ترس سرمایه گذاران بیت کوین از نزدیک شدن به ۱۹ هزار دلار

قیمت بیت کوین در آستانه رسیدن به ۱۹ هزار دلار است. اما گویا سرمایه گذاران بیت کوین با نزدیک شدن به این بازه کمی احساس نگرانی می کنند.

بیت کوین در طول هفته ای که پشت سر گذاشتیم به بالاترین حد خود در سه سال گذشته رسیده است. این رمزارز قیمت ۱۸۹۶۵ دلاری را تجربه می کند. سرمایه گذاران بر این باور هستند که این بار روند صعودی، بیت کوین را از ۲۰ هزار دلار نیز فراتر خواهد برد.

با وجود هیجانات بسیاری که در بازار رمزارز دیده می شود، گویا حرفه ای های بازار نگران هستند. آنها تصور می کنند که از انجایی که ترس جا ماندن از غافله یا  FOMO از سوی خرده سرمایه گذاران بازار مشاهده نمی شود، ممکن است شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

روند تغییرات بیت کوین

اطلاعاتی که در دست داریم نشان می دهند که بیت کوین از ۴ سپتامبر کاهشی بیش از ۵ درصد را تجربه نکرده است. در ۷۷ روز گذشته دارایی های دیجیتال ۸۴ درصد افزایش داشته اند. آخرین باری که چنین روندی را در بازار مشاهده کردیم ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۹ بود.

در آن زمان بیت کوین با ۴۷ درصد افزایش از ۶۹۰۰ به ۱۰۱۵۰ دلار رسید. درآن تاریخ نیز بیت کوین در بازه زمانی ۸۶ روز توانست این میزان افزایش را تجربه کند.

با این وجود نمی توان به طور قطع گفت که باید در انتظار کاهش قیمت های بیت کوین باشیم. در واقع در این صورت باید روزانه شاهد کاهش ۵ درصدی قیمت ها باشیم.

شواهد حاکی از آن است که انتظارات متفاوتی در خصوص آینده بیت کوین وجود دارد. این انتظارات را می توان در قرار دادهای هوشمند موجود در بازار مشاهده کرد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، برای استفاده از قراردادهای آتی بیت کوین باید سالانه حق صرافی برابر با ۳ تا ۱۰ درصد پرداخت شود.

دقت کنید که سرمایه گذاران بیت کوین چگونه در ماه فوریه حاضر بودند، حق صرافی ۲۰ درصدی را برای استفاده از معاملات آپشن ماه فوریه بپردازند. همین امر تا حد زیادی غیر معمول است و نشان می دهد که میزان خوشبینی موجود در بازار به شدت افزایش پیدا کرده است.

کاهش خوش بینی ناشی از کاهش اعتقاد به بیت کوین است

برخی از معامله گران از این بازار غیرعادی پا پس کشیده اند. داده ها نشان می دهند در شرایط فعلی اعتماد راسخی به بیت کوین وجود ندارد. با وجود اینکه حق استفاده از قراردادهای آتی در این بازار به شدت در حال افزایش است اما به نظر می رسد که معامله گران چندان از شرایط موجود خوشنود نیستند.

برای درک بهتر این موضوع که سرمایه گذاران بیت کوین در شرایط فعلی چه جایگاهی را انتخاب کرده اند، بهتر است به نمودار زیر نگاهی بیندازیم.

در این نمودار عملکرد سرمایه گذاران بیت کوین و جابه جایی آنها از جایگاه فروش به جایگاه خرید را مشاهده می کنید.

معامله گران با نزیک شدن قیمت بیت کوین به ۱۶ هزار دلار وارد جایگاه خرید شده اند. گویا سرمایه گذاران بیت کوین با شک و دودلی روند بیت کوین را حدس می زنند.

اطلاعات به دست آمده از بایننس نشان می دهد که معامله گران استراتژی های متفاوتی را در پیش گرفته اند. اما همچنان خبر از اعتقاد راسخ به بیت کوین نیست.

آنچه که مسلم است بازار در حالی به روند خود ادامه می دهند که رویکرد واحدی در خصوص آن وجود ندارد. بسیاری از معامله گران دارایی خود را محکم چسبیده اند و از بازار خرید و فروش بیت کوین فاصله گرفته اند.

شما روند بیت کوین را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا به آینده این ارز امیدوار هستید؟ آیا از آن دسته از افرادی هستید که قیمت بیت کوین را زیر نظر دارند؟ با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و از تازه های دنیای ارز دیجیتال مطلع شوید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/key-bitcoin-price-metric-shows-pro-traders-are-nervous-about-19k-btc

Comments (0)
Add Comment