برای پیش بینی بیت کوین این معیارها را در نظر بگیرید

اگر در بازار رمزارز فعالیت می کنید و نگران سقوط این بازار هستید، بهتر است این معیارها را برای پیش بینی بیت کوین زیر نظر داشته باشید. با استفاده از این معیارها متوجه می شوید که چه احساساتی بر بازار حاکم است. به عبارتی اگر می خواهید خرس ها در بازار قدرت را در دست دارند یا گاوها بهتر است در ادامه خبر با ما همراه باشید.

طی هفته گذشته بیت کوین مدام در کلنجار برای رسیده به قیمت ۲۰ هزار دلار بوده است. این رمزارز بارها به این قیمت نزدیک و از آن دور شده است. همین امر طاقت سرمایه گذاران حاضر در بازار طاق کرده است. برخی معامله گران زمانی که بازار را خالی از گاوها می بینند، نگران می شوند.

 اما معامله گران باتجریه به خوبی می دانند که معیارهای مهمی برای تشخیص وضعیت بازار وجود دارد. حجم معاملاتی که در بازار انجام می شود، کازمزد استفاده از قراردادهای آتی و جایگاه سرمایه داران بزرگ بازار از جمله معیارهایی هستند که مسیر بازار را مشخص می کنند.

راهکارهای متفاوتی برای تعیین شرایط بازار وجود دارد. برخی از معامله گران دو یا سه معیار را برای پیشبرد معاملات خود به کار می گیرند. اما به نظر می رسد هیچ قانون از پیش نوشته شده ای برای تعیین زمان خرید و فروش بیت کوین وجود ندارد.

 قرادادهای آتی نباید به از قیمت بازار کمتر باشد

برخی از سایت ها ادعا می کنند که بهترین معیارهای خرید و فروش برای دارایی های متفاوت را در اختیار مشتریان می گذارند. اما حقیقت این است که تنها کاری که انجام می دهند، مقایسه حجم معاملات و پیشنهادهای موجود در بازار است.

نکته جالب توجه اینجاست که قراردادهای بازی که بین خریداران و فروشندگان رمزارز منعقد می شود همواره و در تمام قراردادهای آتی یکسان است. بنابراین هرگز تعادل به هم نمی ریزد. چراکه در هر معامله ای یک خریدار و یک فروشنده وجود دارند.

نرخ سرمایه به شما نشان می دهد که آیا ریسک به هم ریختن تعادل بازار را تهدید می کند؟ زمانی که خریداران فشار بیشتری را وارد می کنند، نرخ سرمایه گذاری کاهش پیدا می کند. چرا که آنها کسانی هستند که باید کارمزد استفاده از قرارداد را پرداخت کنند.

پیش بینی بیت کوین

کاهش نرخ سرمایه به بازه منفی نشان دهنده آن است که تمایل معامله گران به فروش افزایش پیدا کرده است. در بهترین حالت معامله گران چندین بازار را به صورت همزمان زیر نظر می گیرند. به این ترتیب آنها از بروز ناهنجاری های احتمالی در بازار جلوگیری می کنند.

اطلاعاتی که از نرخ سرمایه به دست می آید می تواند بسیار تحریف کننده به نظر برسد. چرا که سرمایه گذارانی که در این بازار حضور دارند غالبا از جمله سرمایه گذارهای خرد هستند. سرمایه گذارهای بزرگ بازار ترجیح می دهند از قراردادهایی استفاده کننده که بلند مدت و دارای تاریخ انقضاست.

با در نظر گرفتن تفاوت بهای سرمایه گذاری در قراردادهای آتی در مقایسه با قراردادهای معمولی، معامله گران می توانند میزان گاوی بودن بازار را تعیین کنند.

پیشبینی رمزارز

به این نکته توجه داشته باشید که کارمزد استفاده از قراردادهای آتی که دارای تاریخ انقضا هستند ۵ درصد از دیگر معاملاتی که در بازار انجام می شود بالاتر است. زمانی که این کارمزد از میان برداشته یا منفی شود، زنگ های خطر در بازار به صدا در می آید. در چنین شرایطی خرس ها تسلط بازار را در دست دارند.

