خرید بیت کوین در کریسمس نهنگ ها را سر ذوق آورده است

 به نظر می رسد که نهنگ ها یا سرمایه گذارانی که دارایی هنگفتی در اختیار دارند در زمان کریسمس علاقه بیشتری به بیت کوین نشان داده اند. آنها به طرز بی سابقه ای برای خرید بیت کوین وارد عمل شده اند. اطلاعاتی که از شبکه بیت کوین به دست ما رسیده است به خوبی این موضوع را تایید می کند.

 میزان خرید این سرمایه گذاران از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این امر نشان می دهد که آنها با قدرت تمام بیت کوین های بیشتری را به دارایی های خود اضافه می کنند. به این ترتیب بخش عمده ای از موجودی بیت کوین نسیب این افراد می شود.

تقریبا غیر ممکن است که تنها با مشاهده اطلاعات موجود در شبکه موسسات سرمایه گذاری را از افراد جدا کنیم. با این حال این روند نشان می دهد که سرمایه گذارانی که بیشترین سرمایه را دارند. بیش از هر زمان دیگری به خرید بیت کوین علاقه نشان داده اند.

خرید بیت کوین

چرا نهنگ ها به خرید بیت کوین در کریسمس ادامه می دهند؟

 بر اساس اطلاعاتی که از Santiment به دست آمده است، چیزی در حدود ۶۴۷ میلیون دلار بیت کوین از آدرس های کوچک بیت کوین به آدرس های بزرگ تر منتقل شده است.

 به خوبی می دانید که آدرس هایی که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین را در خود نگه می دارند، متعلق به نهنگ ها هستند. ارزش ۱۰۰۰ عدد بیت کوین برابر است با ۲۷۱۰۰ دلار. تحلیل گران در توضیح این موضوع می گویند:

« در۴۸ ساعت گذشته پس از کریسمس موجودی آدرس های بیت کوینی که ۱۰۰۰ عدد یا بیشتر بیت کوین در اختیار داشته اند ۰.۰۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است. این به معنای آن است که ۲۴۱۵۸ توکن در زمان نگارش این خبر به ارزش ۶۴۷.۷ میلیون دلار جابه جا شده است.»

تجربیات بیت کوین

بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ روزگار متفاوتی را تجربه کرد. اما به نظر می رسد که ادامه روند صعودی برای این رمزارز در آینده با محدودیت هایی روبه رو باشد. با در نظر گرفتن این نکته بهتر است شما نیز هرچه زود تر تصمیم خود را درباره سرمایه گذاری در این بازار بگیرید.

اطلاعات موجود در بازار نشان می دهد که تعداد نهنگ هایی که برای فروش بیت کوین های خود وارد عمل شده اند بسیار اندک است. کی یونگ جو (Ki Young Ju) در این باره گفته است:

«نهنگ های بیت کوین علاقه ای به فروش ندارند. هر روز نهنگ های کمتری اقدام به فروش بیت کوین های خود می کنند. تا زمانی که سرمایه گذاران بزرگ بازار به خرید بیت کوین ادامه می دهند. و نرخ مبادلات نهنگ ها کمتر از ۸۵ درصد است بازار به روند صعودی خود ادامه می دهد.»

دلایل خرید نهنگ ها

 اکنون زمان آن رسیده است که بررسی انگیزه نهنگ ها از خرید بیت کوین آن هم در  این بازه های قیمتی بپردازیم. نخست آنکه با وجود اینکه بیت کوین به شدت افزایش پیدا کرده است، اما نهنگ ها گمان می کنند که بیت کوین از سد مقاومتی ۳۰ هزار دلار نیز عبور می کند. اگر چنانی اتفاقی بیفتد قیمت بعدی برای بیت کوین ۳۶ هزار دلار خواهد بود.

 دومین دلیلی که نهنگ ها را در بازار بیت کوین باقی نگه داشته است این است که احتمال دارد اصلاح شدیدی در قیمت بیت کوین روی دهد. در شرایط فعلی نرخ سرمایه گذاری در حال افزایش است. و به نظر می رسد که بیت کوین در ادامه روند صعودی با کاهش قیمت ها مواجه شود. این امر می تواند ادامه روند صعودی را امکان پذیر کند. چرا که در این حالت بیت کوین از قدرت بیشتری برای ادامه روند صعودی برخوردار است.

 اما اگر بیت کوین به ثبات نرسد، نرخ سرمایه گذاری در بازار کاهش پیدا می کند. در این صورت بازارهای از شوی و اشتیاق بازارهای مشتق نیز کاهش پیدا می کند. یک تحلیل گر ناشناس در این باره می گوید بازار در حال حاضر سیگنال های نامشخصی را منتشر می کند. به این ترتیب احتمال اداه روند صعودی یا شروع روند نزولی وجود دارد. درواقع به یقین نمی توان مسیر مشخصی را برای قیمت این ارز تعیین کرد.

سناریوی احتمالی در بازه زمانی کوتاه مدت

 این ارز در بازار کوین بیس گرانتر از بازار بایننس و دیگر بازارهای رمزارز به فروش می رسد. با این حال در هفته گذشته بیت کوین به قیمتی پایین تر از قیمت بازار فروخته شده است. البته کاهش قیمت در این بازه زمانی برابر با ۲۰ تا ۳۰ دلار بوده است.

 درست است که این اختلاف قیمت بسیار ناچیز است. اما به نظر می رسد که با وجود روندی که از ماه دسامبر در آمریکا آغاز شده است. با کاهش میزان تقاضا برای بیت کوین در این کشور روبه رو باشیم. این در حالی است که بازارهای آسیایی و بازارهای مشتق شاهد افزایش میزان تقاضا هستند.

 با در نظر گرفتن میزان تقاضا برای خرید بیت کوین در ایالت متحده آمریکا به نظر می رسید که بازار در حال آرام گرفتن باشد. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که بیت کوین درآینده نه چندان دور اندکی آرام بگیرد. و از شدت نوسانات بازار این رمزارز نیز کاسته شود.

در آخر

 خرید بیت کوین فرصتی غیر قابل تکرار برای سرمایه گذاری است. اگر بازار این رمزارز را زیر نظر گرفته باشید به خوبی می دانید که این رمزارز سودی چندین برابر طلا، دلار و دیگر دارایی ها را برای مالکان خود به همراه داشته است. همین امر سبب شده است که هر روز بر تعداد کسانی که برای خرید و فروش بیت کوین وارد عمل می شوند نیز افزوده شود. این امر را به یاد داشته باشید، در این اوضاع نابسامان اقتصادی بهترین راه برای حفظ ارزش دارایی های شما سرمایه گذاری در دارایی هایی است که از تورم به دور هستند. بیت کوین بهترین گزینه روی میز است. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و بیت کوین را به بهترین قیمت از ما خریداری کنید. خرید بیت کوین در کریسمس بیش از هر زمان دیگری متداول شده است. سال ۲۰۲۱ باید در انتظار ادامه روندی بی سابقه در بازار بیت کوین باشیم. با بیت کوین ارزش دارایی خود را حفظ کنید و آن را چندین برابر کنید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-whales-are-buying-more-aggressively-since-christmas-data-finds

Comments (0)
Add Comment