی خواهد بود و این ارز باید در انتظار قیمت۷۴.۹۴۱۳ دلاری باشد. 

بیت کوین تمام بازار را تحت تاثیر قرار داده است. این طلای دیجیتال با ادامه روند صعودی حال و هوای تازه ای را در بازارهای رمزارز ایجاد کرده است. به نظر می رسد که آینده نه تنها از آن بیت کوین بلکه از آن دیگر رمزارزهای دنیای ارز دیجیتال است.

 ما در رمزارز مارکت همراه باشید و با اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین نسبت به خرید این ارز یا دیگر آلت کوین ها وارد عمل شوید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-eth-xrp-ltc-dash

Comments (0)
Add Comment