فردی ۵ میلیون دلار بیت کوین به سرقت رفته را جابه جا کرد

اموال سرقتی از بازار Bitfinex بار دیگر رد و بدل می شود. این بازار در سال ۲۰۱۶ تحت حمله سایبری قرار گرفت و هک شد.میلیون ها دلار بیت کوین در این سرقت از بازار خارج شد.

در جریان این سرقت چیزی در حدود ۱۱۹.۷۵۶ بیت کوین از بازار به سرقت رفته است. برخی از این بیت کوین در این سال ها جابه جا شده اند. آخرین بار بیت کوین های مورد نظر روز دوشنبه معامله شدند.

اطلاعات موجود در Blockchain نشان می دهد که یک کاربر ناشناس ۲۷۰.۹۷۹۷۴ بیت کوین به ارزش ۵.۲۰ میلیون دلار را از والتی جابه جا کرده است.

این تعداد بیت کوین از آدرس ۱GytseWXyzGpmHkcv9uDzkU9D8pLaGyR5x منتقل شده است. به نظر می رسد که این آدرس با جریان هک بازار Bitfinex نیز در ارتباط بوده است. در حال حاضر کمتر از ۰۰.۱ بیت کوین در این آدرس برجای مانده است. این بیت کوین ها به حساب ناشناسی با این آدرس ۳MyXrfSg7JFXLa7bD6YF1GnomEr8EXYRnx منتقل شده است.

اقدام عاقلانه یک سارق

هکری که این سرقت را انجام داده است در طی این ۴ سال ۱ الی ۲ درصد بیت کوین ها سرقتی را خرج کرده است. اما به نظر می رسد که استراتژی حفظ دارایی و نفروختن آن برای این هکر کارساز بوده است. ارزش بیت کوین ها سرقتی در زمان سرقت ۷۲ میلیون دلار بوده و اکنون ارزش این دارایی ها به ۲.۳ میلیارد دلار رسیده است.

 در ماه ژوئن سارقان ۷۳۶ بیت کوین را از بازار Hydra در کشور روسیه سرقت کردند. تعدادی از این بیت کوین ها به بازار Bitfenix انتقال داده شد. در همان زمانی که فردی با آدرسی که در هک بازار Bitfinex همخوانی داشته ۳.۵۰۳ بیت کوین را جابه جا کرده است. ۲.۹۰۰  عدد از این سکه ها نیز در ماه اکتبر جابه جا شده اند. برخی از بیت کوین ها نیز در فواصل زمانی دیگری جابه جا شده اند.

 98 درصد بیت کوین های سرقتی برای ۴ سال دست نخورده باقی مانده است. شاید دلیل این اتفاق این باشد که هکر برای پولشویی ارزهای سرقتی با مشکل روبه رو بوده اند.

منبع

https://cointelegraph.com/news/someone-just-moved-5m-in-btc-from-the-2016-bitfinex-hack

Comments (0)
Add Comment