شرکت دیجیتال Ramper و جذب ۳ میلیون دلار سرمایه

شرکت دیجیتال Ramper مبلغ ۳ میلیون دلار سرمایه را طی اولین دور تأمین مالی خود جذب کرد. این دور توسط شرکت Hashed رهبری شد.

شرکت دیجیتال Ramper

Ramper، تأمین‌کننده SDK/API برای ساخت راهکارهای تسهیل عملکرد کاربر بدون هیچ دردسری در وب ۳ است. این شرکت تأمین‌کننده، امروز اعلام کرد که ۳ میلیون دلار را در اولین دور تأمین سرمایه خود جذب کرده است. شرکت Hashed این دور را رهبری کرد که در آن شرکت‌هایی از جمله Terra، Polygon، Goodwater Capital، Samsung NEXT، Golden Ventures، R7 Partners، ۵۰۰ Global، Maple VC و دیگر سرمایه‌گذاران فرشته شرکت کردند.

Ramper توسعه یافته است تا موانعی را که بر سر راه پذیرش وب ۳ قرار دارد، از میان بردارد. «سیسون لی» از بنیان‌گذاران Ramper می‌گوید: «اگر اولین قدم در تسهیل ورود کاربر به وب ۳، اتصال یک کیف پول باشد، پس ما همین حالا هم تمام کاربران را از دست داده‌ایم. این در حقیقت همان وضعیت وب ۳ امروزه است. این نوع از وب برای افرادی که تاکنون هرگز با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز تعامل نکرده‌اند، یک تجربه آشفته و پردردسر به‌نظر می‌رسد. این در حالی است که ما در شرکت دیجیتال Ramper در حال به وجود آوردن راهکارهایی هستیم که وب ۳ را ساده و کاربرپسند کنیم. ما موانعی را که بر سر راه افراد قرار می‌گیرد، از میان برمی‌داریم.»

امروزه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی همچون دیفای (DeFi)، بازی‌های کسب درآمد (P2E)، NFTها و DAOها شروع به ساخت موج جدیدی از موارد استفاده داخلی از ارزهای دیجیتال کرده‌اند. به همین دلیل هم کاربران اصلی در حال ورود به جهان وب ۳ هستند. مشکل حال حاضر این اپلیکیشن‌ها آن است که کاربران تازه‌وارد فضای دیجیتال مجبورند اقدامات مختلف دیگری را هم در جاهای دیگر انجام دهند تا بتوانند در آن ثبت نام کنند. مانعی برای دانلود کیف پول مناسب، نصب افزونه مرورگر پشتیبان آن، ذخیره کلید خصوصی و سپس انتقال ارز دیجیتال از طریق یک صرافی به کیف پول آن‌ها وجود دارد.

موانع پیچیده و سخت ورود به وب ۳

همان طور که گفتیم، موانع بسیاری بر سر راه ورود به این عرصه وجود دارد و افراد اگر تاکنون حساب جداگانه‌ای درست نکرده‌اند، حتما باید آن را بسازند. اما خب دسترسی به وب ۳ نباید انقدر پیچیده باشد.

Ramper در حال ساخت رشته‌ای از SDK/API برای توسعه‌دهندگان است تا میانبری سریع را به کاربران ارائه دهند. این راهکار از طرف شرکت دیجیتال Ramper، مشکلات دو مورداستفاده یا کاربرد را برطرف می‌کند؛ ۱) این راهکار به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق ایمیل یا دیگر روش‌های ورود آشنا و بدون نیاز به دانلود هیچ کیف پولی، نصب هیچ افزونه مرورگری و یا ذخیره هیچ کلید خصوصی، وارد پلتفرم موردنظر شوند. ۲) راهکار Ramper می‌گذارد که کاربران، ارز محلی را مستقیما و بدون نیاز به ساخت حساب در هیچ صرافی شخص ثالثی، به ارز دیجیتال تبدیل کنند.

Ramper در حال حاضر فقط روی ترا (Terra) در دسترس بوده اما برنامه دارد در آینده نزدیک از چندین زنجیره مختلف پشتیبانی کند. اولین زنجیره‌های موردنظر این شرکت که با آن‌ها شروع می‌کند نیز زنجیره‌های سازگار با EMV و پالی گان (Polygon) هستند. Ramper هم‌اکنون یک برنامه شریک بتا را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد تا محصول آن را بدون هیچ هزینه‌ای و به‌صورت کاملا رایگان، در ازای دادن بازخورد، استفاده کنند.

