معامله گران بیت کوین ناامید شده اند؛ بیت کوین ۱۹۵۰۰۰ دلار را پس می زند

قیمت بیت کوین در حدود ۱۹ هزار دلار به ثبات رسیده است. اما معامله گران بیت کوین نگران کاهش قیمت ها هستند.

بیت کوین قیمت ۱۹۵۰۰ دلاری را پس زده است. همین امر سبب شده که اعتماد معامله گران به بازار رمزارز کاهش پیدا می کند. 

قیمت بیت کوین با رسیدن به ۱۹۵۰۰ به سرعت سقوط می کند

برخی از معامله گران بیت کوین بر این باور هستند که این رمزارز وارد مرحله ثبات شده است. در این صورت احتمال افزایش قیمت و عبور از ۲۰ هزار دلار نیز وجود دارد. به این ترتیب در آینده نه چندان دور باید شاهد افزایش قیمت این ارز باشیم.

سطح مقاومت بیت کوین

معامله گران در بازه زمانی کوتاه مدت دو سطح مقاومت و حمایت حیاتی را برای بیت کوین پیش بینی کرده اند. نخست سطح ۱۸۵۰۰ دلار که برای اطمینان از ادامه روند صعودی بسیار حیاتی است. در این حالت قدرت همچنان در اختیار گاوها باقی می ماند. دومین سطح نیز سطح مقاومت ۱۹۵۰۰ است که تاکنون نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. اگر بیت کوین از ۱۹۵۰۰ دلار افزایش پیدا کند، معامله گران انتظار دارند که رکورد تازه ای در تاریخ بیت کوین به ثبت برسد.

در همین حال معامله بیت کوین از هر زمان دیگری دشوار تر شده است، چرا که میزان نوسانات موجود در این بازار بسیار افزایش پیدا کرده است. در طول هفته گذشته هربار که بیت کوین قیمت ۱۹۵۰۰ دلاری را آزموده است تعداد جایگاه های فروش نیز بیشتر شده است.

 یک معامله گرا ناشناس می گوید:

«چیزی که در مورد تغییرات قیمت آزاردهنده است، این است که اگر معامله ای که در نظر دارم، امکان پذیر نشود باید با شکست و نزول بیت کوین همراه شوم.»

نهنگ های بازار رمزارز

 نهنگ ها در این بین دارایی خود را به قیمتی پایین تر از بهای همیشگی بازار می فروشند، همین امر سبب شده است که بیت کوین در روزهای اخیر نوسانات شدید را تجربه کند.

کی یونگ جو (Ki Young Ji) در پاسخ به سایت Cointelegraph گفته است نهنگ ها و ماینر های با فروش بیت کوین های خود بیت کوین را در معرض خطر اصلاح قیمت قرار داده اند. این امر نشان می دهد که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، بیت کوین بازار بی ثباتی را تجربه می کند و پس از مدتی با اصلاحات بیشتری نیز روبه رو خواهد شد.

 او در ادامه افزود نهنگ ها دارایی خود را وارد بازار کرده اند، اما تا این لحظه بیت کوین ها خود را نفروخته اند. به نظر می رسد آنها در انتظار افزایش قیمت بیت کوین و فروش دارایی خود هستند. او در ادامه صحبت های خود افزود:

«با نگاهی به جریان ورودی بیت کوین متوجه می شوید که ظرف چند ساعت گذشته این معیار به دو بیت کوین رسیده است. زمانی قیمت به ۲۰ هزار دلار نزدیک شده بود این معیار نیز برابر با ۲.۵ بیت کوین بود. بانگاهی به معیارهای موجود در بازار در می یابیم که نهنگ ها قصد ندارند بازار را ترک کنند. تنها بیت کوین های خود را در بازار نگه می دارند که در صورت نیاز به سرعت آنها را بفروشند. اما ماینر های به شدت در حال فروش بیت کوین هستند.»

سناریوی گاوی بیت کوین

اگر بیت کوین از ۱۹۵۰۰ دلار عبور کند، خریداران کنترل بازار را در دست می گیرند. گاوها در انتظار این اتفاق هستند، حال آنکه خرس ها در این فکر هستند که بیت کوین تا ۱۸۵۰۰ دلار کاهش پیدا کند و به ثبا برسد.

