صرافی دیجیتال بیتفینکس و خرج ۲۳.۷ میلیون دلار

صرافی دیجیتال بیتفینکس از صرافی‌های شناخته‌شده ارزهای دیجیتال است که قصد داریم امروز جنجالی‌ترین اخبار در رابطه با آن را خدمت شما بررسی کنیم. این صرافی اخیرا ۲۳.۷ میلیون دلار هزینه را اشتباها صرف کرد. این هزینه نیز بدان دلیل بود که بتواند حدود ۱۰۰,۰۰۰ USDT را در یک معامله ارز دیجیتال اتریوم، منتقل کند. با ما همراه باشید تا این خبر مهم را به‌طور کامل بررسی کنیم.

صرافی دیجیتال بیتفینکس

صرافی ارزهای دیجیتال بیتفینکس (Bitfinex) اخیرا ۲۳.۷ میلیون دلار هزینه را در یک معامله صرف کرد. این نیز به‌دلیل آن بود که بتواند ۱۰۰,۰۰۰ دلار تتر (USDT) را در معامله‌ای ارسال کند که حالا می‌دانیم منجر به یک اشتباه بزرگ شد. براساس گفته کاشف بلاک «اتراسکن» (Etherscan)، این صرافی، معامله گفته‌شده را چند ساعت پیش انجام داده است. این معامله از طرف یکی از کیف پول‌های اصلی بیتفینکس ارسال شد و این پول نیز به یکی از کیف پول‌های دیورسیفای (Diversifi) رسید. دیورسیفای نیز یک صرافی غیرکاستدی است که در سال ۲۰۱۹ از بیتفینکس منتشر شد.

دیورسیفای در توییتر گفت:

«در ساعت ۱۱:۱۰ UTC روز ۲۷ام سپتامبر، یک معامله سپرده از طریق استفاده از یک کیف پول سخت‌افزار و از طرف رابط اصلی کاربری دیورسیفای انجام شد که اشتباها کارمزد گس بسیار زیادی داشت.»

آن‌ها همچنین افزودند: «دیورسیفای هم اکنون درحال تحقیق برروی تشخیص چگونگی رخدادن این اتفاق است و شما را نیز از جدیدترین اخبار، باخبر می‌گذارد. سرمایه هیچ مشتری در دیورسیفای در خطر نیست و این مشکل صرافی دیجیتال بیتفینکس، یک مسئله درونی است که دیورسیفای خود باید آن را حل کند. این هیچ عملیاتی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.»

معامله جنجالی صرافی بیتفینکس

این معامله نیز یک معامله قرارداد هوشمند با مقدار تتر ارسالی به یک کیف پول پیش از رسیدن به کیف پول دیورسیفای بود. این قرارداد از نوع معامله جدید اجرایی EIP-1559 استفاده می‌کرد که برای پیشبینی راحت‌تر هزینه‌های اتریوم، طراحی شده بود. این معامله در یک بلاک گنجانده شده بود که از طرف یک ماینر اتریوم ناشناس، استخراج می‌شد. ماینری که به‌علت بلاک‌های استخراجی در هفت روز گذشته، جزو ده ماینر برتر رتبه‌بندی شده بود. این ممکن است بزرگترین هزینه معامله اتریومی باشد که تا به‌حال به دلار پرداخت شده است. موقعیت‌های قابل توجه تا پیش از این شامل دو معامله می‌شد که در ماه ژوئن ۲۰۲۰ انجام شد و هزینه آن نیز ۵.۲ میلیون دلار برآورد می‌شد.

جمع بندی

صرافی دیجیتال بیتفینکس یکی از صرافی‌های مهم و بزرگ ارزهای دیجیتال است که در مقاله امروز اقدام اخیر آن را خدمت شما بررسی کردیم. این صرافی اخیرا یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های گس تاریخ را رقم زده است. آن هم درست زمانی که در صدد ارسال پول به یکی از کیف پول‌های دیورسیفای خود بوده است. این رقم، ۲۳.۷ میلیون دلار هزینه معامله بود که به‌اشتباه برای این صرافی محاسبه شد. ما امروز این خبر مهم را خدمت شما بررسی کردیم.

Comments (0)
Add Comment