طلای دیجیتال به ۴ دلیل در آستانه ثبت رکورد تازه ای است

به نظر می رسد که بیت کوین روند صعودی را با قدرت تمام ادامه می دهد. طلای دیجیتال این عزم جزم را مدیون ۴ عامل است.

اوایل امروز قیمت بیت کوین در بازار بایننس به ۱۸۸۱۵ دلار رسید. طی سه سال گذشته این نخستین باری است که این ارز این بازه قیمتی را تجربه می کند. این ارز به دنبال کاهش تدریجی با قدرت به مسیر خود ادامه داده است. ۴ محرک در این میان دیده می شوند.

این عوامل عبارت هستند از:

  • افزایش میل موسسات مالی برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین؛
  • کاهش فشار فروش سرمایه گذاران بازار؛
  • هجوم بازار برای استفاده از شرایط موجود؛
  • عبور از سطح مقاومت ۱۸۵۰۰ دلار.

گویا کسی قصد فروش طلای دیجیتال را ندارد

 اگر دارندگان بیت کوین بخواهند طلای دیجیتال خود را به فروش برسانند، ابتدا باید دارایی خود را در یک بازار معاملاتی سرمایه گذاری کنند. زمانی که قیمت ارز کاهش پیدا نمی کند، می توان به طور قطع گفت که کسی در بازار قصد فروش دارایی خود را ندارد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از Glassnode میزان تعادل بیت کوین در بازارهای مالی در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است. تحلیل گران بر این باور هستند که میزان نقدینگی بیت کوین در بازارها به روند نزولی خود ادامه می دهد.

به وضوح مشخص است که کسی علاقه ای به فروش دارایی خود ندارد، حتی با وجود افزایش قیمت از ۳۶۰۰ به ۱۸۷۰۰ دلار.

افزایش تقاضای موسسات مالی برای تصاحب بیت کوین

پس از سحبت های جنجالی ریک ریدر (Rick Reider) در شبکه CNBC، سرمایه گذار و بیلونر معروف مایک نووگراتز (Mike Novogratz) گفت بیت کوین در شرایط فعلی یکی از بهترین دارایی های موجود برای موسسات مالی است.

در این مصاحبه ریدر گفت بیت کوین هرگز از میان برداشته نخواهد شد و به روند صعودی خود ادامه می دهد. او می گوید نسل هزاره علاقه شدیدی به بیت کوین دارند. به نظر می رسد که استفاده از ارز دجیتال برای نقل و انتقالات مالی یکی از مهمترین محرک ها برای افزایش علاقه سرمایه گذاران جوان به این بازار شده است. او در ادامه صحبت های خود افزود که سال ۲۰۲۱ به مراتب برای بیت کوین از سال ۲۰۲۰ پربارتر خواهد بود.

«بیت کوین اکنون بهترین دارایی برای موسسات است. خبر خوب اینکه هنوز تعداد موسسات مالی حاضر در این بازار بسیار اندک است. به همین دلیل باید در انتظارات اتفاقات خوبی در سال ۲۰۲۱ باشیم.»

بازار به جای آنکه دچار بحران فروش شود از انگیزه کافی برای نگهداری دارایی برخوردار است

لایت (Light) معامله گر ناشناس بازار بیت کوین اعلام کرد بیت کوین نشانه هایی مبنی بر بحران نقدینگی را به نمایش گذاشته است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که

«بیت کوین در آغاز بحران نقدینگی است. میزان تولید این ارز نرخ ثابتی داشته است. اما میزان تقاضا در خلاف جهت در حرکت است»

عملکرد این ارز در دو فصل گذشته نشان می دهد که تعداد فروشندگان در بازار در حال کاهش است. تعداد فروشندگان بازار بیت کوین به خصوص پس از هاوینگ کاهش پیدا کرد.

رسیدن به بازه ۱۸۰۰۰ اتفاق کوچکی نیست

قیمت بیت کوین در ۱۸ نوامبر از ۱۸۵۰۰ به ۱۷۲۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. این اتفاق تنها چند دقیقه پس از رسیدن به بالاترین رکورد سالانه این ارز روی داد. مقاومت شدید بازار به وضوح نشان داد که جایگاه های فروشی زیادی در بازه های بالاتر از ۱۸۵۰۰ دلار ایجاد شده بودند. کاهش ناچیز قیمت این ارز امروز به وضوح نشان داده است که این ارز از قدرت کافی برای عبور از سطح مقاومت سالانه برخوردار است.

 با توجه به تاثیر این عوامل به نظر می رسد که بانک مرکزی با تزریق پول بیشتر میزان تورم را افزایش دهد. به همین دلیل به احتمال زیاد باید در انتظار ادامه روند صعودی قیمت بیت کوین باشیم.

آماده خرید بیت کوین هستید. در رمزارز مارکت منتظر شما هستیم. با ما همراه باشید و دارایی خود را از خسارت های ناشی از تورم نجات دهید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/4-reasons-why-bitcoin-price-is-on-the-verge-of-a-new-all-time-high

Comments (0)
Add Comment