مصادره بیش از ۲۹ میلیون یورو بیت کوین به جرم پول شویی

دادگاهی در روتردام دو معامله گر بیت کوین در هیلفرسوم هلند را به جرم پولشویی به ۲ و ۲.۵ سال زندان محکوم کرد. دادگاه در حالی این حکم را ابلاغ کرد که دولت چیزی در حدود ۲۹ میلیون یورو را تصاحب کرده است.

طبعیت این رمز ارز سبب شده است که احتمال استفاده از این ارز در پول شویی ها به حداقل برسد. اما هنوز هستند کسانی که تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می گیرند. آنها سعی می کنند با استفاده از این ارز  دیجیتال پول های موجود را به گردش در آورند.

جالب اینجاست که در اکثر موارد نیز ناکام هستند. در آخرین مورد مقامات قضایی یک زوج هلندی در هیلفرسوم را به چند سال زندان محکوم کردند.

دستگیری زوج متهم به پولشویی با ۲۵۳۲ بیت کوین

پیرو گزارش های منتشر شده در روزنامه NL Times   دادگاهی در روتردام زوجی را به جرم جابه جایی بیش از ۱۶ میلیون یورو در طی ۲.۵ گذشته محکوم کرد.

مرد به ۲ سال و زن نیز به ۲.۵ حبس محکوم شدند. مقامات قضایی ۲۵۳۲ بیت کوین به ارزش ۲۹ میلیون یورو را تصاحب  کردند. از این گذشته چیزی در حدود ۲۵۰ هزار دلار پول نقد نیز از این زوج تصاحب شده است.

در میان اموال مصادره‌شده گوشی های تلفن همراه‌، تجهیزات کامپیوتری، جواهرات نقره، ساعتی لوکس و یک خودرو نیز مشاهده می شود.

‌این زوج برای چرب کردن سبیل شرکتی که بنا بود این موضوع را نادیده بگیرد، ۴۵ هزار دلار صرف کردند. آنها همچنین در مجموع چیزی در حدود ۱۳۸ یورو و ۴۰ هزار دلار را از دست دادند.

پولشویی در بازار رمز ارز

این زوج با استفاده از وب تاریک مشتریان مورد نظر را پیدا کردند. به این ترتیب اقدامات لازم را برای خرید و فروش بیت کوین به شکل ناشناس انجام دادند.

در تراکنش های بیت کوین که غالبا در فضاهای عمومی انجام می شود، طرفین کارت شناسایی یکدیگر را ملاحظه نمی کنند. درواقع تمام خرید و فروش ها به صورت ناشناس انجام می شود.

 موضوع پول شویی به همین جا ختم نمی شود، بانک ها و موسسات مالی بزرگی نیز در این اقدام کثیف دست دارند و تریلیون ها دلار جابه جا می کنند.

به گزارش Surfaced بانک هایی از قبیل HSBC، Standard Charted، بانک آمریکا، JPMorgarn وغیره در این حوزه فعالیت دارند. اینطور که به نظر می رسد این کمپانی ها برای سالیان متمادی سود قابل توجهی را در قالب کارمزد برای انتقال مبالغ هنگفت دریافت کرده اند.

 منبع

https://cryptopotato.com/e29-million-worth-of-bitcoin-seized-following-money-laundering-schemes/

Comments (0)
Add Comment