قیمت بیت کوین ۱۸ هزار دلار؛ اما پیش از صعود، درانتظار سقوط هستیم

 تلاش گاوها مفید واقع شد؛ قیمت بیت کوین به ۱۸ هزار دلار رسید. اما تحلیل گران در انتظار اندکی کاهش در قیمت ها هستند. آنها می گویند اگر بیت کوین بخواهد رکورد تازه ای را ثبت کند باید اصلاحی در قیمت ها روی دهد.

 بیت کوین برای اولین بار پس از سه سال رکورد ۱۸ هزار دلاری را تجربه می کند. در تاریخ ۱۷ نوامبر قیمت بیت کوین پس از افزایش حجم معاملات به ۱۷۸۵۸ دلار رسید. بسیاری از تحلیل گران تصور می کردند که بازه ۱۷۱۰۰ تا ۱۷۳۰۰ سطح مقاومتی جدیدی برای بیت کوین خواهد بود. اما این رمزارز با قدرت تمام و بدون هیچ مقاومتی از این بازه عبور کرده است.

 تحلیل گران چه می گویند

هم بنیان گذار Decentrader اعلام کرده است که قیمت بیت کوین در بازه کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه می دهد. البته این اتفاق در صورتی روی می دهد که سطح مقاومت فعلی همچنین به اثرگذاری خود ادامه دهد.

 او که یکی از تحلیل گران به نام دنیای رمزارز است با انتشار توییتی و با اشاره به نمودار بالا اعلام کرد:

«حرکت قیمت ها در شرایط فعلی به سادگی می تواند به روند خود ادامه دهد.»

 در  تصویر بالا نمودار هفتگی بیت کوین را مشاهده می کنید. این نمودار نشان می دهد که بیت کوین تنها در یک قدمی رسیدن به ۱۹۷۶۳ قرار دارد. این رمزارز در سال ۲۰۱۷ به این بازه قیمتی دست یافت. اکنون گویا مقاومتی در بازه ۱۷ هزار دلاری مشاهده می شود.

تحلیلگران معتقد هستند که قیمت بیت کوین می تواند در بازه ۱۷۵۰۰ تا ۱۷۷۰۰ استحکام پیدا کند. اما گاوها به این میزان بسنده نخواهند کرد و تمام تلاش خود را برای افزایش قیمت این رمزارز انجام می دهند. بیت کوین تا به این لحظه و از زمانی که از سطح مقاومتی ۱۶ هزار دلار عبور کرد ۱۳.۰۶ درصد افزایش را تجربه کرده است.

بازار در شرایط فعلی بسیار سلامت است و با قدرت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. مسئله اینجاست که قیمت ها تا چه زمانی به این روند ادامه می دهند و چه زمانی شاهد ثبات قیمت ها خواهیم بود.

آیا اصلاحی در قیمت ها روی می دهد؟

بیت کوین با شتاب فراوان از ۱۷ هزار دلار عبور کرده است و همه نگاه ها به سمت این ارز معطوف شده است. آیا بیت کوین به روند خود ادامه خوهد داد یا با نزدیک شدن به رکورد سال ۲۰۱۷ عقب نشینی می کند.

Blom در این باره می گوید:

«اگر این هفته موفق شویم که قیمت بیت کوین را به ۱۹۰۵۰ برسانیم، باید در انتظار عقب نشینی قیمت ها به مرز ۱۷ هزار دلار باشیم. در شرایط فعلی سرمایه گذاران بسیاری دارایی خود را در این بازار سرمایه گذاری کرده اند، آنها با بازگشت قیمت ها در بازار بیت کوین آشنایی ندارند. بیت کوین در گذشته در چنین شرایطی عقب نشینی شدیدی را تجربه می کرد. اما اینبار گویا چنین اتفاقی اندکی بعید است.»

در سال ۲۰۱۷ خرده سرمایه گذارهای قیمت بیت کوین را افزایش دادند و میزان FOMO موجود در بازار بسیار زیاد بود. اما در سال ۲۰۲۰ اوضاع در بازار بیت کوین به کلی متفاوت است.

در سال ۲۰۲۰ تمام اخبار حاکی از خرید بیت کوین توسط موسسات مالی بزرگ بوده است. اطلاعات نشان می دهد که افزایش حجم معاملات در بازار به دنبال دخالت دست های بزرگتری روی داده است. Blom در ادامه افزود:

«بازار در حقیقت اکنون روی نشان می دهد که پول های واقعی اکنون وارد فضای بیت کوین شده اند. به همین دلیل شاید اصلاحاتی که در انتظار آن بودیم به شدت گذشته نباشد. شاید اینبار میزان کاهش قیمت پیش از ادامه روند صعودی بسیار ناچیز باشد.»

آماده ورود به بازار رمزارز هستید؟

قیمت بیت کوین به شکل بی سابقه ای به روند افزایش خود ادامه داده است. این رمزارز رکورد ۱۸ هزار دلار را در دست دارد و با شور و اشتیاق فراوان به مسیر خود ادامه می دهند. کسانی که در حوزه خرید و فروش بیت کوین فعالیت دارند تصور می کنند که باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم. اما آنچه مسلم است حضور سرمایه گذاران قدرتمندی است که در گذشته در این بازار حضور نداشته اند. همین امر می تواند از کاهش شدید قیمت ها در روند اصلاحی جلوگیری کند.

 اگر تا این لحظه با خرید بیت کوین به سرمایه گذاران بازار رمزارز نپیوسته اید، اکنون زمان آن است که با تمام قوا برای حضور در این بازار آماده شوید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و از آخرین اخبار و اطلاعات مطلع شوید. آگاهی همان چیزی است که شما را به یک سرمایه گذار موفق تبدیل خواهد کرد. آیا سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده است؟ آیا هنوز برای ورود به این بازار دچار شک و دودلی هستید؟ ما در رمزارز مارکت آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم و مسائلی که تاکنون برای شما مبهم بوده اند را روشن خواهیم کرد.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/traders-expect-shallow-bitcoin-price-pullback-before-new-all-time-high

Comments (0)
Add Comment