ذخیره محدود بیت کوین تاثیری روی تفسیر بازار ندارد

دنیس گارت من (Danis Gartman) هنوز متقاعد نشده است که بیت کوین به صفر نمی رسد. ذخیره محدود بیت کوین نیز برای او دلیل قانع کننده ای نبوده است. بیت کوین در سال ۲۰۲۰ راهنماهای مالی بسیاری را به دور خود جمع کرده است. این اتفاق در حالی روی داده است که سال ۲۰۲۰سال اقتصادی ناخوشایندی برای اقتصاد جهانی بوده است. برخی از کارشناسان بازار مانند دنیس گارت من همچنان به بازار بدبین هستند.

طلا و بیت کوین مشابه با یکدیگر نیستند. بر اساس گفته های روزسه شنبه گارت من با خبرگزاری بلومبرگ طلا صدها هزار سال است که وجود داشته است. اما از آغاز استفاده از بیت کوین ۲۰ سال می گذرد. او به مدت ۳۰ سال است که به عنوان مفسر اقتصادی فعالیت دارد.

خالق ناشناس بیت کوین ساتوشی ناکاماتو چارچوب عملکرد بیت کوین را در قالب نوشتار چاپ کرد. این دارایی  از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را اغاز کرد.

بیت کوین طلای هزاره

گارت من در ای نباره گفته است که «بیت کوین طلای هزاره است. این موضوع را درک می کنم. اما من هرگز درک نمی کنم که چرا بیت کوین باید به قیمت ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ هزار دلاری خریداری شود. البته تحلیل این موضوع به عهده کسانی می گذارم که باهوش تر از من هستند.»

گارت من بر این باور است که قیمت بیت کوین نیز درست مانند بسیاری از ارزها در نهایت متزلزل می شود. او درادامه گفته است:

«نگرانم که در آینده نه چندان دور مقامات سیستم مالی و بانک های مرکزی سراسر جهان سیاست های مالی و مونوپلی را تکذیب می کنند. آنها وارد عمل می شوند و ارزش بیت کوین به صفر می رسد.»

او در ادامه افزود که:

« اما آیا این ارز می تواند تا آن زمان به ۱۰۰ هزار دلار برسد. جان ماینرد کیانس (John Maynard Keynes) زمانی گفت بازار برای بیشتر از آنچه که من و شما می اندیشیم غیر منطقی رفتار می کند.»

گارت من مخالف بیت کوین نیست

گارتمن مخالفت چندانی با مشارکت در بازار بیت کوین ندارد. او به سادگی توضیح می دهد که طلا را ترجیح می دهد. او همچنین به ذخیره محدود بیت کوین و انتظار افزایش قیمت این ارز اشاره کرده است. اکنون ۷۰۰۰ رمزارز متفاوت در جهان وجود دارد. او در ادامه افزود که تعداد مشخصی برای رمزارز های موجود در بازار وجود ندارد. بنابراین تصور می کنم که این شور و هیجان درباره بیت کوین و دیگر رمزارز ها روزی خاموش می شود.

 خرید و فروش بیت کوین شاید به اندازه ای که پیش بینی می شود نیز سودمند نباشد. شاید هرگز قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین را مشاهده نکنیم. شاید بیت کوین قیمت درشت تری را در سر داشته باشد. در مورد هیچ چیزی نمی توان به وضوح سخن گفت. آنچه مسلم است عملکرد بی نظیر این ارز در شرایط فعلی است. تورم اقتصاد جهان را در کام خود کشانده است. در این حالت بهترین دارایی برای فرار از تورم خرید بیت کوین است. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و بیت کوین را به سبد دارایی خود بیفزایید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-s-limited-supply-doesn-t-really-matter-to-one-markets-commentator

Comments (0)
Add Comment