بیت کوین گران است اما هیچوقت برای خریدن این ارز دیر نیست

ممکن است سرمایه گذاران خرد که دارایی چندانی در اختیار ندارند تصور کنند که بیت کوین بیش از اندازه گران است. اما هزینه ای که برای این خرید این ارز صرف می شود در مقایسه با دیگر دارایی ها ناچیز است.

 سرمایه گذاران فصلی بیت کوین به خوبی می دانند که بازار رمزارز در یک چرخه عمل می کند. اکنون که قیمت بیت کوین از بالاترین رکورد خود نیز بیشتر شده ، میزان خرید در بازار به شدت افزایش پیدا کرده است. این موج جدید به شدت در حال افزایش است. رسانه های مملو از اخبار مربوط به بیت کوین شده اند و به زودی بر میزان استقبال عموم از این ارز افزوده می شود.

 سرمایه گذارانی که تا دیروز به این بازار توجهی نمی کردند اکنون به خرید بیت کوین روی آورده اند. آنها توصیه می کنند که بهتر است هرچه زودتر این دارایی را به سبد سرمایه خود بیفزایید. درست مانند موج صعودی قبلی نظرات بسیاری در توییتر منتشر می شود. افرادی که بیت کوین ۱۰۰ دلاری خود را به ۱۰ هزار دلار تبدیل کنند در این میان دیده می شوند. اما همه سرمایه گذاران بازار چنین سودی را تجربه نکرده اند. بسیاری از سرمایه گذاران حاضر در بازار همواره در انتظار تصمیم گیری نهنگ های بازار هستند. 

نهنگ های سکان دار

 درواقع تصمیم نهنگ ها مشخص می کند که بازار چه رویه ای را در پیش بگیرد. همین امر سبب بروز نوسانات بسیاری در بازار رمزارز شده است.

 برای سرمایه گذاران متوسط بازار که زمان محدودی دارند و کار دیگری را برای امرار معاش خود انتخاب کرده اند، معامله روزانه گزینه مناسبی نیست. این امر در کنار حقایقی که نشان می دهد اکثر سرمایه گذاران بازار به سود چندانی دست پیدا نکرده اند مانع از سرمایه گذاری سرمایه گذاران خرد شده است.

اما عده ای از سرمایه گذاران زمان کافی برای تحقیق در مورد پروژه های رمزارز را در اختیار دارند. آنها با انجام تحلیل های تکنیکال و بنیادی وارد بازار شده اند. و سرمایه گذاری در بازار بیت کوین به شغل دائمی آنها بدل شده است.

اطلاعات نشان می دهد که متوسط هزینه دلار برای خرید بیت کوین فوق العاده است

مطالعات انجام شده نشان می دهد که سرمایه گذاران متوسطی که به دنبال رویکردی ساده برای ورود به بازار هستند باید بدانند که این ابزار می تواند سودی زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد.

بیت کوین گران

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، سرمایه گذارانی که در سال ۲۰۱۷ بیت کوین را به قیمت ۱۰۰۰ دلار به دارایی های خود افزوده اند، به سود بی نظیری دست پیدا کرده اند. بازار بیت کوین در سه سال گذشته از تمام بازارهای سنتی پیشی گرفته است. استراتژی خرید و نگهداری ارز رویکرد بسیار مناسبی برای بیت کوین بوده است. اما هرکسی قادر نیست که دارایی خود را در ارزی سرشار از نوسان نظیر بیت کوین سرمایه گذاری کند. برای سرمایه گذارانی که ریسک پذیرتر هستند، میانگین هزینه دلار نشان دهنده راه ایمنی برای سرمایه گذاری است.

 تکنیک سرمایه گذاری DCA

متوسط هزینه دلاری یا DCA تکنیکی برای سرمایه گذاری است که سرمایه گذاران بزرگی که مانند وارن بافت (Warren Buffet) برای سرمایه گذاری های خود در بازارهای پر نوسان درنظر گرفته اند. در این روش سرمایه گذار به جای آنکه تمام دارایی خود را به صورت یکجا در بازاری سرمایه گذاری کند، دارایی خود را به بخش های کوچکی تبدیل می کند. و در بازه های زمانی متفاوت در بازار سرمایه گذاری می کنند.  

