بازگشت سیستم پرداخت استرایپ (Stripe)

سیستم پرداخت استرایپ (Stripe) دوباره به عرصه بازگشته است. این سیستم حالا مجددا از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کرده و با FTX شریک می‌شود.

سیستم پرداخت استرایپ (Stripe)

استرایپ (Stripe) مجددا پشتیبانی از ارزهای دیجیتال را آغاز کرد. استرایپ، یک پلتفرم پرداختی است که پشتیبانی از ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) را به علت وجود چند مشکل در سال ۲۰۱۸ موقتا تعلیق کرد. این سیستم حالا روز پنجشنبه، ۱۰ام مارس گفت که این شرکت پس از چهار سال دوباره در حال برگرداندن پشتیبانی از ارزهای دیجیتال به پلتفرم خود است.

بنا بر جزئیات گزارشات، استرایپ با FTX که از صرافی‌های برتر ارزهای دیجیتال است، شریک خواهد شد. هدف از شراکت آن‌ها این است که سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را تا پشت در خانه کاربران بیاورند. در عین حال استرایپ در حال گسترش پشتیبانی خود برای چندین و چند کوین مختلف دیگر نیز است. همکاری استرایپ با FTX، شامل همکاری میان پلتفرمی جالبی می‌شود که به کاربران صرافی توانایی تأمین سرمایه حساب‌های خود به‌راحتی از طریق استرایپ را می‌دهد.

خدمات چندوجهی ارزهای دیجیتال

کاربران صرافی FTX همچنین به برخی از خدمات درون پلتفرمی این صرافی همچون اعتبارسنجی از طریق رابط استرایپ نیز دسترسی دارند. این شراکت، سیستم پرداخت استرایپ (Stripe) را قادر می‌سازد تا نقش‌های کاهش ریسکی را برای این صرافی ایفا کند. این سرویس به‌علاوه برای پلتفرم‌های دیگری هم که استرایپ بعدا قرار است به آن‌ها وصل شود، در دسترس خواهد بود.

استرایپ در سال ۲۰۱۸، پس از سه سال فعالیت در این عرصه، پذیرش بیت کوین را متوقف کرد. این سیستم پرداختی، دلیل این امر را نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و کمبود مقیاس‌پذیری عنوان کرد که باعث طولانی شدن زمان تراکنش‌ها شده بود. این شرکت ایرلندی در سال ۲۰۱۵ توسط برادران «کالیسون» تأسیس شد.

این شرکت پس از وقفه‌ای چهارساله اعلام کرد که در حال جمع‌آوری تیمی از مهندسان بوده است که بتوانند دوره‌ای جدید را در فضای نامعلوم ارزهای دیجیتال، ترسیم کنند. استرایپ افزود که احتمالا شروع به ارائه مجموعه‌ای از خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال می‌کند.

تجارت‌های بیشتری برای استرایپ

به گفته «جان کالیسون» از بنیان‌گذاران این شرکت، برخی از خدمات و سرویس‌هایی که استرایپ به آن‌ها ورود می‌کند، عبارتند از: صرافی‌ها، بازارهای NFT، سیستم‌های احراز هویت، پرداخت، سپرده‌گذاری و خدمات مربوط به احراز هویت مشتری یا KYC. این شرکت همچنین نقش فعالی را در خدمات جلوگیری از کلاهبرداری نیز ایفا خواهد کرد.

FTX یک صرافی باهامایی است که به چندین حوزه قضایی خدمت می‌کند. این شرکت، حجم معاملاتی روزانه‌ای برابر با ۱۴ میلیارد دلار دارد. صرافی FTX با همکاری دو فارغ‌التحصیل MIT تأسیس شد و چشم‌اندازی از آن دارد که ارزهای دیجیتال را به‌راحتی در دسترس کاربران قرار دهد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/03/11/stripe-is-back-restores-cryptocurrency-support-and-partners-with-ftx/

strips-finance
Comments (0)
Add Comment