دولت آمریکا آخرین رقیب بیت کوین در ادامه مسیر است

شاید بیت کوین موفقیت های بسیاری را تجربه کرده باشد. اما به نظر می رسد که این ارز همچنان از سوی دولت آمریکا تهدید می شود. رایان سلکیس (Ryan Selkis) هم بنیان گذار شرکت داده و تحقیقات Messari به تازگی نظریه تازه ای را در خصوص رمزارز ایراد کرده است. او در این گزارش عملکرد بازار را پیش بینی کرده است. در این نظریه به این نکته اشاره شده است که آمریکا آخرین رقیب بیت کوین است. به گفته سلیکس این ارز باید در این رقابت پیروز شود.

در این گزارش به این نکته اشاره شده است که بیت کوین به عنوان ابزاری برای سرپیچی از تحریم به کار گرفته شده است. از سوی دیگر به نظر می رسد که آمریکا باید بیش از هر زمان دیگری به این بازار روی بیاورد. ۸۰ درصد بیت کوین های استخراج شده در مرز کشور های دشمن مانند چین، روسیه و ایران نهفته است. او در ادامه گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که آیا دولت بایدن بیت کوین را جدی می گیرد؟

بیت کوین در گذر زمان

بیت کوین در ۱۲ سال گذشته فراز و فرود های بسیاری را تجربه کرده است. اکنون این رمزارز به ثبات رسیده است. اما نگرانی از تحریم آمریکا همچنان احساس می شود. با این وجود طلا رویکرد خود را در مورد طلا در سال ۱۹۳۳ تغییر داد. در آن سال آمریکا تمام طلایی که در دست مردم بود را ضبط کرد. به نظر می رسد که آمریکا قادر نباشد بیت کوین هایی که در دست شهروندان است ضبط کند. اما تحریم این دارایی نیز می تواند تا حد زیادی از ارزش این دارایی بکاهد. رقیب بیت کوین طلا و دلار هستند.

سلیکس بیت کوین را این گونه توصیف می کند، ارزی که نقش پول خصوصی را بازی می کند و به این سادگی نمی توان آن را از میان برداشت. اعتبار بیت کوین در مقایسه با دیگر ارز عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشته است. بیت کوین ضرب آهنگ خوبی را در پیش گرفته است و با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد. او در ادمه افزود:

«این روزها می توانید بیت کوین را از یک مدیر سرمایه و به صورت کاملا قانونی خریداری کنید. از سوی دیگر میزان موجودی این ارز برخلاف رقیب بیت کوین یعنی ارز دولتی دچار تورم نمی شود. زمانی که بیت کوین، طلا، رشد اقتصاد، بازار جهانی و ترازنامه مالی بانک مرکزی را مد نظر قرار می دهیم، به نظر می رسد که بیت کوین اندوخته مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.»

ضعف دلار و قدرت بیت کوین

 به دنبال چاپ دلارهای بدون پشتوانه و عدم قطعیت بازار، قیمت بیت کوین به شدت افزایش پیدا کرد. سال ۲۰۲۰ برای بیت کوین روزهای خوشی را در پی داشت. سرمایه گذاران بزرگی به بازار سرمایه پیوسته اند. به نظر می رسد که بیت کوین بیش از هر زمان دیگری توجه موسسات سرمایه گذاری و سرمایه گذارهای بزرگ را به خود جلب کرده است.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسید. این ارز در سال های بعد بارها کاهش قیمت را تجربه کرده و به کمتر از ۵۰۰۰ دلار رسیده است. اما این بار اعتبار بیت کوین از رکورد خود نیز عبور کرد. این ارز بار دیگر توجه سرمایه گذارها را به خود جلب کرده است. در سه سال گذشته شاهد انفجار، رکود و انفجار دوباره این ارز بوده ایم. به گمانم سرمایه گذارها برای ارزی که از میان برداشته نمی شود، ارزش زیادی قائل هستند.

 تاریخ همواره شاهد چنین رویدادهایی بوده است و رقیب بیت کوین در این میدان باید بسیار تیزهوشانه وارد عمل شود. این نکته را به یاد داشته باشید که خرید و فروش بیت کوین در این بازار اولین اقدام هوشمندانه شما خواهد بود. خرید بیت کوین اولین گام برای ورود به بازار سرمایه است. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و آخرین اطلاعات و قیمت این رمزارز را از ما جویا شوید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/us-gov-is-bitcoin-s-last-remaining-adversary-says-messari-founder

Comments (0)
Add Comment