شاخص بیت کوین و ادامه روند صعودی در فصل اول سال ۲۰۲۱

شاخص قدرت نسبی ماهانه بیت کوین از ۸۰ نیز پیشی گرفته است. تاریخ نشان داده است که در چنین موارد بیت کوین به روند صعودی خود ادامه می دهد. شاخص بیت کوین از آینده ای خبر می دهد که همه در انتظار آن بوده ایم.

شاخص قدرت نسبی ماهانه بیت کوین نشان داده است که تسلط بیت کوین برای بازار بیش از هر زمان دیگری است.

آیا سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین درخشان است؟

شاخص قدرت نسبی معیاری است که برای اندازه گیری این حقیقت به کار گرفته می شود که آیا بیت کوین به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود فروخته می شود یا به ارزشی کمتر از ارزش واقعی خود. زمانی که شاخص قدرت نسبی باز ۷۵ افزایش پیدا می کند، دارایی مورد نظر به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود به فروش می رسد.  زمانی که این شاخص از ۳۰ کمتر می شود، به این معناست که این دارایی کمتر از ارزش واقعی خود به فروش می رسد.

 یک معامله گر ناشناس در بازار بیت کوین با اشاره به شاخص قدرت نسبی بازار بیت کوین اعلام کرده است که شاخص قدرت نسبی بیشر از ۸۰ شده است. از نظر تاریخی وقتی بیت کوین این بازه را مشاهده می کند باید در انتظار ادامه روند صعودی در بازار بیت کوین باشیم.

با وجود اینکه شاخص قدرت نسبی بیت کوین به بیش از ۸۰ رسیده است، به نظر می رسد که بیت کوین بیش از آنچه که باید با بیشتر از ارزش واقعی خود به فروش می رسد. این روند برای مدت زیادی در روند صعودی بیت کوین مشاهده شده است.

شاخص قدرت نسبی بیت کوین

اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود

علاوه براین معامله گران معمولا در یک روند صعودی افزایش و با مشاهده نمودار زمانبندی شده این ارز به فروش بیش از رازش واقعی پی می برند. به عنوان مثال ممکن است معامله گر از نمودار شمعی برای این منظور استفاده می کند. این نمودار برای پیش بینی ادامه روند در بازه زمانی متوسط و کوتاه مدت به کار گرفته می شوند. این معامله گر ناشناس در این باره گفته است:

«نمودار شمعی ماهانه در نزدیکی ۸۰ بسته شده است. زمانی که این اتفاق روی می دهد گاوها روند صعودی را پیش می برند. این امر می تواند  سود ۱۰۱۰.۸۷ درصدی را در هر کدام از چرخه هادر پی داشته باشد.»

با این حال این معامله گر تایید می کند که این شاخص نمی تواند به تنهایی و به طور قطع برای پیش بینی روند بازار به کار گرفته شود. برای پیشبینی دقیق تر روند آتی بازار بیت کوین باید از تعدادی از شاخص ها در کنار یکدیگر استفاده کنیم. او در این باره نوشته است:

«شما نمی توانید تنها با زیر نظر گرفتن یک شاخص در خصوص ادامه روند بازار اظهار نظر کنید. ما برای این کار از روش های متفاوتی استفاده می کنیم. به این ترتیب پیش بینی دقیقتری از نحوه ادامه مسیر به دست می آوریم. اما در نهایت باید با روند فعلی قیمت بیت کوین همراه باشیم.»

بازار گاوی در ادامه منتظر ماست

 معامله گران رویکردهای متفاوتی در خصوص ادامه مسیر بیت کوین دارند. آنها بر این باور هستند که این ارز می تواند در سال ۲۰۲۱ به رون صعودی ادامه دهد. تحلیل گر سایت کوین تلگراف مایکل ون د پوپ (Michael van d Poppe) در این باره می گوید که احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین و رسیدن قیمت این ارز به ۶۵ تا ۸۵ هزار دلار نیز وجود دارد. او در ادامه صحبت های خود گفت:

«من در بررسی های خود به این نتیجه رسیده ام که احتمال افزایش قیمت این ارز تا پایان سال ۲۰۲۱ وجود دارد. با وجود آخرین روند صعودی که در بیت کوین مشاهده شده است، به نظر می رسد که بیت کوین در ادامه و تا پایان سال ۲۰۲۱ رقم ۶۵ و ۸۵ هزار دلار را نیز تجربه کند. بنابراین سال گاوی دیگری در انتظار این رمزارز است.»

در این بین گزین های موجود در بازار آپشن در مورد رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۲۰ هزار دلار ۲۲ درصد افزایش داشته است. این امر نیز می تواند نشان دهنده دورنمای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ باشد. شاخص بیت کوین برای سال ۲۰۲۱ خبر های متفاوتی را در بر دارد.

چه زمانی بیت کوین بخریم؟

 اما در بازه زمانی کوتاه مدت باید در انتظار بهترین زمان برای ورود به بازار هستند. سرمایه گذار ناشناسی به نام Theboot در اینباره گفته است که بهتر است برای ورود به بازار تا رسیدن قیمت ها به زیر ۲۵ هزار دلار صبر کنید یا در روند صعودی بعدی بیت کوین را خریداری کنید. او در ادامه افزود:

«عجله ای برای ورود به بازار نیست. بهترین راه این است که منتظر باشیم.»

در آخرین گزارش منتشر شده در کوین تلگراف خواندیم که نهنگ ها برای خرید بیت کوین های بیشتری وارد عمل شدهاند. این امر از کریسمس به شدت افزایش پیدا کرده است. این امر می تواند ادامه روند صعودی برای بازه ای نسبتا طولانی مدت در سال ۲۰۲۱ را تضمین کند.

بیت کوین بخرید

 اگر تاکنون برای خرید بیت کوین وارد عمل نشده اید، بهتر است عجله نکنید. رفتار این رمزارز و اخبار دنیای بیت کوین را زیر نظر داشته باشید. شاخص بیت کوین نشان می دهد که این ارز می تواند شما را در ادامه روند صعودی به سودی برساند که تاکنون در تصورتان نمی گنجیده است. بیت کوین را زیر نظر داشته باشید، در صورت اصلاح قیمت ها فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین مهیا می شود. اما در صورتی که بیت کوین به مسیر خود ادامه دهید، بهتر است هرچه زودتر با این روند همراه شوید. پیش بینی ها حاکی از آن است که این ارز در سال ۲۰۲۱ روند صعودی را ادامه می دهد. این بار باید در انتظار اتفاق های تازه ای در این بازار باشیم. قیمت بیت کوین در مقایسه با گذشته به شدت افزایش خواهد داشت.

در رمزارز مارکت از آخرین اخبار و قیمت های این ارز مطلع شوید و برای ورود به این بازار آماده شوید. بیت کوین دارایی شما را چندین برابر می کند. از تورم فرار کنید. تصمیم نهایی باشماست. این سرمایه گذاری برای فرداست.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bullish-year-ahead-bitcoin-primed-for-q1-2021-gains-strength-index-suggests

Comments (0)
Add Comment