بیت کوین چطور کار میکند ، نحوه کار بزرگ‌ترین شبکه رمزارز دنیا چگونه است

برای اینکه بتوانید بیشترین بهره‌وری را از چیزی کسب نمایید باید با طرز کار آن نیز آشنا باشید، بیت کوین نیز از همین قاعده پیروی می‌کند، پس اگر می‌خواهید وارد این شبکه بزرگ شوید، مطالعه عملکردهای داخلی بیت کوین نیز می‌تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند. اگر در مورد بیت کوین تحقیق کرده باشید حتما می‌دانید که برای تعریف بیت کوین ابتدا باید به این سوال که بیت کوین چطور کار میکند پاسخ دهید. در حقیقت، این دو با یکدیگر پیوندی ناگسستنی دارند، زیرا تعریف مناسب بیت کوین تنها پس از یادگیری نحوه کارکرد آن تکمیل حواهد شد.

بیت کوین چطور کار میکند ؟

بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده است که تمام پشتوانه آن کد بی‌نظری آن و اعتقاد جامعه کاربران به ارزشش خواهد بود. این ارز مشابه ارزهای سنتی مانند دلار یا یورو است با این تفاوت که شکل فیزیکی ندارد اما همانند ارز‌های سنتی ، بیت کوین هم ارزش خود را از رابطه بین عرضه و تقاضا بدست می‌آورد. تفاوت بیت کوین با ارزهای سنتی در این است که هیچ مکانی مرکزی وجود ندارد که بیت کوین از آنجا بیاید، در حالی که این ارزها از بانک های مرکزی تهیه می‌شوند. به این ویژگی بیت کوین غیرمتمرکز بودن می‌گویند

بیت کوین برای محافظت؛ به هیچ یک نهادهای مرکزی احتیاج ندارد، زیرا از قبل با دو روش محافظت شده است:

۱) با توزیع

۲) با رمزنگاری.

توزیع و رمزنگاری

توزیع به این معنی است که هر رایانه در شبکه یک نسخه از کل شبکه بیت کوین به نام بلاکچین را در خود به عنوان یکی کپی نگه می‌دارد. اگر یک نفر به هر دلیلی بخواهد بخشی از آن را تغییر دهد، دیگران می‌دانند که این تغییر از کجا ناشی می‌شود. توزیع بیت کوین این اطمینان می‌دهد که هیچ کس زنجیره بلوک را دستکاری نمی‌کند، حتی اگر کسی بخواهد این شبکه را تغییر دهد باید بیش از نیمی از تمام رایانه‌های موجود در این شبکه را هک کند، که این کار تقریبا غیرممکن است.

محافظت رمزنگاری آن نیز از خواص بلاکچین حاصل می‌شود. هر بلوک توسط یک هش، یک عملکرد ریاضی محافظت می‌شود ، که تغییر داده‌ها را در آن بلوک تقریباً غیرممکن می‌کند. حتی اگر یک بازیگر مخرب داده ها را تغییر دهد‌، ما به مرحله اول بازمی گردیم،  همه می‌دانند که چیزی تغییر کرده است و هیچ کس فریب نمیخورد

بر می‌گردیم به سوال اصلی، بیت کوین چطور کار میکند ؟ به طور خلاصه، برخی از رایانه‌ها (گره‌ها) شرکت کننده در آن سیستم، تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و در فرآیندی به نام استخراج، با یکدیگر رقابت می‌کنند. در مورد نحوه کار استخراج بیت کوین می‌توانید مقالات دیگر ما ما را با این عنوان بخوانید.

بیشتر بخوانید

Comments (1)
Add Comment