قدرت خرید بیت کوین ؛ با یک دلار می توان چند برگر خرید؟

با یک دلار می توان چند برگر خرید؟ راه بهتری برای پی بردن به قدرت خرید بیت کوین وجود ندارد؟ اصلا چرا باید به این سوال پاسخ بدهیم؟

بیت کوین از سوی رستوران های زنجیره ای مک دونالد ارزیابی شده است. اینطور به نظر می رسد که قدرت خرید هر بیت کوین در مقایسه با سال ۲۰۱۷ به شدت افزایش پیدا کرده است. این امر به خودی خود نشانه دیگری از افزایش پذیریش و ارزش این دارایی است.

شاخص قدرت خرید یا PPI برای بیت کوین به بررسی این مسئله پرداخته است که با یک بیت کوین می توان چند عدد بیت کوین خرید. اینطور که به نظر می رسد در ازای یک بیت کوین ۶۳۴۱.۲۶ برگر مک دونالد پز به شما تحویل داده می شود.

آخرین باری که قدرت خرید این رمزارز تا این اندازه افزایش پیدا کرده است سال ۲۰۱۷ بود. در ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۷ ارزش یک بیت کوین برابر ۶۳۵۸.۵ برگر بود. در جریان خرسی که در سال ۲۰۱۹ شاهد آن بودیم شاخص قدرت خرید یا PPI بیت کوین برای خرید برگر برابر با ۱۲۰۰ بود.

شاخص قدرت خرید این ارز بر اساس شاخص Big Mac سنجیده می شود که سال ۱۹۸۶ از سوی the Economist به عنوان روشی برای سنجش ارزش پول معرفی شد. اگرچه این شاخص در آغاز تنها یک شوخی به نظر می رسید، اما به یکی از قدرتمندترین شاخص های بازار تبدیل شد و در فضاهای دانشگاهی نیز به کار گرفته می شود.

 افزایش قدرت خرید بیت کوین

این شاخص از آغاز اکتبر ۴۱ درصد افزایش داده است. در همین بازه زمانی قیمت بیت کوین نیز ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده است. اگر بخواهیم قیمت این ارز را در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته بررسی کنیم، متوجه می شویم که بیت کوین در این مدت ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

 اگر ۶۳۵۸.۵ برگر برای شما کافی نیست بهتر است منتظر افزایش قیمت این ارز باشید. در آینده ای نه چندان دور می توانید تمام برگرهای یک ایالت را خریداری کنید. برای خرید و فروش بیت کوین مردد هستید. بهتر است قبل از هر کاری اطلاعات خود را درباره این ارز افزایش دهید. ما در تمام مسیر همراه شما خواهیم بود. در رمزارز مارکت منتظر شما هستیم.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-burgernomics-this-is-how-many-big-macs-you-can-buy-with-1-btc

Comments (0)
Add Comment