ماینرهای بیت کوین بالاترین سود سالانه را تجربه کردند

میزان سود روزانه ماینرهای بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است. در سال جاری ماینرها چنین بازه ای را تجربه نکرده اند. اکنون سود روزانه آنها برابر است با ۲۰ میلیون دلار.

در شرایط فعلی شاخص سود روزانه ماینرها از سرمایه گذاری در بیت کوین رکورد قبل از هاوینگ را بار دیگر تجربه می کند.

اطلاعات به دست آمده از Galsnode تحلیل گر بازار رمزارز حاکی از آن است که میزان سود روزانه ماینرها برابر با سود روزانه آنها پیش از هاوینگ است. این درحالی است که در آن زمان پاداش استخراج دو برابر شرایط فعلی بود.

 در زمان هاوینگ بیت کوین در می سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین در حدود ۹ هزار دلار بود. در تاریخ ۱۸ نوامبر این مبلغ دو برابر شده و به ۱۸ هزار دلار رسیده است. از نظر تئوری ماینرها باید برای تامین منابع موردنیاز خود دارایی های بیشتری را به پول نقد تبدیل کنند. اما وجود هزینه بالای استخراج سودی خوبی عاید آنها می شود. قیمت بالای بیت کوین سود بیشتری را در پی داشته است.

تخیمن سود ماینرهای بیت کوین

سایت Blockchain.com ارزش پاداش بلاک های استخراج شده را برآورد و کارمزدهای دریافت شده را نیز برای تاریخ ۱۸ نوامبر محاسبه کرده است. محاسبات به عمل آمده خبر از سود ۲۱.۲ میلیون دلاری ماینرهای می دهد.

۶ ماه می آخرین باری بود که سود ماینرها به این اندازه بود. در آن زمان سود روزانه بیت کوین ۲۰.۶ میلیون دلار بود. پس از هاوینگ بیت کوین پاداش استخراج بیت کوین از ۱۲.۵ بیت کوین به ۶.۲۵ بیت کوین رسید، میزان سود روزانه ماینرهای بیت کوین کاهش پیدا کرد و به ۷ میلیون دلار رسید.

ماینرها به دنبال خبر شیوع بیماری کرونا و افت شدید قیمت بیت کوین ظرف مدت یک هفته، کاهش شدید قیمت بیت کوین را تجربه کردند.

معیار دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد ماینرها خوشحال هستند و شبکه از سلامت کامل برخوردار است، هش ریت است. هش ریت در شرایط فعلی به شدت افزایش پیدا کرده است و تنها ۱۰ درصد با بالاترین رکورد خود فاصله دارد. هش ریت به دنبال پایان فصل بارندگی مهاجرت کردند. در آن زمان هش ریت ۳۷ درصد کاهش را تجربه کرد و به ۹۸ اگزاهش در ثانیه رسید.

از آن زمان تاکنون این معیار به ۱۴۳.۴ EH/s رسیده است. برخی می گویند هش ریت ارتباط مستقیمی با قیمت بیت کوین دارد. اکنون هش ریت بالاترین رکورد خود یعنی ۱۵۷.۶ EH/s تفاوت چندانی ندارد.

همراهی هش ریت با بیت کوین

نمودارهای فعلی میزان سود روزانه ماینرها نشان می دهند که هش ریت درست در بهترین زمان ممکن و برای تقویت روند گاوی افزایش پیدا کرده است. به نظر می رسد که روند صعودی بیت کوین رکورد تازه ای را برای این رمزارز بر جای بگذارد.

 اکنون شما نیز از جزئیات ارزشمند دنیای رمزارز مطلع هستید. زمان آن رسیده است که از اطلاعاتی که در اختیار دارید استفاده کنید. از سایت رمزارز مارکت بازدید کنید و با اطلاع از آخرین قیمت های بیت کوین این ارز را به سبد سرمایه خود اضافه کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-mining-revenue-hits-yearly-high-after-return-to-pre-halving-levels

Comments (0)
Add Comment