اگر گاوها موفق شوند، بازه ۱۹۵۰۰ دلار سکوی پرش تازه ای برای بیت کوین خواهد بود. به نظر می رسد که این ارز به روند صعودی خود ادامه می دهد. در همین حال شرکت MicroStrategy با ارزش۳ میلیارد دلار ۵۰۰ میلیون بیت کوین به دارایی خود افزوده است. این شرکت برای اولین بار در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۵۰ میلیون دلار بیت کوین را خریداری کرد. در سپتامبر MicroStrategy 175 میلیون دلار دیگر بیت کوین به دارایی خود افزود. به این ترتیب در حال حاضر این شرکت ۳۸ هزار بیت کوین را در اختیار دارد. این شرکت باور دارد که ۱۹هزار دلار شروع یک روند افزایشی بی سابقه در دنیای رمزارز است.

از سوی دیگر شرکت Grayscale نیز هزاران دلار بیت کوین به دارایی خود افزوده است. این شرکت در ماه نوامبر ۵۵هزار بیت کوین دیگر نیز به دارایی خود افزوده است. این شرکت دو برابر بیت کوین هایی که در طول ماه نومبر استخراج شده اند را خریداری کرده است.

باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا ورود موسسات و شرکت ها به بازار بیت کوین می تواند حرکت نهنگ ها و ماینرها را خنثی کند.

سناریوی بازار خرسی

از نظر فنی شرایط خرسی برای بیت کوین در حوالی قیمت ۱۸۵۰۰ دلار روی می دهد. اگر بیت کوین به این سطح حمایت نزدیک شوید و آن را بشکند، باید در انتظار کاهش شدید قیمت ها باشیم. در این صورت سطح مقاومت بعدی برای بیت کوین ۱۶۰۰۰ و ۱۶۵۰۰ دلار است.

مایکل ون د پوپ (Micael Van de Poppe)معامله گر تمام وقتی در بازار بیت کوین آمستردام است. او می گوید اگر بیت کوین از ۱۸۵۰۰ دلار کاهش پیدا کند به احتمال زیاد قیمت ۱۶ هزار دلاری را تجربه می کند. اگر بیت کوین به ۱۹۴۵۰ و ۱۹۴۰۰ دلار نزدیک شود، احتملا کاهش قیمت ها افزایش پیدا می کند.

 در نتیجه بازار قراردادهای آتی با بی میلی سرمایه گذاران حاضر در بازار مواجه بوده است. اطلاعات به دست آمده از CryptoQuant نشان می دهد قراردادهای آتی این ارز با استقبال و فشار کمتری مواجه بوده اند. این امر نشان می دهد که بیت کوین نوسانات شدیدی را در قیمت ها مشاهده می کند.

معامله گران بیت کوین

تحلیل گران قیمت بیت کوین به این نتیجه رسیده اند که تعداد قراردادهای باز بازار بایننس در حال افزایش است. این درحالی است که نرخ سود در این بازارها کاهش پیدا کرده است. این امر نشان می هد که معامله گران بازار بیت کوین نسبت به ادامه روند بیت کوین اطمینان خاطر ندارند.

متغیری که می تواند بیت کوین را تحریک کند

انتظار ها برای اصلاح قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرده است. افراد زیادی به این نکته اشاره کرده که بیت کوین در معرض خطر اصلاح قیمت است. سیستم DeMark نشان می دهد که بیت کوین در تلاش برای ثبت سیزدهمین نمودار شمعی مثبت است.

اما تنها عاملی که می تواند بیت کوین را در ادامه روند صعودی یاری کند، شاخص قدرت نسبی بیت کوین است. در حال حاضر شاخص قدرت نسبی بیت کوین در نزدیکی ۷۵ است. این بدان معناست که هنوز بیت کوین به محدوده ای نرسیده است که بتوانیم بگوییم به بهایی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود.

زمانی می توانیم بگوییم که ارز گرانتر از آنچه که باید معامله می شود که شاخص قدرت نسبی یا RSI از ۹۰ نیز عبور کرده باشد.

 روی هم رفته می توان گفت که افزایش حجم معاملات و افزایش تعداد موسسات و شرکت های سرمایه گذاری در بازار بیت کوین نشان می دهد که بیت کوین از قدرت کافی برای عبور از ۱۹۵۰۰ دلار و ثبت رکورد تازه برخوردار است.

 برای خرید و فروش بیت کوین دیر نشده است. قیمت بیت کوین را از ما در رمزارز مارکت جویا شوی و در بازار رمزارز سرمایه گذاری کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-traders-nervous-after-19-5k-rejection-here-are-the-bear-bull-scenarios

Comments (0)
Add Comment