قبول رمزارز در حراجی یک الماس

قبول رمزارز در حراجی Sotheby’s برای یک الماس گران قیمت به تازگی اعلام شده است. این حراج که قرار است ماه آینده در هنگ کنگ برگزار شود با قبول رمزارز و ارزهای فیات یک الماس ۱۰۱.۳۸ قیراطی را به فروش می رساند.

قیمت این الماس حدود ۱۱۸ میلیون دلار هنگ کنک معادل ۱۵ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است. این قیمت در زمان نگارش این خبر معادل ۴۵۴ بیت کوین با قیمت ۳۲۹۷۴ دلار می باشد.

قبول رمزارز در حراجی Sotheby’s مسبوق به سابقه است. این حراجی پیش از این سابقه قبول اتر (ETH) را نیز در کارنامه خود داشته است.

پتی ونگ (Patti Wong) رئیس این حراجی که با عنوان ” قدیمی ترین نماد ارزش” به این الماس اشاره می کند نام این حراجی را “کلید ۱۰۱۳۸” نامیده است. به نظر می رسد این نام به کلیدهای خصوصی در رمزارزها اشاره داشته باشد.

قبول رمزارز در حراجی ها چقدر منطقی است؟

۲۰۲۱ سال غیر قابل پیش بینی برای بیت کوین بوده است. قیمت بیت کوین بعد از رسیدن به مرز ۴۰۰۰۰ دلار در بیست و چهار ساعت گذشته ۵% کاهش داشته است. با این حال ممکن است معاوضه کردن چنین سرمایه ای با یک الماس چندان عاقلانه بنظر نرسد. عده زیادی در جهان برای جواهرات پول پرداخت می کنند. اما همچنان ارزش سرمایه گذاری الماس از بیت کوین به مراتب پایین تر است.

نیکی اپنهایمر (Nicky Oppenheimer) رئیس سابق شرکت الماس دی بیرز (De Beers) می گوید: الماس ذاتا سنگ بی ارزشی است. این کمپانی که مدت زیادی امتیاز انحصاری استخراج الماس را داشته میتواند عرضه جهانی را محدود و قیمت ها را بالا ببرد. اپنهایمر ادامه می دهد: الماس سنگ کمیابی نیست. نسبت به بسیاری از سنگ ها نیز عمر کمتری هم دارد. چنین اظهار نظری معنی تازه ای به ایموجی “دستان الماس” که بین کاربران رمزارزها محبوب شده است می بخشد.

با این همه پیش از این نیز خریداران قیمت های بسیار بالایی را برای اجناس این حراجی پرداخت کرده اند. بخصوص از زمانیکه قبول رمزارز در حراجی Sotheby’s و دیگر حراجی ها اعلام شده است. بطور مثال ماه گذشته یک حراجی در لندن یک کریپتوپانک (CryptoPunk) را به قیمت ۱۱.۸ میلیون دلار به فروش رساند. حراجی Sotheby’s  همچنین اعلام کرده است که در تاریخ ۲۳ ژوئن یک توکن غیر قابل معاوضه را به مزایده خواهد گذاشت.

 در آخر

به نظر می رسد پای رمزارزها به حراجی های هنری نیز باز شده است. هرچند که ممکن است با توجه به کاهش ارزش بیت کوین در ماه های اخیر این موضوع چندان منطقی به نظر نرسد. اما قبول رمزارز در حراجی ها یکی از نشانه های این موضوع است. به تازگی یک حراجی در هنگ کنگ اعلام کرده است که برای یک الماس ۱۵ میلیون دلاری رمزارز نیز می پذیرد. با توجه به اظهار نظرهای مختلف در این زمینه به نظر می رسد این روند ادامه خواهد داشت.

آیا با قبول رمرزارز در حراجی ها قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت؟

ورود به بازار حراجی ها خرید و فروش رمزارز را رونق خواهد بخشید؟

در رمزارز مارکت تازه ترین اخبار مربوط به حراجی ها دنبال کنید.

https://cointelegraph.com/news/sotheby-s-will-allow-people-to-trade-their-crypto-for-an-intrinsically-worthless-rock

Comments (0)
Add Comment