رسیدن به قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین به ۳ دلیل ساده نخواهد بود

قیمت بیت کوین برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ به ۱۹۴۶۴ دلار رسیده است. اما عوامل متعددی در این بین مانع از رسیدن به قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین می شوند.

قیمت این رمزارز در بازار Coinbase به ۱۹۴۶۹ دلار رسیده است. با وجود که میزان تسلط این رمزارز بر بازار به بالاتری سطح خود رسیده است، اما عوامل متعددی وجود دارد که باید در نظر داشته باشیم.

 به سه دلیل ممک است شاهد عقب نشینی این ارز و نرسیده به قیمت ۲۰ هزار دلاری باشیم. ممکن است در شرایط فعلی در یک تله گاوی قرار داشته باشیم.

قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین

تله گاوی احتمالی

یک معامله گر ناشناست در بازار رمزارز به نام بیت کوین جک (Bitcoin Jack) اعلام کرده است که ممکن است در یک تله گاوی باشیم. سرمایه گذارانی که مدت زیادی دارایی خود را در اختیار داشته اند و خریدارانی که به تازگی بیت کوین را خریداری کرده اند، در پی کاهش ناگهنای قیمت ها متحمل خسارت زیادی می شوند.

رکوردشکنی بیت کوین

اگر بیت کوین برای عبور از ۱۹۲۰۰ یا ۱۹۳۰۰ با مقاومت روبه رو شود، به احتمال زیاد شاهد عقب نشینی قیمت ها خواهیم بود. معامله گر دیگری به نام NekoZ نیز در واکنش به گفته های بیت کوین جک گفته است احتمال چنین اتفاقی وجود دارد. او در این باره نوشته است که:

«کاهش قیمت این ارز به ۱۲ هزار دلار ترسناک است. من کاهش قیمت را در بازه ۱۶ تا ۱۸ دلار تصور می کنم. اما ممکن است چننی اتفاقی نیز روی دهد. این نکته را بدانید که سطح مقاومت قیمت به این سادگی نمی شکند.»

رسیدن به قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین آغاز سطح مقاومت عظیمی است

اگر بیت کوین از ۲۰ هزار دلار نیز عبور کند، به روند خود ادامه خواهد داد. ما هیچ اطلاعات یا شواهدی درباره روند این ارز پس از عبور از ۲۰ هزار دلار را در دست نداریم. پیش بینی های متعددی برای ادامه روند صعودی بیت کوین وجود دارد. این پیش بینی ها حاکی از آن است که قیمت این ارز می تواند بین ۲۵ تا ۱۰۰ هزار دلار افزایش داشته باشد.

از این گذشته با عبور قیمت از ۲۰ هزار دلار دیگر معامله گران اجازه نمی دهندکه قیمت این ارز از این بازه پایین تر بیاید.

نرخ سرمایه گذاری رو به افزایش است

با توجه به سرغت رشد این دارایی،معامله گران بیشتری می خواهند تعدد بیت کوین هایی که در اختیار دارند را افزایش دهند. نرخ سرمایه گذاری در بازار های مالی متفاومت یکسان نیست. این میزان از ۰.۵ تا ۰.۱ درصد در نوسان است. این بدان معناست که خریداران بخش زیادی از دارایی خود را به عنوان کارمزد به دیگران می پردازند.

از آنجایی که میزان نرخ سرمایه گذاری در شرایط فعلی بالاست، ممکن است برخی از سرمایه گذاران تصور کنند که زمان آن رسیده که قیمت این ارز از ۲۰ هزار دلار کاهش پیدا کند.

بازار OTC فعال به عنوان یک متغیر عمل می کند.

بازار OTC همچنان فعال است. این معمولا به معنای حضور نهنگ ها و سرمایه گذارانی است که دارایی زیادی را در اختیار دارند. این افراد برای خرید بیت کوین از این بازار استفاده می کنند.

رسیدن به قیمت ۲۰ هزار دلاری

کی یونگ جو (Ki Young Ju) مدیر CryptoQuant گفته است

«بازار OTC همچنان فعال است. تنها ۳ درصد از تراکنش های بازار به برداشت یا پرداخت وجه اختصاص دارند. شاید با اصلاحاتی در قیمت بیت کوین روبه رو باشیم، اما این ارز به زودی ۲۰ هزار دلار را پشت سر می گذارد.»

بیت کوین در طی ۵۲ هفته گذشته روند صعودی  متفاوتی را در پیش گرفته است. استقبال موسسات سرمایه گذاری بیش از هر عامل دیگری بر ثبات افزایش قیمت ها افزوده است. این روند به مسیر خود ادامه می دهد. البته در این راه با چالش هایی نیز روبه رو خواهد شد، اما این چالش ها قادر نیستند که این رمزارز را از مسیری که در پیش گرفته است بازدارند.

 با ما در رمزارز مارکت اخبار مربوط به دنیای ارز دیجیتال را در دست خواهید داشت. آیا آماده خرید و فروش بیت کوین هستید؟ آیا راهکار بهتری برای محافظت از دارایی خود در برابر تورم می شناسید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. آیا بیت کوین  قیمت ۲۰ هزار دلار را برای دومین بار تجربه می کند؟

منبع

https://cointelegraph.com/news/3-reasons-why-bitcoin-price-faces-a-major-hurdle-at-20-000

Comments (0)
Add Comment