عجله نکنید، قیمت بیت کوین هنوز به اوج نرسیده است

 سرمایه گذاران نگران تکرار تاریخ بیت کوین هستند. آنها نمی خواهند کاهش ۳۰ درصدی سال ۲۰۱۹ را تجربه کنند اما داده ها نشان می دهند که افزایش قیمت بیت کوین هنوز به اوج نرسیده است.

افزایش قیمت بیت کوین امروز ۲۹ آبان ۱۳۹۹ مصادف با ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ به ۱۸۴۷۶ دلار رسید. بیت کوین در ادامه روند صعودی خود که از سپتامبر آغاز شده است به این قیمت دست پیدا کرده است.

روند صعودی قدرتمند بیت کوین پس از اصلاح قیمت ها در بازه ۱۷ هزار دلار با قدرت بیشتر به روند خود ادامه می دهد. برخی با مشاهده روند بیت کوین تصور می کنند که این بازه شباهت بسیار زیادی به بازه ۱۳۸۵۰ دلاری بیت کوین در سال ۲۰۱۹ دارد.

در آن زمان به دنبال یک روند افزایش بی سابقه، ناگهان با کاهش ۳۰ درصدی قیمت روبه رو شدیم. پی از سقوط قیمت ها بیت کوین بالاخره موفق شد روی۱۲۸۰۰ دلار به ثبات برسد.

 اگر اتفاقی مشابه این رویداد روی دهد، سرمایه گذاران باید در انتظار ۱۳۰۰۰ دلار باشیم. آیا در کنار سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین شاخص دیگری برای حرکت قیمت ها وجود دارد؟

در اولین گام باید مفاهیم بنیادی را تحلیل کنیم. قراردادهای آتی بازار افزایش پیدا کرده است. فروشنده ها برای پایبند ماندن به مفاد قرارداد تقاضای پول بیشتری کرده اند.

میزان خوش بینی سرمایه گذاران ۲۰ درصد افزایش داشته است. با نگاهی به نمودار بالا در می یابید که کسی در بازار بیت کوین علاقه چندانی به فروش دارایی های خود ندارد. حتی کاهش ۲۰۰۰ دلاری قیمت نیز آنها را به سمت فروش بیت کوین سوق نداده است. جالب اینجاست که میزان خوشبینی بازار بیت کوین از بازه معقول تجاوز نکرده است.

در نمودار بالا مشاهده می کنید که اندیکاتور پایه بازار از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است. اینطور به نظر می رسد که رویکرد کلی بازار به بیت کوین مثبت است.

 معامله گران Option  چندان خوش بین نیستند

 برای ارزیابی بهتر احساسات موجود در بازار بیت کوین، باید گزینه های اسپرد موجود را بررسی کنید. زمانی که بیت کوین ظرف مدت سه هفته از قیمت ۱۳۸۵۰ دلار افزایش پیدا کرد، بازار Option  یا اختیار معامله آمادگی لازم را نداشت. آنها با وجود افزایش قیمت بیت کوین همچنان از قیمت هایی استفاده می کنند که در صورت ادامه روند صعودی یا بازگشت روند نیز کارگشا باشد.

 بازار آپشن در ۳۰ روز گذشته حرکاتی گاوی را از خود نشان داده است. معالمه گران این بازار نیز علاقه چندانی به فروش دارایی های خود ندارند. همین امر شاخص skew را تا -۳۰ درصد کاهش داده است. با توجه به اینکه معامله گران حرفه ای بازار به دنبال گزینه های صعودی در بازار هستند. این موارد نشان می دهد که آنها در انتظار کاهش ناگهانی قیمت ها نیستند.

البته هرگز نباید تنها با مشاهده یک اندیکاتور در خصوص سرمایه گذاری های خود تصمیم گیری کنید. چرا که در این صورت ممکن است با اتفاقات غافلگیر کننده ای مواجه شوید. آنچه مسلم است این که بازار سال ۲۰۱۹ با آنچه امروز شاهد آن هستیم، تفاوت های فاحشی دارد.

 بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن تمام داده های موجود در خصوص سرمایه گذاری در بیت کوین تصمیم گیری کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که برگ برنده در دست کسی است که از تازه های بازار بیت کوین مطلع باشد. اخبار بیت کوین را در رمزارز مارکت دنبال کنید و برای ورود به بازار بیت کوین یا افزایش سرمایه خود تصمیم گیری کنید. آخرین افزایش قیمت بیت کوین را در لحظه از ما جویا شوید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/hodl-your-horses-bitcoin-options-data-says-18-5k-is-not-a-local-top

Comments (0)
Add Comment