آیا استفاده از بیت کوین ایمن است؟ امنیت بیت کوین؟

امنیت بیت کوین هنوز هم برای بسیاری از مردم ثابت نشده است و آن‌ها فکر می‌کنند که کلاهبردارها و تروریست‌ها از  بیت کوین استفاده می‌کنند. اما همه‌ی‌ این حرف‌ها اشتباه و غلط‌انداز هستند. درواقع، استفاده از بیت کوین بسیار امن بوده و راهی برای دستیابی به آزادی مالی است. البته، امنیت بیت کوین شما به روش استفاده و مراقبت از آن بستگی دارد.

آیا بیت کوین امن است ؟ خرید بیت کوین با آرامش خاطر از رمز ارز مارکت

چگونه از بیت کوین استفاده کنیم؟

برای تامین امنیت بیت کوین‌ خود باید از کلید خصوصی کیف پول خود مراقبت کرده و آن را در اختیار هیچ کس قرار ندهید. برای همین در انتخاب‌ یک کیف پول امن و مناسب برای بیت کوین‌هایتان دقت داشته باشید.

روش خرج کردن بیت کوین و استفاده از صرافی‌ها

برای خرید و فروش بیت کوین همیشه از صرافی‌های قابل اعتماد و معتبر استفاده کنید، چون برخلاف کارت‌های بانکی معمولی، هیچ قانونی از امنیت بیت کوین شما مراقت نمی‌کند. همینطور، در هنگام ارسال بیت کوین به دیگران مراقب باشید. تراکنش‌های بیت کوین غیر قابل بازگشت هستند، پس اگر، به عنوان مثال، به جای ۲۲.۲۳ دلار ۲۲۲.۳ دلار پول را به شخصی ارسال کنید، تنها در صورتی که خود شخص دریافت کننده پول را به شما بازگرداند می‌توانید پول خود را پس بگیرید.

بی نام و نشان بودن

درست است که کیف پول‌های بیت کوین به اطلاعات شخصی افراد متصل نیستند. اما روش‌های دیگری وجود دارند که افراد می‌توانند مالک‌ یک کیف پول را شناسایی کنند. به عنوان مثال، هنگام خرید از بسیاری از صرافی‌ها باید احراز هویت انجام دهید. در نتیجه، نقل و انتقالات پول از حساب صرافی شما قابل پیگیری خواهد بود. برای امنیت بیشتر می‌توانید از مرورگر TOR، کیف پول‌های دارای حریم خصوصی بالا‌ و ارزهای دیجیتال دیگری که روی ناشناس بودن کاربران تاکید دارند مانند Dash، Monero و Zcash استفاده کنید.

هک شدن

یکی از خطراتی که امنیت بیت کوین را تهدید می‌کند خطر هک شدن است. یکی از روش‌های هک کردن سیستم بیت کوین حمله‌ی‌ %۵۱ است که زمانی رخ می‌دهد که یکی از استخر‌های استخراج کنترل %۵۱ از شبکه را به دست بگیرد. اما احتمال رخ دادن این حمله بسیار کم بوده و در صورت وقوع به راحتی قابل بازگردانی است.

اما خطر هک شدن صرافی‌های بیت کوین را باید جدی بگیرید. بیشتر این صرافی‌ها هنوز قانون‌گذاری نشده‌اند و به دفعات مورد هک شدن قرار می‌گیرند. پس بهتر است برای تامین امنیت بیت کوین‌هایتان، آن‌ها را در حساب صرافی نگه‌داری نکنید.

چندی قبل نیز صرافی OKex هک شد و مقداری از بیت کوین آن دزده شد.

قوانین و امنیت بیت کوین

هر کشور قوانین مخصوص به خود در رابطه با بیت کوین را دارد و هر روزه کشور‌های بیشتری فعالیت‌هایی مانند خرید و فروش بیت کوین و مالیات آن را تحت قانون‌گذاری در می‌آورند. البته ممکن است در آینده قوانینی برای محافظت از کاربران بیت کوین نیز تصویب شوند.

بهترین روش خرید و فروش بیت کوین

در ایران عزیزمون هم صرافی های زیادی وجود دارن که خرید و فروش مطمعن بیت کوین رو انجام میدن.پیشنهاد ما به شما صرافی رمز ارز مارکت است، که تنها صرافی ایرانی دارای شعبات اروپایی ایست.

Comments (1)
Add Comment