این هفته در بازار بیت کوین مراقب این ۵ رویداد باشید

بازار بیت کوین به دنبال پیروزی بایدن برای آغاز دوران دموکرات در آمریکا آماده می شود. این درحالی است که در سوی دیگر قرنطینه نیز به اجرا گذاشته شده و نتایج درخشانی را به دنبال داشته است.

با توجه به اینکه ایالات متحده درحال انتقال دولت از دست جمهوری خواهان به دست دموکرات هاست، اینطور به نظر می رسد که بیت کوین هفته جاری را با جوش و خروش فراوانی آغاز کند.

 پس از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور این کشور، قیمت بیت کوین سقوط کرد. خوشبختانه قیمت بیت کوین چندان دچار رکود نشده است اما این روند کاهشی سرمایه گذاران را به این فکر فرو می برد که پس از این رویدادها چه اتفاقاتی در انتظار بیت کوین است.

سایت کوین تلگراف Cointelegraph در بررسی شرایط خرید و فروش بیت کوین در این هفته به ۵ عامل کلیدی اشاره کرد.

۱.     جنون بازار بیت کوین پس از انتخابات آمریکا آغاز شده است

نگاه ها به سمت واشینگتن است. انتخاباتی نفس‌گیر و طولانی به پایان رسیده و اکنون زمان
آن فرا رسیده است که تغییرات شکل بگیرید. کارشناسان هشدار داده بودند که بازار نوساناتی را تجربه خواهد کرد و همه چیز پس از اعلام نتایج انتخابات مشخص خواهد شد.

 از آنجایی که انتخابات آخر هفته انجام شد، امروز دوشنبه اولین روز بازگشایی وال استریت و دیگر بازارهای مالی جهان است. در زمان نگارش این مقاله ژاپن با کسب ۲۹ درصد سود در بازار سهام بالاترین سود سالانه خود را به جیب زد. کارشناسان این روند افزایشی ناگهانی را «جهش بایدنی» نامیده اند.

از سوی دیگر قیمت بیت کوین در ادامه مسیر صعودی خود در هفته گذشته متوقف شده است. آخرین قیمت این رمزارز برابر از آخرین رکورد ثبت شده ۱۵۹۰ دلار بیشتر بود. در حال حاضر قیمت خرید و فروش بیت کوین برابر با ۱۵۲۵۰ دلار است.

 این اخبار در حالی شنیده می شود که ترامپ همچنان به نتیجه انتخابات معترض است و همین امر بی ثباتی هایی را در بازار ایجاد می کند.

این درحالی است که کارشناسان بر این باور هستند که صرف نظر از اینکه کدام یک از این دو، ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده بگیرند، طلا و بیت کوین به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

 جرومی پاول (Jerome Powell) یکی از چهره های بانک فدرال رزرو است. او به بی ثباتی بازار دلار و افزایش بدهی های دولتی اشاره کرد و در ادامه افزود:

«بازار بیت کوین که سکان قدرت را از دیگر رمزارزها ربوده است. اینطور که به نظر می رسد این ارز به بهشتی برای اندوخته های مردم تبدیل شده است. خطر از دست دادن قدرت و ارزش این ارز را تهدید نمی کند.»

۲.     کرونا همه را در اروپا قلع و قمع کرده است

همزمان با برگزاری انتخابات آمریکا شیوع ویروس کرونا در اروپا شدت گرفته است. پس از بحران گذشته اکنون بار دیگر قرنطینه بر اروپا حاکم شده است. اقتصاد جهانی برای دومین بار در سال ۲۰۲۰ روند نزولی را پیش گرفته است. اینطور که به نظر می رسد کشورها چشم به راه فرارسیدن سه ماهه چهارم سال هستند. شاید تا آن زمان تغییری در دورنمای اقتصاد جهانی ایجاد شود.

همین امر سبب می شود برای لحظه ای به این بیندیشیم ممکن است تاریخ بیت کوین، خود را تکرار کند. در آن زمان به دنبال رکود ماه مارس و آغاز قرنطینه قیمت بیت کوین ۵ برابر افزایش پیدا کرد.

بازار در آستانه تغییر

۳.      شاخص ترس و طمع حامل خبر های خوبی نیست

از آنجایی که قیمت بیت کوین بیش تر از ۱۵۰۰۰ دلار است، زنگ های خطر به صدا درآمده اند. شاخص ترس و طمع نشان می دهد که با توجه به احساسات حاکم در فضای رمزارز این طور به نظر می رسد که یک روند اصلاحی را در قیمت ها شاهد باشیم.

این شاخص از تاریخ ژوئن ۲۰۱۹ تاکنون چنین بازه ای را نشان نداده بود. درآن زمان قیمت بیت کوین به ۱۳۸۰۰ دلار رسیده است. جالب اینجاست که دو هفته قبل این شاخص کمتر از ۶۰ بود و به نوعی خنثی به نظر می رسید. هر اندازه این شاخص به ۱۰۰ نزدیک تر می شود، احتمال تصحیح بازار بیت کوین وجود دارد. در این حالت بازاربا فروش دارایی ها و کاهش قیمت ها خود را اطلاح می کند.

اگر بازار روند اصلاحی را آغاز کند باید در انتظار بازه ۱۳۷۰۰-۱۴۰۰، ۱۲۸۰۰-۱۳۲۰۰ و ۱۱۵۰۰-۱۲۰۰۰ باشیم.

۴.     درآخر

 اگر هنوز آماده ورود به بازار بیت کوین نشده اید، بهتر است اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهید. اخبار و رویدادهای مربوط به بیت کوین را زیر نظر داشته باشید. بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری های آتی خود اتخاذ کنید.

 این نکته را فراموش نکنید که بازار رمزارز از نوسان زیادی برخوردار است. عوامل متعددی روی قیمت این ارز تاثیرگذار خواهد بود. اگر تا کنون برای حضور در این بازار تصمیم گیری نکرده اید، بهتر است با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. قیمت بیت کوین را زیر نظر داشته باشید و در یک موقعیت مناسب برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/btc-supply-squeeze-and-biden-5-things-to-watch-in-bitcoin-this-week

Comments (0)
Add Comment