قدم های ساده برای آغاز خرید و فروش بیت کوین و کسب درآمد

برای سرمایه گذاری در دنیای بیت کوین به سرمایه های هنگفت نیاز ندارید. لازم است بدانید که خرید و فروش بیت کوین و کسب درآمد به اندازه که تصور می کنید دشوار نیست. همزمان با ادامه روند صعودی بیت کوین، ترس جا ماندن از غافله یا FOMO نیز روز به روز بیشتر می شود.

 در تاریخ ۱۸ نوامبر بیت کوین مرز قیمت را از ۱۸ هزار دلار شکسته است. این ارز برای اولین باز از دسامبر ۲۰۱۷ رکورد تازه ای را ثبت کرده است. این ارز ۱۰ درصد با بالاترین رکورد خود فاصله دارد.

 برخی از تحلیل گران تصور می کنند که رسیدن به قیمت ۲۰ هزار دلاری پایان ماجرا نیست. بیت کوین در آینده ای نه چندان دور قیمت ۱ تریلیون دلاری را نیز تجربه می کند. ممکن است برای وارد شدن به بازار بیت کوین هنوز فرصت داشته باشید. بنابراین بهتر است بیش از منتظر نمانید و به دنیای رمزارز بپیوندید.

 موجود بیت کوین تنها ۲۱ میلیون سکه است، اما شما برای در اختیار داشتن این ارز نیازی به هزاران دلار ندارد. میتواند خرید بیت کوین را از مبالغ اندک آغاز کنید. می توانید تنها ۱۵ دلار در این بازار سرمایه گذاری کنید. در ازای این مبلغ و با قیمت فعلی ۰.۰۰۰۸ بیت کوین در اختیار خواهید داشت.

 سرمایه گذاری و خرید بیت کوین کار چندان پیچیده ای نیست. در ادامه شما را با نکاتی آشنا می کنیم که شما را در این راه یاری می کند.

یک بازار معاملاتی سرشناس را انتخاب کنید

اولین و مهمترین گام برای خرید و فروش بیت کوین و کسب درآمد انتخاب بازار رمزارز است. احتمالا نام بازارهای سرشناسی مانند بایننس و کوین بیس را شنیده باشید. اما واقعیت این است که بیش از ۴۰۰ بازار رمزارز در سراسر جهان وجود دارد.

برای انتخاب بهترین بازار معاملاتی برای خرید بیت کوین این نکته را در نظر بگیرید که آیا بازار مورد نظر از اعتبار کافی برای خدمات دهی در زمینه رمزارز برخوردار است؟ آیا بازار مورد نظر خدمات خود را برای مردمان کشور شما نیز در نظر گرفته است؟ برای پیدا کردن چنین بازارهایی بهتر است از ابزارهایی مانند  CoinMarketMap یا CoinGecko  استفاده کنید. از سوی دیگر بهتر است حجم معاملاتی که در هر یک از این بازارها انجام می شود را در تصمیم گیری در نظر بگیرید. تحقیقات خود را در این زمینه افزایش دهید. آخرین اخبار و رویدادهای دنیای رمزارز را بررسی کنید.

میزان کارمزد، نحوه دریافت وجه و میزان امنیت دارایی موجود در بازار را مورد تحقیق و بررسی قرار دهید. در داخل از ایران نیز پیدا کردن بازاری که چنین خدماتی را در اختیار شما بگذارد، کار ساده ای نخواهد بود. به شما پیشنهاد می کنیم همراهی با بازار رمزارز مارکت را تجربه کنید. در این بازار علاوه بر اطلاع از آخرین اخبار، قیمت لحظه به لحظه این ارز را نیز در اختیار دارید. از طرفی دارایی خود را در سایت به کار گرفته اید که در داخل و خارج از ایران فعالیت دارد و پیشنیه درخشانی را از خود بر جای گذاشته است.

در بازار ثبت نام کنید واقدامات امنتی را انجام دهید

 در قدم عدی شما باید حساب کاربری خود را در این بازار ایجاد کنید. مراحل مربوط را پشت سر بگذارید. افتتاح حساب در بسیاری از بازارهای رمز ارز رایگان است. به عنوان بایننس برای افتتاح حساب وجهی دریافت نمی کند. شما به تلفن همراه و آدرس ایمیل برای ایجاد این حساب کاربری نیاز خواهید داشت.

برخی از بازارها مانند Coinbase و BitMEX اطلاعات بیشتری را دریافت می کنند. بنابراین شاید لازم باشد گذرنامه و دیگر مدارک شناسایی خود را نیز به همراه داشته باشید.

تایید دو مرحله ای را فعال کنید

این نکته را به یاد داشته باشید که مهمترین مسئله تامین امنیت دارایی های شماست. بنابراین بهتر است همواره از تایید دو مرحله ای برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنید. این شیوه از تایید امنیت اطلاعات شخصی شما را به مراتب افزایش می دهد. به این ترتیب هکر نیز قادر به سوءاستفاده از دارایی شما نیستند. تایید از طریق گوگل نیز راهکار خوبی برای تامین امنیت حساب کاربری شما خواهد بود.

شیوه پرداخت مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

راه های متفاوتی برای پرداخت هزینه بیت کوین وجود دارد. ارز های بدون پشتوانه را در ازای خرید بیت کوین می پردازید و دارایی دیجیتال خود را در اختیار خواهید داشت. امکان خرید با حساب های اعتباری نیز در برخی از بازارهای میسر شده است. شیوه مرود نظر خود را انتخاب کنید.

برخی از بازارها نیز به کاربران اجازه می دهد که بیت کوین را به صورت مستقیم از دیگر کاربران خریداری کنند. در این حالت از یک سرویس همتا به همتا استفاده می شود. کاربران قادر خواهند بود که پیشنهاد دیگر کاربران را بررسی و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. برخی دیگر به کاربران اجازه می دهند که با استفاده از شرکت های واسطه ای مانند پی پل ارز دیجیتال خریداری کنند.

 خرید را آغاز کنید

اکنون که دیگر آماده خرید بیت کوین هستید باید بدانید که باید در خصوص میزان سرمایه ای که می خواهید در این بازار سرمایه گذاری کنید مطمئن شوید. به یاد داشته باشید که بهتر است سرمایه گذاری را با تحقیق فراوان انجام دهید. بررسی های لازم را انجام دهید و تصمیم بگیرید، حاضرید روی چه میزان از دارایی خود ریسک کنید. سرمایه گذاران بزرگی مانند مارکت کیوبان (Mark Cuban) سابق بر این گفته اند که بهتر است ۱۰ درصد از پس انداز خود را در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کنید.

رمزارزهای زیادی را در بازار معاملاتی نگهداری نکنید

به محض اینکه تعداد بیت کوین را خریداری کردید. زمان آن می رسد که از رمزارزهای خود مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که نگهداری از رمزارزها در بازارهای معاملاتی خطرات متعددی را برای دارایی شما در پی خواهد داشت. بازارها به دلایل متفاوتی در معرض هک و حملات سایبری هستند.

 برای تامین امنیت بیت کوین بهتر است از والت های سرد یا کاغذی استفاده کنید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و اطلاعات خود را در زمینه خرید و فروش بیت کوین و کسب درآمد و نگهداری از این ارز افزایش دهید. به این ترتیب بدون اینکه دارایی خود را به خطر بیندازید، در بازار رمزارز سرمایه گذاری می کنید. با ما در تماس باشید و اطلاعات خود را درباره این بازار افزایش دهید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/simple-steps-to-get-started-trading-bitcoin

Comments (0)
Add Comment