 براساس این ایده سرمایه گذاران به سادگی نمی تواند قیمت سقف یا کف بازار را تعیین کند. به همین دلیل باید در بازه های زمانی متفاوت سرمایه گذاری کنید تا بهترین زمان برای سرمایه گذاری را شناسایی کند.

 به عنوان مثال با استفاده از ابزار DCA سرمایه گذار متوجه می شود که ۱۰۰ دلار خرید بیت کوین درسال ۲۰۱۷ سرانجام به سود ۴۰۸۶۷ دلار می رسد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، ۱۵۷۰۰ دلار سرمایه گذاری در طول این سه سال که به صورت هفته ای ۱۰۰ دلار انجام شده است، منجر به افزایش ۱۶۰ درصدی ارزش دارایی می شود.

ارزش بیت کوین

روش DCA از سوی سرمایه گذاران بزرگ و برای آرام کردن اوضاع به کار گرفته می شود

حتی موسسات سرمایه گذار بزرگ نیز این روش را برای افزایش دارایی خود در بازار اتریوم و بیت کوین گران به کار می گیرند.

 به تازگی شرکت Microstrategy  موج تازه ای را در بازار رمزارز و بازارهای سنتی ایجاد کرده است. این شرکت ۴۲۵ میلیون دلار بیت کوین به دارایی های خود افزوده است و بیت کوین به ارز اصلی در صندوق ذخیره این شرکت تبدیل شده است.

 مایکل سیلور (Michael Saylor) اعلام کرد:

«برای به دست آوردن ۱۶۷۹۶ بیت کوین ما ۷۴ ساعت معامله انجام دادیم. در این مدت ۸۸۶۱۷ معامله انجام دادیم. به عبارتی در هر سه ثانیه ۰.۱۹ بیت کوین را خریداری کردیم. این بدان معناست که در هر دقیقه به به طور تقریبی بیت کوین هایی به ارزش حدودی ۳۹۴۱۴ دلار به دارایی شرکت افزوده شد.»

 این شرکت نمونه ای واقعی از DCA را پیاده سازی کرد. سیلور به این نکته اشاره کرد که معاملات کوچکی در بازه های زمانی کوتاه انجام شدند. به این ترتیب بهترین قیمت در یک بازه زمانی محدود شناسایی شد.

آهسته و پیوسته بودن رمز پیروزی است

معامله گران روزانه و دیگر سرمایه گذاران از سود و زیان معاملات خود تصویر برداری می کنند  و آنها در توییتر منتشر می کنند. این تصاویر احساسات معامله گران را تحت تاثیر قرار می دهد و ترس از جا ماندن از غافله را در دل آنها بیدار می کند.

 اما داده ها نشان می دهند که ۸۰ تا ۹۰ درصد معامله گران روزانه ضرر می کنند. این آمار برای ورود به این بازار وسوسه کننده نیست.

اگر می خواهید سرمایه گذاری در بازار بیت کوین را آغاز کنید، بهتر است بدانید این بازار آینده درخشانی را پیش رو دارد. این نکته را فراموش نکنید که خرید بیت کوین گران به روش DCA، هوشمندانه ترین راهکاری است که پیش رو دارید. این نکته را به یاد داشته باشید که خرید و فروش بیت کوین دارایی شما را دو چندان می کند. سرمایه گذاری شما هرچند کوچک یا بزرگ نتایج درخشانی را برای شما به همراه خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه خرید و فروش بیت کوین با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. هر روز با تازه های دنیای بیت کوین در کنار شما هستیم. اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان می گذاریم. با ما باشید و دانش خود را در خصوص سرمایه گذاری در این بازار افزایش دهید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-s-expensive-but-this-technique-proves-it-s-never-too-late-to-buy-btc

Comments (0)
Add Comment