قبل از هدیه دادن رمزارز به عزیزان خود آموزش بدهید

به نظر می رسد که در شرایط فعلی رمزارز هدیه بسیار مناسبی برای عزیزانمان باشد. اما اگر قبل از هدیه دادن رمزارز آموزش های لازم را در اختیار آنها نگذارید، این هدیه برای آنها سودی نخواهد داشت.

 علاقه مردم به رمزارز افزایش پیدا کرده است. علت نیز روشن است، قیمت بیت کوین روز به روز در حال افزایش است. بیت کوین به به بالاترین حد خود رسیده است. همین امر سبب شده است که توجه افراد بیشتری به بازار بیت کوین جلب شود. محققان دانشگاه کمبریج به بررسی دقیق تر این پدیده پرداخت. به نظر می رسد که دارندگان بیت کوین در سراسر جهان به چیزی در حدود ۱۰۱ میلیون نفر می رسد. این گزارش ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ تعداد کاربرانی که هویت آنها تایید شده است به ۳۵ میلیون می رسد.

با چنین رشدی انتخاب رمزارز و بیت کوین به عنوان هدیه نباید بیش از اندازه غیر منتظره باشد. شیوع کرونا و قرنطینه اجتماعی در کنار حفظ فاصله اجتماعی باعث تغییرات زیادی را به وجود آورد. این امر تا حد زیادی از تعداد مهمانی ها و مراسم خوانوادگی کاسته است. بسیاری از ما دیگر قادر نیستیم برای تبریک سال نو میلادی یا جشن شب یلدا به دیدن عزیزان خود برویم. همین مسئله باعث شده است که به بیت کوین و دیگر رمزارزهای موجود در بازار بیش از هر زمان دیگری توجه شود. و آنها به عنوان هدیه ای مناسب برای عزیزان در نظر گرفته شود.

با وجود اینکه هدیه دادن رمزارز می تواند بسیار وسوسه کننده باشد؛ اما باید نکاتی را در نظر داشته باشید. فردی که این هدیه را برای او در نظر گرفته اید اطلاعی از دنیای رمزارز ندارد؟ بنابراین پیش از هدیه به او آموزش بدهید.

آموزش اولین گاو پیش از هدیه دادن رمزارز

بیل زیلک (Bill Zielke) مدیر بازاریابی BitPay در زمینه پرداخت های رمزارز فعالیت دارد. در این باره گفته است ارسال بیت کوین و دیگر رمزارزها مدت هاست که رواج پیدا کرده است. و افراد برای یکدیگر بیت کوین ارسال می کنند. اما او انتظار دارد که این اقدامات با فرارسیدن تعطیلات سال نو بیشتر شود. با وجود اینکه بیت کوین با روند صعودی خود توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. اما دیگر ارزهایی چون ریپل و اتر نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. میزان ارسال این ارزهای نیز به ترتیب ۸ و ۷ درصد در بازار BitPay افزایش پیدا کرده است.

 با این حال زمانی که صحبت از ارسال بیت کوین و دیگر رمزارزها برای کاربران جدید به میان می آید. آموزش مهمترین فاکتور است. زیلک در این باره می گوید سکه های بسیاری وجود دارند و راه ذخیره سازی هر کدام از آنها نیز متفاوت است. با در نظر گرفتن این نکته بهتر است آموزش را در اولویت قرار دهید. از طرفی باید اطلاعات لازم درباره والت ها را نیز در اخیار دریافت کننده قرار دهید. فردی که بیت کوین یا دیگر رمزارزها را به عنوان هدیه دریافت می کند باید با اصطلاحات و قوانین دنیای رمزارز آشنا باشد.

این جمله که «بدون کلید خبری از بیت کوین نیست» را به یاد داشته باشید. والت های سخت افزاری و کاغذی راهکار مناسبی برای ذخیره بیت کوین هستند، اما استفاده از این والت ها به مسئولیت پذیری بالایی نیاز دارد.

آگاهی برای دریافت رمزارز

دیو جوانز (Dave Jevans) در این باره می گوید پیش از ارسال بیت کوین برای عزیزان خود آنها را قواعد اولیه آشنا کنید. ارزش دارایی به میزان مسئولیت پذیری آنها بستگی خواهد داشت. دریافت کنندگان باید بدانندکه چطور از کلید شخصی خود مراقبت کنند. راهی برای بازیابی و محلی برای نگهداری رمزارزها را به آنها بیاموزید. در غیر این صورت ممکن است دارایی های خود را از دست بدهند.

برای کسانی که رویکرد بهتری را برای این مسئله در نظر گرفته اند، هدیه دادن رمزارز ایده مناسبی خواهد بود. یکی از فعالان رمزارز در یوتیوب در این باره گفته است:

«از این ایده که به تازه وارد ها نحوه استفاده از والت کاغذی یاد داده شود استقبال نمی کنم. این مفهوم برای آنها بسیار سخت و پیچیده خواهد بود. اگر کاربری کلید شخصی خود را از دست بدهد، تمام دارایی او نیز بر باد می رود و هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد. اما در کوین بیس (Coinbase) دسترسی به حساب کاربری به مراتب ساده تر خواهد بود.»