امروزه شکاف عظیمی بین پذیرش وب ۳ و پذیرش اینترنت گسترده‌تر وجود دارد. از ۵ میلیارد کاربر فعال اینترنت که روبه‌رشد نیز است، فقط تقریبا ۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در حال استفاده از متاماسک (Metamask)، بزرگ‌ترین کیف پول غیرکاستدی دنیا هستند. کوین بیس (Coinbase) یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز دنیا، فقط نزدیک به ۹ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

تسهیل پذیرش وب ۳ با Ramper

«سیسون لی» از بنیان‌گذاران شرکت دیجیتال Ramper می‌گوید: «ما جهانی را تصور می‌کنیم که وب ۳ در آن درست مانند هر اپلیکیشن وب دیگری است. شما به آن می‌روید و بدون هیچ دردسری استفاده از آن را آغاز می‌کنید. برای آنکه به چنین نقطه‌ای برسیم، به راهکارهایی نیاز داریم که وب ۳ را کاربرپسند و قابل‌دسترس برای همه افراد کنند. بدین ترتیب می‌توانیم تجربه‌هایی را به وجود آوریم که هویت و مالیکت دیجیتال را واقعا انسان‌محور سازیم.»

«باک کیم» شریک عمومی شرکت Hashed گفت: «Ramper اینجاست تا از هرچیزی که برای تسهیل پذیرش انبوه وب ۳ نیاز است، پشتیبانی کند. دسترسی به فرصت‌های موجود در زمینه ارزهای دیجیتال هنوز هم بسیار محدود است. فقط داشتن فرضیه‌های ‘کمک به افرادی که از سیستم‌های بانکداری استفاده نمی‌کنند’ یا ‘پذیرش بازارهای نوظهور’ برای صنعت ارزهای دیجیتال کافی نیست. Ramper تمام کارهای سنگین و لازم برای از میان برداشتن نقاط پیچیده و موانع پذیرش وب ۳ را یک به یک انجام خواهد داد.»

«ناتالی لو» رئیس توسعه اکوسیستم ترا نیز گفت: «برای آنکه نسل بعدی محصولات وب ۳ بتوانند موفق شوند، بهره‌مندی از تجربه کاربری بی‌دردسری که با ثبت نام و ورود آغاز می‌شود، ضروری است. محصولات مطلوبی که دسترسی به خدمات بلاک چین ترا، از امورمالی غیرمتمرکز گرفته تا متاورس را به میلیاردها کاربر بعدی می‌دهند، به رابط‌های اتصال و اجرای بی‌دردسری نیاز دارند. ما هیجان‌زده‌ایم که از تأمین‌کنندگان زیرساختی همچون شرکت دیجیتال Ramper پشتیبانی کنیم که پذیرش اپلیکیشن‌های ساخته‌شده بر روی ترا را برای کاربران تسهیل می‌بخشند.»

برای اطلاعات بیشتر به سایت https://www.ramper.xyz/ مراجعه نمایید.

درباره Ramper

مأموریت Ramper آن است که میلیاردها کاربر بعدی را به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن، به وب ۳ سوق دهد. این شرکت تأسیس شد تا وب ۳ را کاربرپسند کند و به همه افراد از سرتاسر جهان اجازه دهد که بدون نیاز به عبور از مراحل پیچیده وب ۳، به آن دسترسی پیدا کنند. بنیان‌گذاران این شرکت عبارتند از «سیسون لی»، «هوآ مای»، «کارل جین» و «کریس یانگ».

«سیسون» قبلا کارآفرینی در شرکت Hashed بود. او قبلا یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل More Labs، یک شرکت برند مصرف‌کننده در سرتاسر کشور و همچنین مدیر تولیدی در فیسبوک، اوبر و تسلا بود. «هوآ» نیز قبلا مهندس نرم‌افزار گوگل، اپل و آمازون بود. «کارل» هم سابقا مدیر مهندسی شرکت‌های Compass و MakeSpace محسوب می‌شد. «کریس» هم پیش‌تر مهندس نرم‌افزار شرکت Toss بود.

درباره Hashed

شرکت Hashed که حالا دور تأمین مالی شرکت دیجیتال Ramper را رهبری می‌کند، یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر چندمیلیاردی بوده که بر روی پشتیبانی از مؤسسانی تمرکز کرده است که در آینده ارزهای دیجیتال و بلاک چین، پیش‌قدم شده‌اند. این شرکت را مجموعه‌ای از کارآفرینان و مهندسان رهبری می‌کنند. Hashed در حال سرعت بخشیدن به پذیرش جهانی بلاک چین از طریق سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک و ساختن جامعه است.

این شرکت در سئول، سان فرانسیسکو، سنگاپور و بنگلور قرار دارد. Hashed با سرعت بخشیدن به تیم‌هایی همچون Terra Money، Axie Infinity، Klaytn(Kakao)، Link(Line) و The Sandbox، برترین مؤسسان وب ۳ این صنعت را گرد هم آورده است. این شرکت به‌علاوه، یک استودیوی متاورس را با نام UNOPND و یک سرویس کاستدی دارایی‌های دیجیتال را به نام KODA نیز اداره می‌کند.

کلمه کلیدی:‌ شرکت دیجیتال Ramper

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/03/11/ramper-raises-a-3m-pre-seed-round-led-by-hashed/