زیر نظر داشتن حجم معاملات حیاتی است

معامله گران حرفه ای به خوبی می دانند که در کنار قراردادهای آتی باید حجم معاملاتی که در بازار انجام می شود را زیر نظر داشته باشند. معمولا حجم پایین معاملات نشان دهنده بی اعتمادی سرمایه گذاران به بازار است. بنابراین زمانی که قیمت بیت کوین به شدت تغییر می کند، حتما تغییری در میزان معاملات در بازار نیز روی می دهد.

آینده رمزارز ارز

با وجود اینکه حجم معاملات انجام شده بالاتر از حد متوسط بازار بوده است اما معامله گران همچنان به بازار بدبین هستند. همین امر سبب شده است که حجم معاملات روزانه بازار ۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کند. فراز و نشیب های قیمت در ماه گذشته به بدبینی معامله گران دامن زده است.  با توجه به اتفاقاتی که در ماه گذشته روی داده است، حجم معاملات بیت کوین یکی از معیارهایی است که باید به دقت زیر نظر گرفته شود.

نرخ جایگاه خرید یا فروش سرمایه گذاران بزرگ معیار مهمی است

یکی از مهمترین معیارها برای پیش بینی بیت کوین زیر نظر داشتن فعالیت سرمایه گذاران بزرگ بازار است. آنها کسانی هستند که مسیر بازار را تعیین می کنند. بنابراین لازم است تعداد و جایگاه خرید و فروش آنها را زیر نظر داشته باشید.

جایگاه خرید یا فروش

در تصویر بالا اگر معیار کمتر از ۱.۰۰ شود با مشکلاتی رو به رو خواهیم بود. با توجه به اتفاقاتی که در یک ماه اخیر در بازار رمزارز روی داده، اکنون این معیار ۱.۲۳ است. این آمار نشان می دهد که بازار بیشتر به خرید تمایل دارد.

 به خاطر داشته باشید که این معیار در بازارهای متفاوت یکسان نیست. اگر بازارهای را با یکدیگر مقایسه کنید، درک بهتری از وضعیت بازار خواهید داشت.

جایگاه خرید یا فروش

 برخلاف بازار بایننس معامله گرانی که در بازار OKE فعالیت دارند، این معیار را کمتر از ۱.۰۰ نگه داشته اند. البته این امر لزوما به معنای شرایط خرسی در بازار نیست. دادهای مربوط به ۳۰ روز گذشته عدد ۰.۷۵ را نشان می دهند. این عدد کمی نگران کننده است.

هیچ قانون از پیش نوشته شده ای وجود ندارد

 همانطور که پیشتر نیز گفته شد، هیچ قانون از پیش نوشته ای برای خرید و فروش بیت کوین وجود ندارد. برخی از معامله گران ترجیح می دهند که برای سرمایه گذاری معیارهای متفاوتی را زیر نظر بگیرند. زیرنظر گرفتن نرخ سرمایه گذاری، قیمت بازار، نرخ سرمایه گذاری در جایگاه خرید و فروش دورنمایی بهتری را از وضعیت بازار به تصویر می کشد.

 شاید مشاهده نمودارهای شمعی تنها گزینه پیش روی سرمایه گذاران نیستند. شاخص قدرت نسبی و میانگین متحرک قیمت ها نیز از دیگر معیارهایی هستند که باید در نظر گرفته شوند.  با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار بهتر است معیارهی موجود در بازار را به شدت زیر نظر داشته باشیم.

پیش از ورود به بازار اطلاعات خود را در خصوص سرمایه گذاران حاضر در بازار افزایش دهید. معیارهای موجود را بررسی کنید. خرید بیت کوین دارایی شما را از خطر تورم در امان نگه می دارد، اما بهتر است در بهترین زمان خرید کنید. برای اطلاع از قیمت بیت کوین با ما در رمزارز مارکت همراه باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/3-key-metrics-to-watch-as-bitcoin-price-tries-to-top-20-000

Comments (0)
Add Comment