با وجود اینکه کوین بیس معروف ترین و محبوب ترین پلتفرم خرید و فروش بیت کوین در تمام آمریکاست، اما یک نقطه ضعف دارد. بازارهایی نظیر کوین بیس هنگامی که قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرده است با مشکلات تکنیکی روبه رو شده اند. این در حالی است که کاربران همیشگی به خوبی با این مشکلات آشنا هستند؛ این امر می تواند برای یک تازه وارد گمراه کننده باشد.

راه های جایگزین برای هدیه دادن رمزارز

در حالی که ارسال رمزارز به والت شخصی دیگر متدوال ترین راه برای هدیه دادن بیت کوین است، اما گزینه دیگری نیز وجود دارد. شما همواره می توانید از ضامن بانکی و کارت های هدیه نیز برای هدیه دادن استفاده کنید.

به گفته زیلک تعداد زیادی از کاربران BitPay بیت کوین دیگر رمزارزهای خود را در قالب کارت هدیه برای عزیزان خود ارسال کرده اند. در طول ماه نوامبر خرید بیت کوین و دیگر رمزارز ها در قالب کارت هدیه بیشتری بخش از فعالیت های این بازار را به خود اختصاص داده است. او در این باره می گوید با وجود خرده فروش هایی مانند آمازون که کارت هدیه بیت کوین را می پذیرند، به نظر می رسد که این هدیه برای دریافت کننده بسیار جذاب باشد.

اهدا بیت کوین نیز افزایش پیدا کرده است

در کنار هدیه دادن بیت کوین به عزیزان، اهدا بیت کوین نیز با اسقبال مواجه شده است. علاوه بر این امسال شاهد راه اندازی موسسات خیریه بسیاری بوده ایم. این موسسات رمزارزها را برای کمک به نیازمندان به کار گرفته اند.

 به عنوان مثال خیره Giving Back در تاریخ ۱ دسامبر از کاربران خواست که برای نجات کودکان گرسنه و جامه مبتلایان سرطان در آمریکا به این خیریه رمزارز اهدا کنند. مدیران این خیره اعلام کرده اند مبالغی که امسال برای کمک به این افراد جمع شده به مراتب بیشتر از سال گذشته بوده است.

 الکس ویلسون موسس خیریه Giving Back در گفتگو با کوین تلگراف اعلام کرده است که اهدا رمزارز برای کمک به دیگران ایده فوق العاده ای بوده است. او در ادامه گفت که افزایش قیمت بیت کوین در سال جاری باعث شده است که مردم رمزارز بیشتری را به خیریه اهدا کنند.

خیریه Salvation Army یکی از بزرگترین خیریه ها در تمام دنیا نیز امسال اعلام کرده است که بیت کوین و اتریوم را می پذیرد. این خیریه در مقاله ای که به تازگی در بلاگ این خیریه منتشر شده اعلام کرد که انتقال این ارز ها به مراتب ساده تر از انتقال دیگر ارزهاست.

سال آینده سال باشکوهی برای بیت کوین است

راه های متفاوتی برای هدیه دادن رمزارز در سال جاری وجود دارد، اما مهمترین نکته پیش از هدیه دادن بیت کوین و دیگر رمزارزها این است که باید آموزش های لازم را در اختیار افراد قرار دهید. علاوه بر این مشخص است که استفاده گسترده از رمزارز هنوز آنچنان که باید متداول نشده است. به این ترتیب به نظر می رسد که سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش استفاده از این رمزارز برای موارد دیگری باشیم. به احتمال زیاد سال آینده رمزارز به هدیه بسیار ارزنده ای برای مناسبت های خاص بدل شود.

 با خرید بیت کوین برای عزیزان خود آنها را با ارز دنیای فردا آشنا کنید. پیش از ارسال رمزارز برای عزیزان خود، آموزش های لازم را در اختیار آنها قرار دهید. دنیای رمزارز برای کسی به تازگی قدم به این دنیا می گذارد، بسیار پیچیده خواهد بود. اگر این ارز را برای هدیه دادن انتخاب کرده اید، بهتر است اطلاعات و آموزش های لازم را نیز در اختیار آنها قراردهید.

 این نکته را به یاد داشته باشید که خرید بیت کوین در شرایط فعلی یکی از بهترین سرمایه گذاری های شما خواهد بود. با در نظر گرفتن این نکته با در رمزارز مارکت همراه باشید. در اولین فرصت بیت کوین را به سبد دارایی خود و عزیزان خود اضافه کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/gifting-crypto-to-loved-ones-this-holiday-educate-them-first

Comments (0)
Add Comment